در عصر حاضر بهره‌گیری از رادیو و تلویزیون به عنوان دو رسانه ارتباطی سریع ودر دسترس، یک ضرورت اجتماعی و بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی نوین محسوب می‌شود و خارج‌ماندن افراد‌ از گردونه رسانه‌های ارتباط جمعی، به معنای حذف‌شدن آنان از حیات اجتماعی است. تحولات سیاسی و اجتماعی سال‌های اخیر درنقاط مختلف جهان، حاکی از ظهور وتشدید جنگ رسانه‌ای بر سر تسخیر افکار عمومی وایجاد تغییرهای دلخواه در فرهنگ و سبک زندگی مخاطبان هدف و به‌طور خاص ملت‌های خاورمیانه است. حضور موثر و فعالانه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در میدان این نبرد رسانه‌ای، مستلزم برنامه‌ریزی و مدیریت هوشمندانه‌ای است که عبور از موانع، بهره‌گیری مطلوب از فرصت‌ها و نیل به اهداف سازمانی را تسهیل کند. مجموعه ضوابط و مقررات جذب و پذیرش آگهی تبلیغات بازرگانی سال ۱۳۹۴ در راستای سیاست‌های اصل 44 و سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس برآورد ظرفیت‌ های پیش‌بینی‌شده باهدف حمایت حداکثری از کار و سرمایه ایرانی برگرفته از رویکرد زیر تهیه و تدوین شده است.

  حمایت از کار آفرینان و به حداکثر رساندن مشارکت واحدهای تولیدی و خدماتی کشور
  حمایت از تولید کنندگان، صادر کنندگان محصولات و خدمات ایرانی
  حمایت از مخترعین و فعالان دانش بنیان
  ایجاد رقابت سالم در حوزه های تولیدی کشور
  توجه جدی به اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی
  کمک به ارتقاء سطح فرهنگی و آموزشی تبلیغات بازرگانی از جمله بخش های احترام به والدین ، سطح سلامت، محیط زیست و ...
  کمک به ارتقاء سطح استاندارهای کالا و خدمات ایرانی در مقایسه با سایر تولیدات مشابه
  اهتمام  جدی  به  برند  ایرانی  و  حمایت  لازم  در  این  بخش  به  منظور  حضور  مستمر  برندهای  ایرانی  که  دارای  اثرات  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد

جهت دانلود فایل ضوابط و مقررات پذیرش و پخش آگهی های تلوزیونی و رادیویی کلیک کنید


توجه : فایل pdf در یک پنجره جدید باز خواهد شد