تدوین برنامه بازاریابی
بازاریابی در مورد مردم است و همهروزه به شکلی بازندگی ما ارتباط دارد، بازاریابی درباره درک این مطلب است که مردم چه میخواهند و سپس تلاش برای دادن آن به مردم با هزینهای که مایل به پرداخت آن هستند و قیمتی که سود قابل قبولی برای شما به همراه آورد. بازاریابی در مورد هدف کسبوکار شماست، درباره موقعیتیابی و طراحی محصول یا خدمتی است که فواید و منافعی دارد که مردم آنها را میخواهند و نمیتوانند جای دیگری بهدست بیاورند. هر کسبوکاری نیاز به این دارد که خود را به نحوی نزد مشتریانش ویژه و متمایز سازد، در بازاریابی شما نمیتوانید همهچیز همهکس باشید. این فلسفه تدوین یک برنامه بازاریابی است که وظیفه آن نه فقط برنامهریزی بلکه تعیین روشهای پیادهسازی نگرش بازاریابی شما و سازمانتان است که برای هر نوع عملیات تجاری ضروری و کارساز خواهد بود.
حرکت بدون برنامه
راهرفتن در اتاق تاریک
محل تلاقی ارتباطات یکپارچه بازاریابی
برنامه بازاریابی یک سند جامع است که فعالیتهای بازاریابی سازمان را برای مدتزمان مشخصی تعیین میکند و شامل مشاهده و بررسی موقعیت فعلی تجارت، بازار هدف، توصیف مدل آمیخته بازاریابی مجموعهای از چهار ابزار محصول، قیمت، محل عرضه و ترویج محصول است که بهصورت ترکیبی برای افزایش فروش و در جهت توسعه بازار بکار میروند.
یک برنامه بازاریابی بهدقت عنوان میکند که شرکت جهت عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات قدیمی، چهکارهایی انجام خواهد داد، این برنامه به نحوی تعیینکننده مسیر راه و جزئیات اجرایی، بازاریابی سازمان است.
با برنامههای بازاریابی بهطور محرمانه رفتار میشود، تا هیچ رقیبی از جزئیات آنها استفاده نکند!
نقشه راه
هدف اصلی برنامه بازاریابی قرار گرفتن به عنوان نقشه راه است که به شما بگوید چگونه میتوانید از شروع برنامه به اهداف و مقاصدتان برسید.همانند یک نقشه راه، برنامه بازاریابی توصیفکننده محیطی است که در طی مسیر، خود را در آن خواهید یافت.نقشه راه ممکن است دربرگیرنده توصیف ناحیه جغرافیایی به همراه دستهبندی بزرگراهها، زمانبندیها و فاصلهها، توقفگاههای اضطراری، پمپبنزین و.. باشد به همین ترتیب برنامه بازاریابی محیط بازار را توصیف میکند که دربرگیرنده رقبای شما، سیاست، قوانین و مقررات، شرایط تجاری و اقتصادی، وضعیت تکنولوژی، تقاضاهای پیشبینیشده ، عوامل فرهنگی و اجتماعی، شناسی بازار هدف به همراه منابع موجود در شرکتتان است.چهار وظیفه اصلی یک برنامه بازاریابی
مراحل تدوین برنامه بازاریابی در آژانس تبلیغاتی 128
عامل پیروزی بر رقبا
داشتن برنامه بازاریابی بهاندازهی برنامهریزی برای جنبههای دیگر کسبوکار از قبیل تهیهی صورتحساب، فهرست موجودی و تولید، از اهمیت برخوردار است و شمارا در بازار رقابت نگه میدارد. این برنامه پاسخی است به پرسشهایی دربارهی چگونگی موضعگیری شرکت شما در بازار، چگونگی متمایز کردن آن از رقبا، چگونگی دستیابی به مشتریان جدید و بسیاری سؤالات دیگر که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
برای ایجاد روابط قوی با مشتری و به حداکثر رساندن فروش خود، شما باید از هر ابزار بازاریابی ممکن استفاده کرد.
بازاریابی زمین وسیع است که شامل عناصر متنوع مانند تبلیغات، طراحی برند و لوگو، تماسهای فروش، وبسایت ، بروشورها، بستهبندی، کنفرانسها و ..است.به کمک برنامه بازاریابی میتوانید سازماندهی بهتری بر روی این ابزارها داشته باشید.
دانلود نمونه برنامه بازاریابی
با تکمیل اختصاصی این برنامه، قدم اول در طراحی و تدوین برنامه بازاریابی را بردارید
مشاوره حضوری
تهران و اصفهان
در صورتی که درخواست جلسه حضوری مشاوره دارید، فقط در شهرهای تهران و اصفهان صورت مستقیم این امکان فراهم خواهد بود و اگر از شهر دیگری هستید و تمایل دارید به صورت مستقیم در جلسه حاضر شوید به همکاران ما اعلام کنید تا نوبت حضوری برای شما تعیین گردد
مشاوره آنلاین
سراسر ایران
اگر به هر دلیلی نمیتوانید به صورت مستقیم در جلسه مشاوره حضور داشته باشید، جای هیچ نگرانی نیست ما برای آن راهحلی داریم، جلسه شما از طریق وب سایت به صورت آنلاین در زمان تعیین شده با همان سطح خدمات جلسه حضوری برگزار خواهد شد