برای چرخاندن چرخ یک تجارت
بهچیزی بیشاز سرمایه نیاز است
شما به پخت (پ.خ.ت) نیاز دارید: پویایی، خلاقیت و تبلیغات.
ایزاک آسیموف | نویسنده مطرح قرن
بله! تبلیغات پیچیده است و زمانی که نمیدانیم بودجه مصرفی را باید با چه فرمولی و در کجا هزینه کرد و سپس ارزیابی نمود، پیچیدگیاش بیشتر هم میشود. فکرکردن و ساختن با یک پروژه تبلیغاتی خوب، سخت است اما بهسختی موشک هواکردن نیست. بگذاریم حدسی بزنیم! علت اینکه درحالحاضر در این سایت هستید اینستکه احساس کردهاید باید با جزئیات بیشتری تبلیغاتی که برای شرکت خود انجام دادهاید را بازنگری کنید. خوب چقدر هم عالی! این اولین اشتراک ما و شماست، بیاید تا باهم انجامش دهیم. این حرفه زبان خاص خودش را دارد بخصوص زمانی که شما با انتخابهای گوناگون سروکار پیدا میکنید. اگر بخواهید یک پروژه تبلیغاتی بهیادماندنی، کوبنده و خلاق طراحی کنید، مسلماً بهکارگیری ترفندهایی که ما طی ۱۶ سال کار یاد گرفتهایم، بسیار سودمند است.
سه مسئلهای که شاید با آن روبرو باشید!
تبلیغات شما کمتر از رقبا دیده میشود؟
آیا شما هم جزء آن افرادی هستید که وقتی مشکل فروش پیدا میکنید، پیچ تبلیغات را باز کرده و هزینههای زیادی هم بابت این تبلیغات پرداخت میکنید؟ تا به امروز تحلیلی از تبلیغاتی که برای محصولات خود انجام دادهاید تهیه کردهاید؟ یا به دنبال این هستید که رقبای شما در چه جاهایی تبلیغات انجام دادهاند و شما هم به تقلید از آنها همان تبلیغات را انجام بدهید؟ قبل از هر اقدامی برای تبلیغات ،هدف خود را از تبلیغ مشخص کنید، پیروی کورکورانه از رقبا چیزی جز ضرر برای شما به همراه ندارد.
بیشترین هزینهتبلیغات به حراج محصولات و تخفیفات اختصاص داده میشود؟
ترس از انبار کردن محصولات قدیمی و از دست دادن بخشی از سرمایه در گردش و یا حتی نزدیک شدن به سررسید چکها باعث میشود به این فکر کنیم محصولات خود را به هرشکلی به فروش برسانیم تا بیشتر از این ضرر نکنیم. زدن چوب حراج به محصولات که اصلا فروش مطلوبی هم ندارد ساده ترین کار است اما جای یک محصول را در قلب مشتری باز کردن شاید کار ساده ای نباشد ولی سود بسیار با خود به همراه دارد.
رسانهها و پیامهای قبلی بازخورد خود را از دست دادهاند؟
حتما شما هم با این صحنه روبهرو شدهاید ؛وقتی در بین یک سریال تلویزیونی آگهیبازرگانی پخش میشود سریع کانال عوض میشود مخاطبان حتی حاضر نیستند تنها ۱ دقیقه به آگهیهای تلویزیونی توجه کنند و ترجیح می دهند آن یک دقیقه را به عوض کردن کانالهای مختلف بگذرانند.در حقیقت مردم به نوعی از تبلیغات فرار میکنند تنها به این دلیل که تبلیغات ساخته شده در ظاهر سودی برای مشتریان ندارد و فروشندگان تنها به دنبال منافع خود هستند و یا حتی بدتر از آن تبلیغات از حالت واقعی خارج شده و به یک نمایش تبدیل شده است که مخاطب نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند.
بهترین زمان برای تبلیغات همیشه است
بیشتر سازمانها زمانی که فروش خوبی دارند به فکر تبلیغات نیستند و معتقد هستند زمانی که فروش کم می شود باید تبلیغات انجام دهیم در واقع از دید آنها(افزایش فروش=کاهش و یا توقف تبلیغات).وقتی شما در زمان رکود بازار تصمیم به تبلیغات میگیرید زمان و هزینه بیشتری باید صرف کنید تا تبلیغات شما نتیجه بدهد و مخاطبان تبلیغات شما را ببینند.
