طراحی کاراکتر اختصاصی نقش کلیدی در تثبیت هویت برند و تصویر یک برند در ذهن مخاطبانش دارد. بدون یک کاراکتر مناسب محصولات نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در ذهن مشتریان دارند. با استفاده از کارکترها می توان داستان های جالبی راجع به خدمات و محصولات ارائه داد اما بدون کاراکترها این داستان ها شکل نمی گیرند. همین که شما اسم چی توز ، دوراسل و موتوسل را می شنوید ، بدون استثنا کاراکترهای تجاری این برندها نیز به ذهن شما خطور می کند .
داستان ها در ارتباط با مردم هستند، کاراکترها جزء عناصری هستند که در این داستان نقش دارند. بدون کاراکتر خوب، داستان خوب هم شکل نمی گیرد. یکی از تکنیک‌های هویت برند در جهت ایجاد ارتباط و ماندگاری در اذهان مخاطبین، استفاده از شخصیت‌هایی مجازی جهت معرفی محصولات و خدمات می‌باشد.اگر کاراکتر برند را در موقعیت های مختلف نشان دهیم ، به آن مجموعه مسکات می گوییم که از آنها می توان در داستان برند و نقاط تماس تبلیغات استفاده نمود. این نوع نماد می تواند ارتباطی دوستانه با مخاطبان برقرار کند و با کودک درون آنان طرح دوستی بریزد.
متخصصان بخش خلاقیت و ایده پردازی و طراحان گرافیک این مجموعه همواره به ایجاد یک کاراکتر متمایز در عناصر برند سازمان شما در هر سطحی (مصرفی یا صنعتی) اعتقاد دارند و پیشنهادهای خلاقانه ای را به شما ارائه خواهند داد.

نمونه کارهای طراحی کاراکتر