چک لیست بازاریابی اینترنتی
تیر 24, 1397چکلیست نگارش متن تبلیغاتی
تیر 24, 1397چک لیست طراحی کاتالوگ
هنگامیکه محصول یا خدماتی تولید و به بازار عرضه میگردد در اولین گام باید به بازار هدف اطلاعات بیشتری در مورد مزیتها، کارایی، نحوه کارکرد و حتی معایب محصول یا خدمات داده شود. ازاینرو برای محصولات و خدمات در قالب طراحی کاتالوگ کتابچهای تولید میگردد. این کتابچه میتواند الکترونیکی یا چاپی باشد؛ و به این منظور تهیه میشود که به مشتریان آگاهی لازم را بدهد. هرچقدر که کاتالوگ طراحیشده مناسبتر و غنیتر باشد فروش بهتری را از یک محصول به وجود میآورد.
کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شماست و دقیقاً باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید، شما انجام میدادید. وظیفه اصلی آن معرفی درست و مؤثر اهداف، دیدگاهها و ارزشهای سازمان شماست. از کاتالوگ بهعنوان تبلیغات و رسانه ماندگار یاد میکنند. کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است که حاوی شرح مشخصات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که موردنیاز مصرفکنندگان و مشتریان شما قرار میگیرد. یکی از مزیتهای تبلیغات بهوسیله کاتالوگ این است که فرد میتواند آن را به همراه خود ببرد و در فرصتی مناسب موردبررسی قرار دهد و یا به دیگران پیشنهاد دهد.
برای اینکه این کاتالوگ تبلیغاتی بتواند بیشتر نظر افراد را جلب کند بهتر است نکاتی در طراحی آن گنجانده شود که بامطالعه چک لیست طراحی کاتالوگ می توانیم این نکات را رعایت کنیم.