هدف از تبلیغات فقط افزایش فروش نیست.گاهی شما باید به مخاطبان خود یادآوری کنید که هنوز حضور دارید و یا حتی محصول و خدمت جدید خود را به آنها اطلاع دهید به همین خاطر بهترین زمان برای تبلیغات همیشه است
تبلیغات کاملا غیر ضروریست ، مگر اینکه شما به دنبال سود باشید. بنابراین یک مشاور تبلیغاتی است که می تواند با پیاده سازی ایده های خود ، هزینه های مصرف شده در تبلیغات را جهت ایجاد سودآوری شرکت و نه فقط فروش بالا مدیریت و برنامه ریزی کند.
در این شیوه مشاور فقط نقش یک راهنما را داشته و فقط در حد ساعات محدود مشاوره فرصت ارائه راهنمائی دارد . به همین دلیل این شیوه معمولاً برای کسب و کارها و شرکت های و سازمانهایی موثر است که در مرحله راه اندازی هستند یا برای بررسی مشکلات موردی و سطحی شرکت های رو به رشد با قابلیت بازارهای B2B و تا حدودی B2C که دچار مواردی چون کاهش فروش ، از دست رفتن سهم بازار ، سطح پایین آگاهی از برند و عدم اثربخشی و هدر رفتن بودجه تبلیغات هستند ، توصیه می شود
مشاوره تبلیغاتی جلسهای
برای شروع میبایست ابتدا از طریق لینک زیر فرم خلاصه وضعیت کسبوکار جهت شرکت در جلسات مشاوره را دانلود نموده و پس از تکمیل دقیق اطلاعات، آن را به آدرس ایمیل info@128.ir ارسال فرمایید. کارشناسان بخش مشاوره تبلیغات فرم ارسالی شما را بررسی نموده تا با کسب اطلاعات و با شناخت بهتر نسبت وضعیت سازمان و حوزه فعالیت شما، وقت جلسه مشاوره را هماهنگی نمایند.
- دانلود و تکمیل فرم خلاصه وضعیت مشاوره
- ارسال فرم و بررسی توسط مشاوران
- تشکیل جلسه ۷۵ دقیقهای مشاوره تبلیغات
- ارائه راهکارها و ایدههای مشخص
- دریافت فایل صوتی جلسه مشاوره
فرآیند درخواست مشاوره تبلیغات در آژانس تبلیغاتی ۱۲۸
تکمیل فرم بریف
تحقیق و پژوهش
آمادهسازی پروپزال
رونمایی از برنامه تبلیغاتی
مشاوره تبلیغات در قالب پروژه
این شیوه در سطح عمیقتری نسبت به شیوه قبل اجرا شده و برای برای رفع مشکلات و برنامههای توسعهای بسیاری از شرکتها مناسب و نتیجهبخش است . در ابتدای این پروژه ضمن تشکیل جلسات آسیبشناسی و عرضهیابی ، در نهایت کمپینتبلیغاتی منحصربهفرد سازمان شما ارائه خواهد گردید و توسط این مجموعه پیادهسازی آن مدیریت و نظارت خواهد شد.
- دانلود و تکمیل فرم خلاصه وضعیت مشاوره
- ارسال فرم و بررسی توسط مشاوران
- تشکیل جلسه مشاوره
- برنامهریزی و نظارت برروی پروژه تعریف شده
- ارائه برنامه نهایی از آنچه اجرا شده
در این شیوه خدمات مشاوره تبلیغات به مدت سه الی شش ماه با مشارکت کارفرما در قالب یک پروژه ارائه می گردد و مشاور نقش توصیه کننده ، برنامه ریز و ناظر را بر عهده دارد و بر اساس شناخت عمیقی که درون و بیرون شرکت مشتری کسب نموده است برای رفع مشکلات آن شرکت برنامه ریزی نموده و به مدیران آن شرکت در زمینه اجرای آن برنامه توصیه های لازم را ارائه داده و خود بر اجرای برنامه نظارت می نماید .
تبلیغات هدفمند، سازمان شما را متعالیتر می کند
افزایش قدرت برند
اگر بهترین محصول و خدمات را داشته باشید ولی کسی شما را نشناسد آیا باز هم سودی دریافت می کنید؟ تا زمانی که محصول شما توسط مخاطبان دیده نشود نام و نشانی از شما در ذهن آنها ثبت نمیشود
سادهسازی پیامهای ارتباطی
تبلیغات پل ارتباطی بین شما و مخاطبان است. برای اینکه ارتباط قدرتمندی داشته باشید باید با یک زبان با یکدیگر صحبت کنید تا پیام شما به درستی انتقال پیدا کند.
انتخاب رسانههای بهینه
زمانی که بازار هدف شما مشخص باشد شما لازم نیست تبلیغات عمومی انجام دهید تنها کافی است تبلیغات خود را در مکان هایی قرار دهید که در معرض دید مخاطب شماست.
