دنیای کسب‌وکار دنیایی بسیار استدلالی است. برتری عملکرد، مهارت مالی و داشتن شم قوی در رابطه با تکنولوژی به پیش نیازهایی تبدیل شده‌اند که نه تنها برای برنده بودن، بلکه برای شروع رقابت نیز لازم هستند.

راه‌ها و روش‌های مختلفی برای ارتقاء سطح خلاقیت و توانایی حل خلاقانه مسائل وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این روش‌ها استفاده از تکنیک‌های خلاقیت است.

با هدف شناسایی، درک، ترویج و تقویت تاثیرگذارترین فعالیت‌های نوآورانه کسب‌وکار در راستای رشد پایدار و اثرات مثبت اجتماعی و زیست‌محیطی، مرکز شرکت‌های در حال رشد مجمع جهانی اقتصاد با همکاری نزدیک گروه مشاوره‌ای بوستون، پروژه‌ای را تحت عنوان «پایداری از طریق نوآوری» در ماه مه سال2010، آغاز کرد.

هنگامي‌که به نوآوری مي‌اندیشیم، اغلب نوآوری در محصول به ذهنمان مي‌رسد. اما نوآوری در فرآیند، بازاریابی و مدیریت نیز، لازم است. در اصل هيچ بخشی در سازمان نیست که از وجود نوآوری و خلاقیت بهره‌مند نشود.

9 سال پیش در یک شب بارانی دو گردشگر موتور سوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک روستایی پناه بردند. عباس یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده اش تلاش کرد تا به شیوه خودش از مهمانان خارجی به خوبی پذیرایی کند...

گر شما مدیری باشید كه توانایی آن را دارید هنگام انجام كاری تصویر كلی آن را ببینید، اما اجبارا برای رییسی كار می‌كنید كه فقط هنگام برگزاری كارگروه آموزشی اخیر با عنوان مدیریت سازمان از میان آنكه برای آموزش و تقویت مدیران سازمان‌ها برگزار شد سوال بالا مهم‌ترین سوالی بود كه مطرح می‌شد. منبع:Harvard Business Review