نگارش متن تبلیغاتی


این واژه‌ها هستند که می‌فروشند. کلمه‌ها تفاوت را خلق می‌کنند و می‌توانند شمارا بخندانند، بگریانند و یا وادار به خرید کنند. یک متن تبلیغاتی خوب می‌تواند هم قلب را متأثر سازد و هم ذهن را. آلبرت لاسکر، پدر تبلیغات مدرن اعتقاد دارد که: مردم اگر نوشته شمارا نخوانده باشند، چیزی را به خاطر نمی‌آورند و اگر شمارا به خاطر نیاورند، به‌یقین محصولتان را نخواهند خرید. بر این اساس کپی‌رایتینگ دانش و هنری است برای کنار هم چیدن خلاقانه‌ی کلمه‌ها. هدفش معرفی ایده‌ای، تجارتی، شخصی و ... است تا از بین حجم تبلیغ‌ها و پیام‌ها، بیشتر از رقبا موردتوجه قرار گیرد، خوانده شود، ارتباط برقرار کند، علاقه‌مند کند و بفروشد.


متن تبلیغاتی می‌تواند در مورد محصول، خدمات و پارامترهای دیگری باشد و موضوعات داخل این متن می‌تواند کوتاه باشد یا طولانی ، رسمی باشد یا غیررسمی. نگارش متن تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه هدف از تبلیغات چیست، موجودیت متن تبلیغاتی را می‌سازد. متن تبلیغاتی سرآغاز تمام ابزار رسانه‌ای و تولیدی در یک برنامه تبلیغاتی است.

واژه‌ها باید به مغناطیس مشتری تبدیل شوند


کپی رایتینگ فرآیند نوشتن متون تبلیغات است. مسئولیت نوشتن مطالب بروشورها, بیلبوردها, وب‌سایت‌ها, ایمیل‌ها, آگهی‌ها, کاتالوگ‌ها و غیره بر عهده کپی رایترها می‌باشد. برخلاف اخبار یا نوشته‌ها, کپی رایتینگ تماماً خوانندگان را به عمل وامی‌دارد. این عمل ممکن است انتخاب و خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات یک شرکت باشد. به همین دلیل است که اغلب از کپی رایتر با عنوان فروشنده یاد می‌شود.


چگونه با مشتریان خود صحبت می‌کنید؟

کپی‌رایتینگ مهارت انتخاب کلمات و روش مناسب برای تنظیم آنها ، به منظور ارتقاء کسب‌وکار، محصول، خدمات، ایده، و یا فرد است. انتخاب کلمات و انتشار آن به‌طورکلی بستگی به رسانه‌ای دارد که از طریق آن می‌خواهید محتوا را انتقال دهید.به‌عنوان‌مثال، بر اساس اینکه آیا رسانه شما یک روزنامه، مجله، بروشور، رادیو، تلویزیون، یا اینترنت است، نیاز است اسکریپت متناسب با آن طراحی شود.
بااین‌وجود، فرقی نمی‌کند چه رسانه‌ای انتخاب کنید هدف کپی‌رایتینگ همان ارتقاء است.به همین‌خاطر، باید به‌اندازه کافی متقاعدکننده باشد که فوراً توجه را به خود جذب کند.

دانلود ۷۴ نمونه عنوان تبلیغاتی جذاب و پُر‌فروش

ایده‌های آماده و سریع برای تولید یک شعار تبلیغاتی پُرنفوذ
اغلب شرکت‌ها در روند آماده‌سازی ابزارهای تبلیغاتی، کمترین وقت و انرژی را بر روی مهم‌ترین عنصر یک پروژه تبلیغاتی که همان نگارش متن تبلیغاتی یا کپی رایتینگ است، می‌گذارد. به این دلیل است که متون تبلیغاتی در آگهی‌ها تأثیر می‌گذارد ولی تأثیرش هنوز به حداکثر نمی‌رسد، کامل است ولی معمولی ست، بخش‌هایی هنوز نامشخصی مانده است، محتوا انسجام کلی ندارد، اطلاعات خام و بی‌هدف استفاده شده‌اند و هیچ ارزشی به آگاهی مخاطب اضافه نمی‌کند چراکه به زبان خود نوشته‌ایم، نه به زبان مخاطب و همین دلیلی می‌شود تا ساختار محتوا، مخاطب را درگیر نکند و اعتمادش جلب نگردد.

۸ نتیجه اثرگذار متن تبلیغاتی در ارتباطات برند

0320r
ایجاد تعامل ارتباطی
03203
عنصر جذب توجه
03208
نرخ دیده‌شدن
03206
متقاعد سازی

money-bag-1 (1)
ایجاد جذابیت
00-2
بالابردن نرخ تبدیل
m copy
باورپذیری بیشتر تبلیغ
call
دعوت به اقدام