جلوگیری ازهدررفتن بودجه
تبلیغات ،هزینه سرمایه گذاری شما بر روی محصول و خدماتی است که ارائه میکنید ،شما به واسطه تبلیغاتی که انجام میدهید میزان آگاهی از برند را افزایش میدهید و این باعث میشود مشتریان شما را همیشه در خاطر داشته باشند.
افزایش وفاداری به برند
افراد دوست دارند تبلیغ محصولی که از آن استفاده میکنند را در مکانهای مختلف مشاهده کنند. به آنها این حس القاء میشود که انتخاب درستی انجام دادند و این باعث میشود مجددا برند شما را انتخاب کنند.
بازخورد بالاتر تبلیغات
قبل از آنکه مشتریان محصول شما را استفاده کنند و به متمایز بودن محصول پی ببرند این تبلیغات شماست که خلاقیت و تمایز را بیان میکند و برای مشتری انتظار مشخصی از محصول را ایجاد میکند
دانلود خلاصه کتاب زاگ
کتابی که دیدگاههای بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد
دستآوردهای مشاوره تبلیغات برای تجارت و کسبوکار شما
مطمئناً ایدههای بسیاری برای تبلیغات به ذهن شما خطور میکند ولی کدامیک را باید انتخاب و اجرا کرد تبلیغات هدفمند نتایج پرسودی برای شما به همراه دارد و از هدر رفتن پول و وقت شما جلوگیری میکند. وظیفه مشاوران تبلیغات آژانس تبلیغاتی 128 ارائه راهکارهای تبلیغاتی و خلاقانه بهگونهای که از دست رفتن پول بیهوده از جیب مشتری جلوگیری کرده و بتواند هزینههای تبلیغات را به یک سرمایهگذاری پرسود تبدیل کند.
مخاطبان چگونه ما را در ذهنشان میبینند؟
مردم حاضر هستند در حالی که سرراهشان چندین رستوران،تعمیرگاه،مغازه یا آرایشگاه هست کلی مسافت را رانندگی کنند یا حتی پیاده بروند فقط به این امید که رستوران،تعمیرگاه یا مغازه موردنظرشان را پیدا کنند.چون تصویر این مکان موردنظر با سلیقه و امیال آنها هماهنگی دارد.تصویر و پیامی که شما در تبلیغات خود دارید تصویری از آنچه ارائه میکنید در ذهن ایجاد میکند .
آیا پیام شما را گوش میکنند؟
شما استراتژی های مختلفی برای محصولات و خدمات خود در نظر گرفتهاید ولی چگونه باید مشتریان شما از این استراتژیهای شما با خبر شوند؟ چگونه باید پیام شما را دریافت کنند؟ تبلیغات ابزاری است که به واسطه آن پیام برند خود را به گوش مخاطبان و رقبای خود میرسانید
نمایش هوشمندانه
قبل از اینکه بوکسورها بر روی رینگ بوکس با یکدیگر رقابت کنند، با انجام حرکاتی قدرت خود را به رقیب نمایش می دهند، تبلیغات هم میتواند یک بازی هوشمندانه برای کسب وکار شما باشد. از طرفی به رقبا نشان میدهید در میدان رقابت حضور دارید و از طرف دیگر محصول خودتان را به مخاطبان معرفی میکنید.
نمونه دکوپاژ تبلیغات
همیشه سعی کنید برنامهها و استراتژیهای تبلیغاتی خود را در قالب یک دکوپاژ تبلیغاتی برنامه ارائه کنید
برای انجام یک پروژه تبلیغاتی شما باید با جزییات اجرایی هر بخش به خوبی آشنا باشید تا بتوانید در مورد نحوه اجرای آن و ابزارهای مورد نیاز تصمیم گیری کنید،که اصلاحا به آن دکوپاژ تبلیغاتی گفته میشود که صفر تا صد یک پروژه تبلیغاتی با جزییات کامل در آن قرار میگیرد.شما می توانید در اینجا با یک نمونه دکوپاژ تبلیغاتی آشنا شوید و حتی به کمک آن برنامه تبلیغاتی کسب و کار خود را بنویسید.
تا زمانی که مردم شمارا باور نکردهاند، آنچه که گفتهاید، حقیقت نیست. اگر آنچه را که میگویید درک نمیکنند، شمارا باور نمیکنند و به شما گوش نمیدهند، به این خاطر است که با آنچه را که گفتهاید، ارتباط برقرار نکردهاند و تا زمانی که جلبتوجه نکنید به شما گوش نخواهند داد. تا زمانی که با استفاده از قدرت خیال خود، چیزهای زنده و جذاب خلق نکنید، مردم به شما توجه نخواهند کرد.