سئو و بهینهسازی وبسایت
هیچ ابزاری در بازاریابی آنلاین و قرار گرفتن در برابر چشمان مشتریانی که نیازی بالقوه دارند، بهاندازه سئو و بهینهسازی وبسایت کارآمدتر نیست. در زمانهای که اینترنت منبع اصلی پیدا کردن محصول و خدمت است، سئو سایت باعث رشد تجارت شما میشود، حتی زمانی شما خواب هستید. سئو بهعنوان شناسنامهای برای سازمان محسوب میشود. بازاریابی آنلاین در سالهای گذشته همواره دچار تغییراتی شده است، اما بااینحال سئو هیچوقت از قلم نیفتاده و همواره بهعنوان یکی از مؤثرترین راهکارهای بازاریابی آنلاین مطرح بوده است. این روش مفیدترین راه برای موفقیت سایت هست. سئو یک استراتژی بازاریابی مقرونبهصرفه است چراکه کاربرانی که بهصورت آنلاین به دنبال محصول هستند هدف قرار میگیرند و در صد بالایی منجر به خرید میشوند. وقتی سایت شما بهواسطه سئو در صدر نتایج جستجو قرار میگیرد، برای گرفتن کلیک از کاربران نیازی به پرداخت هزینه به گوگل ندارید.
بازاریابیِ همیشه بیدار
%۶۰ کلیکها شامل اولین نتیجه گوگل میشوند این مسئله بدین معناست که تنها ۴۰% کلیکها به هزاران سایت از نتیجه دوم به بعد میرسد. قرار دادن سایت در نتایج ابتدایی گوگل میتواند موجب کسب هزاران هزار بازدید از سوی کاربران شود. با توجه به آمارهای بهدستآمده تنها ۷% کاربران، از صفحههای سوم به بعد نتایج را مرور میکنند. این موضوع اهمیت رسیدن به ده رتبه اول را نشان میدهد..چرا رقابت در صفحات اول گوگل اینقدر زیاد است؟
فروش بیشتر از طریق بازدیدکنندگان بالقوه
امروزه اینترنت سهم بالایی درفروش کالا و خدمات دارد و با بهبود رنک شما در گوگل، تعداد بازدید و خرید از کسبوکار شما بیشتر میشود. سئو موجب افزایش ترافیک سایت میگردد. بازدیدکنندگانی که با جستجو کلمه کلیدی مرتبط با تجارت شما، وارد وبسایت شما شوند، همانهایی هستند که به دنبال محصولی که شما در اختیاردارید، میگردند. فقط کافی است در وبسایت شما، درست متقاعد شوند.سئو موجب افزایش اعتبار برندتان میشود
کاربران به نتایج صفحه اول گوگل اعتماد دارند و درنتیجه برند شما مورد اعتماد آنها قرار میگیرد.. اگر گوگل جایگاه بالایی را برای سایت شما در نظر بگیرد، ارزش و اعتبار برند شما نیز افزایش خواهد یافت. تبلیغها معمولاً آزاردهنده هستند و کاربران به آن توجه زیادی نمیکنند اما دیده شدن در صفحه اول گوگل برای مدت طولانی, تأثیر مثبتی روی فرایند برند سازی و اعتماد افراد به برند شما دارد.صرفه اقتصادی و نرخ بازگشت سرمایه بالا
وقتی ۱۰۰۰ کاربر از طریق تبلیغات کلیکی کسب میکنید، ۲% از آنها ممکن است به مشتری سایت تبدیل شوند. اما اگر همین تعداد کاربر از طریق سئو وارد سایت شوند، ۴% آنها احتمالاً به مشتری تبدیل خواهند شد. در کنار این مزیتها به نسبت تبلیغات و دیگر روشها هزینه کمتر و سود بیشتر دارد و میتواند برای هر تجارتی سودمند باشدنتایج قابلسنجش و آنالیز لحظهای
سئو یکی از معدود استراتژیهای مارکتینگ است که نتایج آن به شکل محسوس قابلاندازهگیری و تجزیه تحلیل است و میتواند در تصمیمگیری هوشمندانه شرکتها تأثیر مثبت داشته باشد. ابزار بیشماری توسط گوگل برای این روند وجود داردنتایج کسبشده از سئو ماندنی است
برخلاف روشهای تبلیغاتی، نتایج کسبشده از سئو ماندنی است. این نتایج برخلاف تبلیغات اینترنتی، با قطع شدن بودجه، بهصورت ناگهانی از بین نمیروند. البته جای تذکر دارد که برای ماندن در نتایج حال، نیاز به اقداماتی دارید. اما اگر در جایگاههای بالای گوگل قرار بگیرید، افراد دیگر نمیتوانند بهراحتی آن را از شما بگیرند.خدمات سئو و بهینهسازی وبسایت
ابزاری که فرصتهای بازار را به شما نزدیکتر میکند و برای شما تمایز ایجاد کند
پژوهش کلیدواژه
موتورهای جستجو با شناسایی کلمات کلیدی در زمان جستجو به کاربران کمک میکند تا محصولات، خدمات و یا اطلاعات موردنظرشان را پیدا کنند. باارزشترین فعالیت در فرایند بهینهسازی وبسایت و یا بازاریابی موتورهای جستجو هست.
بهینهسازی معماری وبسایت
چارچوب و ساختار داخلی وبسایت در بهبود سئو سایتتان نقش مؤثری دارد. اگر وبسایت شما لینکها و یا صفحات معیوب داشته باشد رتبه مناسبی کسب نخواهید کرد. ساختار نامناسب میتوانند تأثیر تمامی تلاشهای شمارا کاهش دهد.
