اگر یک خانه را برند فرض کنیم ،طراحی نما و دکوراسیون داخلی خانه را هویت بصری برند می توان نامید. همه برند های معتبر دارای جایگاه و تصویر ذهنی مشخص در ذهن مخاطبان خود هستند چرا که بر اساس تحقیقات روان شناسی تاثیر اولیه ای که در 30 ثانیه اول در ارتباط با اشخاص ، شرکت ها ، محصولات و ... می گیریم ، در کلیه مسیر ارتباطی و احساسی ما موثر است و این از اهداف اصلی برندسازی است. عناصر بصری یک برند همه مانند نوازنده یک ارکستر سمفونی هستند که یک نت مشخص و از قبل نوشته شده را می نوازند. حالا تصور کنید که یکی از عناصر (نوازنده ها) بخواهد خارج از نت کار خود را اجرا کند. چه اتفاقی می افتد؟ آیا ما دیگر نوای دلنشینی را خواهیم شنید؟

اساسنامه هویت بصری برند همانند همان نت نوشته شده برای یک اجرای موفق است .

طراحی هویت بصری برند
امروزه یکی از مهمترین دلایل بازسازی برند (rebranding) نیز به خاطر آلودگی های بصری ناشی از تعدد تصاویر و المان ها می باشد که باعث گردیده تا حتی بسیاری از شرکت های مطرح جهان از جمله : ماکروسافت ، پپسی و حتی در ایران بنگاه های اقتصادی همچون بانک ملت ، اسنوا و ...  به فکر تدوین اساسنامه هویت بصری برند بیافتند. هویت بصری برند نشان می‌دهد چطور و چگونه یک شرکت می‌خواهد دیده شود و یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی و بیانگر ارزش‌ها و بینش استراتژیک یک شرکت در قالب تصویری ثابت و پایدار است .

نمونه اساسنامه های هویت بصری برند

برند Canel
برند شاپرک
برند موتوسل
برند Mercin
برند ژیک

برند 2020

چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتری هستید و یا درخواست سفارش پروژه هویت بصری برند سازمانتان را دارید ، با ما تماس بگیرید.