مطالعات مدرسه مدیریت هاروارد نشان می دهد که خانواده های آمریکایی ، به طور متوسط ، 150 محصول را بطور مکرر می خرند ، که این محصولات 85 درصد نیازهای خانوار آنها راتشکیل می دهد . در این راستا تحقیقاتی انجام شده که چگونه می توان مردم را جذب کسب و کارری جدید نمود و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل نمود ؟

برای بهترین فروشنده‌ی جهان شدن باید شنیدن را به عنوان نخستین فرمان فروش بشناسید.

اکثر کسب و کارها توسط افرادی راه اندازی می شوند که تجربه ای در فروش ندارند. این افراد ممکن است کارآفرینانی باشند که به محصولی علاقه دارند و یا آن را اباع کرده اند و اکنون مجبورند آن را بفروشند.

درآمد شما به توانایی فروشتان بستگی دارد. اگر به تنهایی کار فروش را انجام مي‌دهید یا کارمندانی دارید که در فروش به شما کمک می‌کنند، در هر صورت، هدف اصلی شما به دست‌ آوردن مشتریان جدید و همچنین فروش بیشتر به مشتریان فعلی است...

یکی از استراتژی های معروف برای فروش بیشتر است به این معنی که فروشنده سعی می کند علاوه بر محصول و یا خدمت اصلی خود به خریدار محصولات و خدمات جانبی را نیز برای خرید بیشتر پیشنهاد دهد. استراتژی بیش فروشی اغلب باعث می شود که میزان فروش در کسب و کار شما به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

امروزه فروش خیلی مشکل شده‌است، مشتری‌ها خیلی بد قانع می‌شوند، احساس می‌کنیم که آن‌ها همواره تخفیف می‌خواهند. تمام افرادی که در کار فروش هستند مشاهده می‌کنند که این روزها فروختن کالا یا خدماتشان مشکل‌تر شده‌است.

«جاذبه‌های جنسی» تکنیک رایجی است که کارشناسان تبلیغاتی غرب سعی دارند با بهره‌گیری از آن فرصت‌های مطلوبی برای عرضه و فروش بیش‌تر محصولات و کالاها بیافرینند.کارشناسان تبلیغاتی در جلسات گفت‌وگو و تصمیم‌گیری‌بارها دربارهء اثربخشی این تکنیک اظهار نظر کرده و عقاید و باورهای خود را برای نمایندگان شرکت‌ها به وضوح تشریح کرده‌اند.

مشتری‌های امروزی، خدمات فوق‌العاده و ارزش‌ بالایی را می‌طلبند، آن‌ها به تجربه‌های خرید معمول راضی نمی‌شوند. فروشنده‌ی مالتی میلیونر آقای دن کندی، نشان می‌دهد که چگونه محصول یا خدمت خود را به مشتری‌های سخت‌گیر بفروشید.

فروشندگان حرفه ای، همیشه خود را با رفتاری آرام، متواضع و پذیرفتنی معرفی می کنند. هیچ کس نمی خواهد از کسی که دارای افت و خیز های احساسی، فیزیکی یا مالی است خریداری نماید.

فروشندگان حرفه ای به سرعت به چالش ها پاسخ می دهند. این امر شامل پاسخ دادن سریع به تماس ها، تحقیق بر روی جزئیات آنچه که باعث بروز چالش شده است و یافتن ایده های خلاقانه جهت حل آنها می شود. هیچ کس نمی خواهد با یک مشتری عصبانی روبه رو شود.

فروشندگان حرفه ای دارای یک برنامه پیگیری می باشند و ارتباطشان را حفظ می کنند. شما باید دست کم سالیانه 6 بار با هر یک از مشتریان خود تماس بگیرید. آیا در حال حاضر همین کار را می کنید؟ آخرین باری که با هریک از مشتریان خود تماس گرفته اید کی بوده است؟ اگر از آخرین تاریخ بیشتر از60 روز می گذرد،عقب افتاده اید.

فروشندگان حرفه ای هدف گرا هستند.آنها برای خودنوشته اند چه کسی می خواهند بشوند، چه جیز هایی می خواهن داشته باشند و در30، 60و90 روز آینده آن را انجام می دهند. آنها اهداف سایانه خود را نیز تعیین می کنند و همچنین برای اینکه کجا اعضای خانواده از تعطیلات آینده لذت خواهند برد برنامه ریزی می کنند.

فروشندگان حرفه ای کاملا با مشتری احساس همدلی کرده و بر روی نیاز های آنها تمرکز می کنند. من به این نتیجه رسیده ام که فروشندگان بسیار اندکی واقعا قدرت همدلی را درک می کنند. مهدلی در معنی، یعنی ظرفیت درک احساسات دیگران. به تعبیری توانایی راه رفت با کفش دیگران است- بدون اینکه الزاما پاها تاول بزنند.

فروشندگان حرفه ای تفصیل گرا هستند. آنها سریعا به جزئیات توجه می کنند و مانند یک تجارت وارد عمل می شوند. عدم سازمان دهی، مانع بزرگی بر سرراه فروش است. هم اینک لحظاتی را جهت برسی میز یا کیف کار خود صرف کنید و ببینید فایل های کامپیوتری خود را چگونه مرتب کرده اید.

فروشندگان حرفه ای رسالت دارند.آدمهای فعال در سطوح بالای هر حوزه ای، برای چیز هایی فراتر از پاداش مالی کار می کنند. آنها باید چیزی را به کسی ثابت کنند- حتی اگر آن کس خودشان باشد. شاید آن ها از شنیدن داستان موفقیت کسی دیگر الهام گرفته باشند.

فروشگاه های اینترنتی موفق نیاز به خریدار واقعی دارند نه تماشاگر ویترینی. هر فروشگاه آنلاینی این قانون را می داند اما بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی این واقعیت را در دنیای بازاریابی اینترنتی به دست فراموشی سپرده اند. استفاده از کلمات کلیدی مبهم و محتوای بی نظم در ساخت سایت باعث جذب تماشاگر می شود.

راهبرد فروشندگان برتر جهت ترغیب مشتریان محتاط به خرید

اکثر کسب‌و‌کارها توسط افرادی راه‌اندازی می‌شوند که تجربه‌ای در فروش ندارند. این افراد ممکن است کارآفرینانی باشند که به محصولی علاقه دارند و یا آن‌را ابداع کرده‌اند و اکنون مجبورند آن‌را بفروشند.

اگر می‌خواهید بدانید که چطور بر تصمیم خرید مشتریان اثر بگذارید، باید ذهن ناهوشیار آن‌ها را بشناسید. اگرچه که مردم تصور می‌کنند خریدی منطقی داشته‌اند و در تصمیمات خود تمام جوانب را در نظر گرفته‌اند، اغلب تحت تأثیر ذهن ناخودآگاه خود تصمیم گرفته و اقدام می‌کنند . به اعتقاد جرالد زالتمن، استاد دانشگاه هاروارد و مبدع روش zmet ، ۹۵ درصد ادراک انسان در ناخودآگاه اتفاق می‌افتد.