دپارتمان خلاقیت و نوآوری


این بخش موتور اصلی هر شرکت تبلیغاتی است. خون شرکت از طریق همین بخش در رگ‌هایش جاری می‌شود، چون مسئولیت تولید را بر عهده دارد. کار و شهرت شرکت تبلیغاتی در گروِ فعالیت‌های این بخش است. وظایف و فعالیت‌های بخش خلاقیت بسیار متنوع و در هر شرکت متفاوت است:در بیشتر شرکت‌ها، نویسندگانِ متون تبلیغاتی و مدیران هنری با هم و در قالب گروهی هماهنگ کار می‌کنند و در مواقع نیاز از فکر و استعداد سایر طراحان و هنرمندان بخش تولید نیز کمک می‌گیرند. گاهی اوقات وظیفه‌ی برقراری ارتباط میان شرکت و مشتری از طریق فردی در دپارتمان خلاقیت است، باوجوداین، این وظیفه را بخش تولید نیز انجام می‌دهد. اعضای تیم خدمات خلاق باید به مدیر هنری گزارش بدهند و این وظیفه‌ی مدیر هنری است که هدایت تولید خلاقانه و همچنین تطابق پروژه با برند و طرح اولیه‌ی درخواستی و زمان را به دست بگیرد.