شاید تصور کنید که “اکنون” تصمیم گرفته اید که این مقاله را بخوانید، اما در حقیقت مغز شما این تصمیم را قبل از اینکه شما خبر داشته باشید گرفته است!

قبل از اینکه شما هر عمل بازاریابی انجام دهید، شما باید نوع خدمتی که ارائه می دهید را مشخص کنید و بشناسید. اگر خودتان نفهمید که در مورد چه چیزی بازاریابی می کنید، مطمئنا دیگران هم نخواهند فهمید.

دیوید پاکارد، بنیانگذار هیولت پاکارد معتقد است که بازاریابی بیش از حد دارای اهمیت است که فقط در بخش بازاریابی باقی بماند.
اگر شما از 20 رهبر کسب و کار جهان بخواهید که بازاریابی را تعریف کنند، احتمالا 20 پاسخ متفاوت دریافت خواهیدکرد. چرا شناخت دقیق از بازاریابی مشکل است؟ شاید به این دلیل که اکثر بازاریابان، خود نیز آن را درک نمی کنند. آنها در حرفه خود در یک حوزه باریک متمرکز شده اند و در واقع هرگز تصویر بزرگ را نمی ببینند.

امروزه اینستاگرام در میان رسانه های اجتماعی بیشترین توانایی جلب کاربر را برای بازاریابان به دست آورده است. تحقیقی در این خصوص نشان می دهد که اینستاگرام در میان هفت شبکه اجتماعی مجازی دیگر از قبیل فیسبوک، توئیتر و …، بیشترین میزان آمار استفاده توسط کاربران را داشته است. در واقع، طبق گزارش صنعت بازاریابی رسانه های جمعی، 28 درصد بازاریابان از اینستاگرام استفاده می کنند که این میزان در سال جاری تا 42 درصد نیز افزایش خواهد یافت.

اقتصاد امروز با آشفتگی زیادش، به طرز محسوس و برجسته ای متفاوت است. امروز و در آینده ای پیش رو، اقتصاد به هنجار جدید بیش از چرخه های کسب و کار دوران هنجار، بالا و پایین دارد.

در بازار صنعتی عواملی چون كیفیت، شهرت و اعتبار تولید كننده، خدمات بعد از فروش، انعطاف پذیری، كاربریهای محصول، تحویل به موقع، كمكهای فنی و رسیدگی به شكایتهای مشتریان تاثیر زیادی بر تصمیم خرید مصرف كنندگان صنعتی می‌گذارد.

در مواقعی که مشتری شما نمیخواهد با شما در تدوین برنامه ای برای خرید همکاری کند یا توجه و علاقه ی چندانی به طرح شما نشان نمیدهد باید بدانید که اغلب برای بی تفاوتی مشتری در این زمینه دلیل خاصی وجود دارد.شش دلیل اصلی برای اکراه مشتری از همکاری در زمینه خرید از این قرار است:

گردآوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به شرکت های رقیب در امر تدوین استراتژی ها نقش حیاتی دارد. شناسایی شرکتهای رقیب اصلی کار چندان ساده ای نیست. زیرا بسیاری از شرکتها دارای واحد های مستقلی هستند که در صنایع مختلف به رقابت می پردازند. معمولاً بیشتر شرکت های چند ملیتی اطلاعاتی در زمینه فروش و سود واحدهای مختلف ارائه نمی کنند تا از ضربه های شرکت های رقیب مصون بمانند. به هرحال بسیاری از شرکت ها برای بدست آوردن آخرین اطلاعات درباره شرکت های رقیب از شبکه اینترنت استفاده میکنند.

یكی از كارآمدترین و كم‌خرج‌ترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی است. تعداد كمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یك نكته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان می‌دهد و آن تعداد ایمیل‌های دریافتی در میل باكس شماست كه از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی كه از خریدشان راضی‌اند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیل‌های ارسالی این كسب و كار مفید نبود كه صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمی‌كرد!

بازاریابان زمان زیادی را برای طراحی قالب ایمیل و یا فراهم کردن محتوای آن برای ارسال به کاربران صرف می کنند اما این ایمیل ها بعضا به عنوان اسپم شناخته می شوند و شانس خوانده شدن توسط کاربر کمتر می شود...

در بازاریابی ایمیلی نکته مهم این است که تعداد کاربران بیشتری برای دریافت ایمیل اعلام آمادگی کنند

اعدادی همچون میزان افزایش درآمد ، بهبود رشد ، کاهش تعداد مشتریان ناراضی و غیره در بازاریابی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به این مبحث به خصوص در بازاریابی ایمیلی باید توجه ویژه شود...

ایمیل های ارسالی در بازاریابی ایمیلی باید به گونه ای باشند که هم مورد علاقه دریافت کنندگان ایمیل باشند...

پس از انجام خرید توسط مشتریان آنلاین ، انجام بازاریابی ایمیلی اهمیت زیادی پیدا می کند. طبق بررسی های صورت گرفته مشتریانی که اقدام به خرید مجدد از وب سایت می کنند...

در انجام بازاریابی ایمیلی ، ارسال ایمیل به مخاطبان هدفمند یکی از عوامل مهم در میزان موفقیت ایمیل های ارسال شده به منظور افزایش فروش است...

جای تعجب نیست که مدیریت بحران اغلب به آتش‌نشانی تشبیه می‌شود. بحران می‌توانند مانند یک آتش سوزی شدید، سازمان را کاملا به خود مشغول کند...

بسیاری از مدیران مقام و قدرت خود را به رخ کارمندان می‌کشند. آن‌ها وقتی وارد اتاق کارمند می‌شوند جوی جدی و ترسناک ایجاد می‌شود...