ریچارد دنی، الهام بخش ترین سخنران در حوزه کسب و کار در بریتانیا است. او استاد بی همتای مدیریت و رهبری، ارتباطات، خدمات مشتری و توسعه تجارت در سراسر اروپاست. او مؤسس و مدیر آکادمی حرفه ای Leadership  و فروش انگستان، مدیر Eze-Talk Ltd انگستان و رئیس یک کمپانی بزرگ دریانوردی در ایتالیاست.
 
او نویسنده 6 کتاب پرفروش است که اکثر آنها در 46 کشور جهان و به 26 زبان منتشر شده اند که از آن جمله  می توان به کتاب های «پیروزی در فروش»، «مدیریت انگیزشی» ، «برقراری ارتباط برای پیروزی» ، «در کسب و کار جدیدت برنده باش!» اشاره کرد.
 
ریچاد به عنوان مشاور مدیریت و رهبری ، همچنین سخنران انگیزشی ، از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) تا کنون به ده ها کشور جهان سفر کرده و به تیم های ملی و مدیران فدراسیون های فوتبال کشورهای مختلف آموزش داده است.
 
نشریه تایم درباره ریچارد می نویسد: «ریچارد اسطوره آموزش مدیریت و فروشندگی حرفه ای جهان است.». ریچارد سابقه همکاری با شركت های بزرگی همچون مایکروسافت دارد.


 
 
عوامل کلیدی در موفقیت شرکت چه مواردی هستند؟
قبلا تصور می شد برای موفقیت کافی است اطلاعات کافی درباره محصول و همچنین مهارتهای فنی لازم را داشته باشید. ولی مهمترین عامل موفقیت کسب و کارها طرزفکر نه دانش محصول است و نه مهارت های نخصصی. نگرش شما است که موفقیت شما را رقم می زند.
 
شرکت ها اغلب به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند. تنها چهار راه برای توسعه کسب و کار وجود دارد. البته راه های زیادی برای کسب سود وجود دارند، ولی فقط با چهار روش زیر می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.
 
1- تعداد مشتریان را افزایش دهید.
شرکت های پیشتاز با خواسته های مشتریان هدایت می شوند و دوران محصول گرایی به پایان رسیده و باید مشتری گرا بود. این مشتریان هستند که محصولات جدید را به وجود می آورند و نه مدیران شرکت ها.
برای افزایش تعداد مشتریان خودمان پیشقدم شویم. می توانیم با افراد تماس بگیریم، محصولاتمان را معرفی کنیم و از تمامی روش های ممکن به معرفی کسب و کار خود بپردازیم. مثلا داشتن وب سایتی موثر می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. از بروشور های حرفه ای استفاده کنید و در آنها نظرات مشتریان راضی را بنویسید. استفاده از خبرنامه و انتشار آن بصورت کاغذی یا آنلاین می تواند باعث افزایش تعداد مشتریان شود.
 
2- میزان متوسط هر معامله را افزایش دهید.
آقای دنی در اینجا مثالی زد و گفت برای دیدن نوه اش به شهر دیگری رفته بود و یادش رفته بود برای دوربین فیلمبرداری اش فیلم خام بردارد و وقتی وارد فروشگاه شد، آقای فروشنده که بسیار خوش برخورد بود با طرح چند سوال باعث افزایش فروش شد. او پرسید آیا از دوربین زیاد استفاده می کنید؟ و سپس توصیه کرد به جای یک فیلم 5 فیلم بخرد تا بسیار به صرفه تر باشد و همچنین گفت باتری های با عمر بیشتری وجود دارند که می تواند تهیه کند. آقای دنی گفت که باتری قابل شارژ آورده و نیازی به باتری ندارد. سپس فروشنده پرسید آیا شارژر باتری همراهش است و آقای دنی متوجه شد که همراهش نیست و فروشنده گفت: آیا می دانید اگر در وسط جشن باتری تمام شود چقدر پشیمان خواهید شد؟ و به این طریق یک شارژر هم فروخت. سپس پرسید آیا در هوای آزاد فیلمبرداری می کنید یا در محیط بسته؟ و سپس پیشنهاد خرید فیلتری را داد که باعث افزایش کیفیت فیلمبرداری می شود.
آقای دنی پس از ذکر این خاطره گفت: بدین گونه می توانید میزان هر معامله را افزایش دهید و البته تاکید کرد که دوران فروش با اصرار به پایان رسیده است و تنها با مشاوره می توان فروش را افزایش داد.
 
3- فاصله زمانی خریدهای متوالی را کوتاه تر کنید.
کاری کنید که مشتریان با بازه های زمانی کمتر از شما خرید کنند. اگر ماهی یک بار خرید می کنند، کاری کنید که ماهی دو بار بخرند.
 
4- خرید شرکت های دیگر
روند خریداری کسب و کارهای دیگر و ملحق کردن آن به کسب و کار خودتان، روشی است که بسیار مرسوم شده و شرکت های موفق کسب و کارهای سودآور وابسته به کارشان را خریداری می کنند.
 
سپس آقاتی دنی برای رفع خستگی سوال بسیار مهمی را مطرح کرد: او گفت چند روز بعد بازی های جام جهانی فوتبال آغاز می شود. به نظر شما کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
 
سپس توضیح داد که در فوتبال، قهرمان تیمی نیست که بالاترین مهارت ها را دارد، بلکه تیمی است که بیشترین انگیزه را برای قهرمانی دارد. قابل توجه است که آقای دنی با ورزش فوتبال از نزدیک آشنا است و مشاور فیفا و همچنین تیم های مختلف ورزشی بوده است.
 
بخش دیگر سخنرانی درباره نحوه راهبری شرکت ها بود.
او پرسید: اگر کارمند باشید چه نوع رئیسی را دوست خواهید داشت؟
رئیسی که قدرشناس باشد. به توانایی ها و محدودیتهایتان احترام بگذارد. شرایط شما را درک کند و ...
شما همان گونه باشید. همان رئیس دلخواه خودتان باشید.
 
مشکل بزرگی در حال گسترش است و آن نماندن افراد نابغه در سازمان ها است. بسیاری از افراد کلیدی پس از مدتی سازمانشان را ترک می کنند و لطمه بزرگی به کسب و کار می زنند.
 
افراد شرکت ها را ترک نمی کنند! افراد افراد را ترک می کنند! پس فرد مورد علاقه دیگران باشید. چگونه می توانیم مورد علاقه دیگران باشیم؟ راهش آن است که به دیگران علاقه نشان دهیم.
بازدید : 2544
10 اردیبهشت 1391 ساعت 02:58 ق.ظ