استراتژیهای تبلیغاتی ۴ | دیوید سَکسبی
اردیبهشت 26, 1397استراتژیهای تبلیغاتی ۶ | دیوید سَکسبی
اردیبهشت 26, 1397استراتژیهای تبلیغاتی ۵ | دیوید سَکسبی
Update RequiredTo play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin
همانطور که در قسمت چهارم سخنرانی دیوید سَکسبی، به رمز موفقیت در تبلیغات و انتخاب یک شعار خوب، اشاره شد هم اینک قسمت پنجم سخنرانی او را در ادامه ویدئو بالا ببینید و محتوای متنی آن را در ادامه بخوانید:
به حواس پنجگانهی انسانها دقت کنید.
کارهایی برای مشتریان انجام دهید. به آنان مشاوره و ایده بدهید. برای مثال اگر در بانک کار میکنید، به او ایده بدهید که چگونه میتواند پول بیشتری پسانداز کند و یا پول بیشتری داشته باشد. در آمریکای شمالی، برندهای بسیار زیادی از خمیردندان وجود دارد. همهی آنها، کار یکسانی انجام میدهند ولی در طمعها و با کفهای متفاوت تولید میشوند.
- در تبلیغات از کلمات باصلابت استفاده کنید.
- از کنجکاوی مردم استفاده کنید. مردم همیشه کنجکاو هستند. دربارهی محصولاتتان توضیح دهید.
- از ترس مشتری استفاده کنید. چند نفر از خانمهای حاضر در سالن میتوانند از فردا سیگار را ترک کنند؟ حالا اگر بدانند سیگار در دوران بارداری بر کودک اثر بدی میگذارد چه؟
- از طنز در تبلیغات استفاده کنید. طنز در تبلیغ موجب میشود تا مشتری به آن بخندد، توجه کند و درنهایت کنجکاو شود.
- به این تصویر نگاه کنید. تصویر تبلیغ دوچرخهی تاشو است که به شکل روزنامه ارائهشده است. منظورش این است که این دوچرخه بهراحتی یک روزنامه تا میشود.
- تصویر بعدی را نگاه کنید. تصویری است که روی یک اتوبوس کارشده است و دود اگزوز به سمت دهان کسی است که سیگار میکشد.
- تصویر بعدی مچبند اتوبوس است که به شکل ساعت مچی یک برند است. وقتی شخص در اتوبوس میایستد و این مچبندها را میگیرد تا بایستد، با خود میگوید چه ساعت قشنگی است حتماً یکی از آنها را بخرم!
- موضوع بعدی که باید در نظر بگیریم این است که محصولاتتان بهگونهای باشد که قلب دیگران برای شما بتپد. میتوانید از لحظات ازدواج، به دنیا آمدن کودک و یا حیوانات در تبلیغات استفاده کنید تا احساس بهتری در تبلیغات ایجاد شود.
- داستانها بسیار تأثیرگذار هستند. در طول تاریخ داستانها سینهبهسینه تعریفشده و حفظشدهاند. برای برندتان یک داستان تبلیغاتی بسازید. حتماً یک داستان خاص در کسبوکارتان دارید. برای مشتریانتان آن را تعریف کنید. اگر مشتری این داستان را برای مشتری دیگر تعریف کند، بهترین اتاق خواهد بود. چند نفر شما با آژانس ۱۲۸ کارکردهاید؟ آژانس ۱۲۸ برگزارکننده این کنفرانس است.
- به مشتری اطمینان بدهید که در هنگام رکود هم به فکر او هستید.
- به شیوههای انتقال اطلاعات دقت کنید:
به این فیلم دقت کنید. (یک فیلم بیکلام از طبیعت پخش میشود با یک موسیقی متن) در این فیلم هیچ کلامی وجود نداشت ولی تأثیرگذار بود.