خلاقیت در تبلیغات ۲ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۴ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۳ | جف رام
همانطور که در قسمت قبل سخنرانی جف رام به یاداشت کردن ایده ها و همنچین سه گام های مهم در یک آگهی خلاق ، اشاره شد هم اینک قسمت سوم سخنرانی او را در ادامه ویدئو بالا ببینید و محتوای متنی آنرا در ادامه بخوانید:
ایده های هیجان انگیز برای یک تبلیغات خلاق
تصمیم گرفتیم میلک شیک را در لیوانهایی از سایز بسیار کوچک تا بسیار بزرگ ارائه دهیم. همینطور عروسکی هفت فوتی به شکل لیوان میلک شیک بسازیم که شخصی در آن قرار بگیرد و از مردم برای خوردن میلک شیک دعوت کند. مردم با دیدن عروسک بسیار ذوقزده شدند. بچهها از دیدن این عروسک بسیار هیجانزده شدند و همیشه در ذهن مشتریان باقی میماند.
یک سؤال، چگونه میتوانیم کودکان را جذب فروشگاه خود کنیم؟ چند سال پیش در بارسلونا سخنرانی داشتم. در فرودگاه مغازهای را دیدم که ایدهی جالب برای جذب کودکان در ورودی فروشگاه اجرا کرده بود. از دو در جداگانه در دو سایز مختلف برای بزرگسال و کودک استفاده کرده بود و بسیاری از کودکان برای عبور از این در مخصوص بزرگترها را مجبور به ورود به فروشگاه میکردند و این همان بحث هیجان در تبلیغات است.
روش دیگر تبلیغات خیابانی، درج تبلیغات بر روی ماشینهایی مانند ون، اتوبوس یا کامیون است. بهطوریکه تصویر تبلیغات، کل ماشین را دربر بگیرد. برای مثال به این تصویر توجه کنید. این ماشین تبلیغات محصولات چرمی را انجام میدهد. گرافیک تبلیغات بهقدری بالاست که مردم در نگاه اول فکر میکنند ماشین را با چرم پوشاندهاند. یا به ماشینهای مسابقات فرمول یک دقت کنید که درحالیکه دورتادور ماشین با تبلیغات پوشیده شده است، زیباست و همه را جذب خود میکند. برای موفقیت باید در بازار دیده شوید.
یکی از موارد بسیار جالب، تبلیغات غذای سگ است که در انگلیس بسیار موفق بوده است. چگونه میتوان یک سگ را جذب تبلیغات کرد؟! تصاویری از ظرف غذای سگ را بر کف پیادهرو چسبانده بودند. این برچسبها، بوی همان غذا را میدهند. سگ هنگام عبور از خیابان بوی آن را درک میکند و هیجانزده میشود و صاحبش مجبور به خرید غذای سگ میشد.
چگونه میتوانید از امکانات محیطزیستتان برای تبلیغات استفاده کنید؟ شهر شما بسیار زیباست و امکانات جالبی برای تبلیغات خیابانی دارد. به این تصاویر دقت کنید. شرکتی که خدمات لکه بری لباسها را انجام میدهد، به دور لکههایی مانند لکه رنگ و روغن که در کف خیابان و پیادهروها وجود دارد، تصویر پیراهن، شلوار و… رسم کرده است و بهاینترتیب توانسته است نظر عابران را به خود جلب کند.
همیشه مسیری جدا از مسیری که رقیب شما طی میکند را انتخاب کنید. چرا میخواهید دنبالهروی کسی باشید درحالیکه خودتان میتواند راهبر دیگران باشید؟