اگر صفحات ابتدایی کتاب فارسی کلاس اول دبستان را به خاطر بیاورید می توانید به عمق قدرت بی بدیل تصویرسازی که به عنوان موثر ترین روش ارائه اطلاعات و آموزش است پی خواهید برد . اینفوگرافیک ها یا داده نما ها همین نقش را جهت انتقال مطالب و محتوای تبلیغاتی بر عهده می گیرند تا مخاطبان بهینه تر اطلاعات کسب و کار ما را دریافت کنند . . دنیای امروز ، دنیای کمیابی توجه است ، دنیایی که بدون اینفوگراف دنیایی گیج و خسته کننده و خواهد بود . از آنجا که حس بینایی حیاتی ترین حس از حواس ۵ گانه است که بخش  عظیمی از اطلاعات محیط پیرامون ما از طریق این حس به مغز ما منتقل می شود ، مغز در  تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت دیداری بسیار بهتر عمل میکند . ما با مغز می بینیم نه چشم !

در دنیای پر از شلوغی امروز، باید بصری صحبت کنیم !

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد و ارتباط میان اشیاء و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌کند نه متنی و کلامی. همین حالا به سه لغت کیک تولد، چوب لباسی و مغازه عتیقه فروشی فکر کنید. چه چیز اول به ذهنتان آمد؟ آیا به حروف تشکیل دهنده این لغات فکر می‌کنید یا به شکل فیزیکی آن‌ها؟می بینید که درک و یادگیری تصویرها و اطلاعات برای مغز ما به مراتب آسان‌تر از فهم شکل نوشتاری آن‌ها است.مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که مردم توجه کمتری به نوشته‌ها و متون دارند . تهیه اینوگراف یک فن و یک مهارت است، برخی اینفوگراف‌ها یک داستان را در یک نگاه کوتاه و خواندن مختصر بیان می‌کنند.برخی دیگر کمی پیچیده‌تر هستند و نیاز دارند که خواننده زمان بیش‌تری به همراه تفکر صرف کند معمولاً اطلاعاتی که به تحریر آوردنشان سخت و غیر قابل فهم است را می‌توان در یک طرح گرافیکی اطلاع رسان مختصر به تصویر کشید.

  اینفو گرافیک آژانس تبلیغاتی 128