بازاریابی اینترنتی

اینترنت سکوی پرتاب کسب‌وکارها در دوران پررقابت و عصر آگاهی مشتریانِ امروز است بازاریابی وارد عرصه جدیدی از پیشرفت شده است و بازاریابی اینترنتی تنها رسانه‌ای است که همیشه می‌ماند و از بین نمی‌رود، تراکت‌ها و تبلیغات مکتوب از بین می‌رود و تاریخ مصرف کمی دارند، بیلبوردها و تبلیغات محیطی از اکران خارج می‌شوند، تبلیغات تلویزیونی فراموش می‌شود، اما فعالیت‌هایی که در بازاریابی اینترنتی می‌کنید همیشه در لحظه‌ای که مشتریان به خدمات نیاز داشته باشند در دسترس است.

بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه قدرتمندی از: ترافیک وب‌سایت، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری (Conversion Rate)، تعداد اشتراک‌ها (Subscriptions) و تعداد صفحات بازدید شده مثال‌هایی از سنجش بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی اینترنتی هستند که با توجه به اهداف کمپین‌های بازاریابی اینترنتی در نظر گرفته می‌شود.

دانلود چک لیست بازاریابی اینترنتی


تجارتِ همیشه فعال

بازاریابی اینترنتی شمارا قادر می‌سازد تا کسب‌وکار خود را به‌طور مستمر و بدون نگرانی از ساعات کاری یا پرداخت اضافه‌کاری کارکنان، فعال نگاه‌دارید، هزینه‌های تکرارشونده اجاره املاک و تعمیر و نگهداری را نخواهید داشت، ملزم به خرید موجودی برای عرضه در فروشگاه نمی‌باشید و می‌توانید موجودی را هم‌راستا با تقاضا سفارش دهید، بازاریابی اینترنتی با شیوه اتخاذ تصمیمات خرید مصرف‌کنندگان هماهنگ است و می‌توان عرضه هدفمندی را مشتمل بر علائق آنان ارائه نمود
parallax background

چهار ویژگی یک کمپین بازاریابی اینترنتی

mokhatab2

مخاطب‌محور بودن

در فضای وب آنچه ما می‌گوییم اهمیت ندارد، آنچه مردم به دنبال هستند مهم‌تر است، در بازاریابی اینترنتی می‌بایست بر مبنای نیازهای مشتریان خدمات و محتوا ارائه کنیم.
۱۰۰۳

توسعه‌پذیر بودن

یک کسب‌وکار در فضای وب باید توسعه‌پذیر باشد، یعنی برای افزایش درآمد مستقل از زمان و مکان باشد و قابلیت ارائه خدمات و محصولات را در جغرافیای وسیع‌تری داشته باشد
۱۰۰۰۱

در خدمت برند باشد

ایجاد آگاهی از برند و تداوم حس وفاداری و اعتماد نسبت به برند از وظایف کلیدی در بازاریابی اینترنتی است، همه ابزار باید سفیران ارائه ارزش برند باشند.
۱۰۰۲

تولید سرنخ

ایجاد لید یا اصطلاحاً تولید سرنخ‌های ارتباطی از مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان و در ادامه تبدیل کردن به مشتری می‌بایست به‌عنوان وظیفه اصلی بازاریابی اینترنتی قلمداد شود

دو استراژی مهم بازاریابی اینترنتی

چرا امروزه استفاده از بازاریابی اینترنتی رو به رشد است؟

بازاریابی اینترنتی، قابل اندازه‌گیری است.

اگر چیزی را نتوانید اندازه‌گیری کنید، نمی‌توانید آن‌را مدیریت کنید. بازاریابی اینترنتی امکان محاسبه‌ی میزان بازگشت سرمایه (ROI) به فعالیت‌های اینترنتی را میسر می‌سازد. برخلاف بازاریابی سنتی، نرخ بازگشت سرمایه‌ی تخصیص‌یافته برای فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی به‌راحتی قابل‌پیگیری است. این مزیت فوق‌العاده‌ی بازاریابی اینترنتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا چگونگی کیفیت کمپین‌های اینترنتی و کارایی آنها را محاسبه کنند.

بازاریابی اینترنتی، کم‌هزینه است.

بازاریابی اینترنتی، در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی، صرفه‌ی اقتصادی بیشتری دارد. انجام فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی به زمان و مکان خاصی وابسته نیست و به مخاطبین هدف شما این امکان را می‌دهد که تحت شرایط زمانی و مکانی مطلوب خودشان با برند شما ارتباط برقرار کنند.

اینترنت در معرض مخاطبان و رو‌به‌رشد است

اینترنت در جیب همه هست، حتی کسانی که پولی در جیب ندارند، هر فردی به‌راحتی در ۲۴ ساعت روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال به اینترنت دسترسی دارد و می‌تواند به آخرین اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشد.
تعداد روبه رشدی از مصرف‌کنندگان از رسانه‌های اجتماعی و تحقیق در اینترنت همراه برای اجرای پژوهش‌های اولیه محصول و قیمت پیش از تصمیم‌گیری نهایی بهره می‌گیرند.

ابزارهای کمپین بازاریابی اینترنتی که توسط آژانس تبلیغاتی 128 تولید و مورد استفاده قرار می گیرد

  • طراحی سناریو بازدید

  • طراحی تجربه مشتری

  • رفتارشناسی مخاطبان آنلاین

  • ساخت آهنرباهای ایمیلی

  • راه‌اندازی سیستم ایمیل‌مارکتینگ

  • ایده‌های بهبود صفحات فرود

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

  • سئو و بهینه‌سازی سایت

  • کپی‌رایتینگ وب

  • استراتژی کلمات کلیدی

  • برنامه‌ریزی و انتخاب رسانه

  • تبلیغات کلیکی و نمایشی

  • تجزیه و تحلیل آماری

  • استراتژی محتوای آنلاین

  • ابزار و تقویم ارائه محتوا

  • روابط‌عمومی آنلاین

فرآیند خدمات بازاریابی اینترنتی در آژانس تبلیغاتی 128

parallax background