خلاقیت در تبلیغات ۱ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۳ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۲ | جف رام
همانطور که در قسمت قبل سخنرانی جف رام به نقش اهمیت خلاقیت در تبلیغات و اینکه چرا مشتری صدای ما را دیگر نمی شنود، اشاره شد هم اینک قسمت دوم سخنرانی او را در ادامه ویدئو بالا ببینید و محتوای متنی آنرا در ادامه بخوانید:
همیشه ایدههایتان را یادداشت کنید.
شاید هرروز ایدههای جدید به ذهنتان برسد. همه را بنویسید و تدوین کنید. شما درصورتیکه توسط مشتری دیده نشوید، انگار اصلاً در بازار وجود ندارید. دو برند متفاوت از بانک را نام ببرید و به آن فکر کنید. چرا نام این دو بانک به ذهنتان خطور کرده است؟ چون در بازار خدمات ارائه میدهند و مرئی هستند و شما آنها را میبینید. اگر بگویم نام دو برند قهوه را نام ببرید چه طور؟ اگر بخواهم در اصفهان به گردش بروم و بخواهم دو جای خوب به من معرفی کنند چه؟ همیشه در بازار، آنهایی مطرح میشوند که مرئی هستند و دیده میشوند. برند شما چه طور؟ آیا جز، بهترینها هستید؟
سه گام مهم داشتن یک آگهی خلاق
سهگام برای داشتن آگهی خلاق در بیرون شرکت را به شما معرفی میکنم:
۱- هیجان
تبلیغات خلاق باید ایجاد هیجان کند تا مشتری به سمت تبلیغ جذب شود.
۲- محیطزیست
آیا میتوانید از محیط اطرافتان مانند خیابان، پیادهرو و جادهها استفاده کنید؟ یک فروشگاه میلک شیک کار خود را آغاز کرد و از من برای تبلیغات کمک خواست. این فروشگاه تاکنون پنج شعبه دارد. چند ایده نو برای این فروشگاه ارائه دادم. قفسههای زیادی از شکلات و ویفر در فروشگاه قراردادیم تا هر مشتری، هر شکلاتی که دوست دارد را انتخاب کند تا با شیر و یخ ترکیب شود. بهاینترتیب فروشگاه توانست بیش از صد مدل میلک شیک ارائه دهد که در نوع خود بینظیر بود. قشر هدف در این فروشگاه، نوجوانان و جوانان بود. به علایق آنها توجه کردیم.