خلاقیت در تبلیغات ۴ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۶ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۵ | جف رام
همانطور که در قسمت قبل سخنرانی جف رام، به ایده های هیجان انگیز برای یک تبلیغات خلاق، اشاره شد هم اینک قسمت پنجم سخنرانی او را در ادامه ویدئو بالا ببینید و محتوای متنی آنرا در ادامه بخوانید:
یکی از مسائلی که حتماً در شهر زیبایی مثل اصفهان ممنوع است، دیوارنویسی است؛ یعنی شما نمیتوانید اسپری رنگ را بردارید و در هر جا که میل شماست، نام برند خود را بنویسید. ولی در بریتانیا این کار آزاد است و هرکسی میتواند خیابان و دیوارها را تمیز کند. به این تصویر نگاه کنید (تصویری از یک ماشین سفید با پسزمینه تیره). این تصویر یک ماشین اسپورت جدید است که موردتوجه بسیاری از جوانان قرارگرفته است.
این تصویر را در خیابانی که جوانان و دانشجویان از آن عبور میکنند رسم کردهاند؛ اما دقت کنید. پسزمینه تیرهی آن درواقع قسمت کثیف پیادهرو است که با تصویر این ماشین، سفید و تمیز شده است. درست مانند همان دو قلبی که در مثال قبل بر روی فنجان قهوه وجود داشت. در اینگونه تبلیغات، با کمک شابلونی از جنس فلز یا پلاستیک و مواد تمیزکننده، بر روی دیوار یا پیادهرو ایجاد میشوند و درواقع آن منطقه را تمیز میکند و جزء تبلیغات کمهزینه است که در ساعات کم تردد مانند نیمهشب ایجاد میشود.
تلههای خطرناک در هنگام تبلیغات
هنگام تبلیغات چه تلههایی وجود دارد؟ بیلبوردهای بزرگ، روزنامه، تلویزیون و… . همهی اینها پرهزینه هستند و هدف همهی آنها انتقال پیام است؛ اما من به شما پیشنهاد میکنم که فقط یکی از آنها را انتخاب کنید. زمانی که وقت کافی برای انتقال پیام ندارید، از اعداد بهجای کلمات استفاده کنید؛ مانند این تصویر که تبلیغات مرکز خدمات و نگهداری اتومبیل را نشان میدهد و از یک سری اعداد برای نشان دادن شرایط و هزینههای این شرکت استفاده کرده است: آنها در ۳۰ دقیقه به شما میرسند، هزینه آن ۳۳ پوند در ماه است، اگر بیش از یک ساعت معطل شدید، ۱۰ پوند به شما برمیگرداند و … .