تولید و بهینهسازی محتوا
بهینهسازی محتوا به موتورهای جستجو اجازه میدهد تا در مورد محتوای ضروری وبسایت شما تصمیمگیری کنند و بفهمند محتوای شما چیست، موتورهای جستجو بعد از دریافت این اطلاعات نتایج جستجو را بر اساس محتوای مفید دستهبندی میکنند نه بر اساس میزان کلمات کلیدی بهکاررفته در صفحه تولیدشده سایت.
بهینهسازی وبسایت برای موبایل
با رشد و توسعه موبایل هوشمند و ضریب نفوذ اینترنت همراه، بهینهسازی صفحات وب برای موبایل فاکتور مهمی برای رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی گوگل است. اگر وبسایت شما برای گوشیهای موبایل بهینه نشده باشد یا مناسب آنها نباشد، ممکن است باعث خارج شدن وبسایت از نتایج موتورهای جستجو و رتبه پایین صفحات شود.
رسانههای اجتماعی
استراتژی اصلی برای محبوبیت لینک بهصورت ارگانیک و طبیعی، تولید محتوا و فعالیت در شبکههای اجتماعی است. بهینهسازی در شبکههای اجتماعی، سیگنالهایی در راستای راهنمایی موتورهای جستوجو برای رسیدن به نتایج دقیقتر ارسال میکنند تا بتوانند کیفیت نتایج جستوجو را افزایش دهند. اگرچه فعالیت در شبکههای اجتماعی بهطور مستقیم موجب سئو نمیشود، اما به شکل غیرمستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه وبسایت به شمارمیرود.
سئو محلی یا جستجوی محلی
وقتی خدمات و کسبوکارتان بیشتر بر روی فروش در منطقه مکانی خاصی تمرکز دارد میتوانید از بهینهسازی محلی سود ببرید. سئوی محلی بهمنظور بهینهسازی وبسایت برای افزایش رتبه، در نتایج محلی و وابسته به منطقه جغرافیایی کاربران صورت میگیرد. بسیاری از جستجوهای کاربران، بهخصوص آن دسته از جستجوهای انجامگرفته با گوشیهای هوشمند، گواهی بر گرایش به جستجویهای محلی دارند. بنابراین شما با بهینهسازی محلی میتوانید رشد چشمگیری در افزایش مشتریان داشته باشید.
لینک سازی و محبوبیت لینک
بهینهسازی بیرونی وبسایت و یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه دهی یک وبسایت در است. موتورهای جستجو از طریق تعداد و محبوبیت لینکهایی که به یک وبسایت داده میشوند، میزان محبوبیت و غنای محتوایی آن را تشخیص میدهند، پس علاوه بر تعداد لینکها، اهمیت و کیفیت آنها هم موردتوجه قرار میگیرد. لینک سازی با سایتهای که اعتبار بالایی دارند و همچنین مرتبط با کسبوکار شما هستند، مفید است و رتبه وبسایت شمارا افزایش دهند.
بهینهسازی کُد، افزایش ترافیک و نرخ تبدیل
با یک استراتژی سنجیده میتوانید مرتبطترین کلمات کلیدی را پیدا و با قرار دادن درجاهای مناسب، باعث پیدا شدن بهتر صفحات وبسایت، بالاتر رفتن رتبهبندی یا رنکینگ در موتورهای جستجو برای ایجاد ترافیک و نرخ بازدید بیشتر گردید. سپس با درج تگهای متا (Meta Tags)، ساختار عناوین (headings)، حذف کدهای غیرضروری که باعث کند شدن سرعت لود وبسایت میشوند، نرخ تبدیل سایت را افزایشخواهید داد
فرآیند خدمات سئو در آژانس تبلیغاتی 128
تحقیق و پژوهش سئو
تعیین استراتژی سئو
طراحی ساختار سئو
گزارش و آنالیز سئو
قبل از پاسخ به این پرسش باید به این سؤال پاسخ دهید که رقبای شما چه کسانی هستند و چه میزان رقابت بر سر این کلمه کلیدی است؟ مطمئناً کلماتی مثل بازاریابی که یک کلمه عام هستند به زمان زیادی نیاز دارد تا صدرنشین شوند. بعد از بررسی کلمات کلیدی شما بازه زمانی اعلام میشود.
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل جایی است که همه برای رسیدن به آن تلاش میکنند عدهای سعی میکنند با فریب این جایگاه را بهدست آورند ولی طولی نمیکشد که گوگل متوجه میشود و رتبه شما افت میکند. کاری که واحد دیجیتال مارکتینگ ما انجام میدهد در مرحله اول بررسی ساختار و محتوای سایت شماست و پسازآن به کمک ابزارهایی که گوگل معرفی کرده بر روی کلمه موردنظر شما سئو انجام میشود.
شما باید رفتار مصرفکنندگان و بازدیدکنندگان سایت خود را بررسی کنید برای این منظور گوگل ابزارهای بسیاری دارد و معروفترین آن گوگل ادورز است که به کمک آن میتوانید متوجه شوید رقبای شما بر روی چه کلماتی کار میکنند. ما به کمک این ابزارها و سایر ابزارهای دیگر مهمترین کلمات کلیدی را پیدا میکنیم و سئو را بر اساس آن انجام میدهیم
وقتی کلمه کلیدی شما در صفحه اول گوگل قرار میگیرد 50 درصد راه را طی کردید ولی 50 درصد دیگر ماندن در آن جایگاه است متأسفانه به دلیل رقابت بسیار حفظ این جایگاه بسیار سخت است. با بهروز نگهداشتن محتوا و قرار دادن محتوایی که استانداردهای لازم را داشته باشد میتوانید این جایگاه را حفظ کنید. در جلسه مشاورهای که با کارشناسان ما دارید جزییات آن به شما اعلام میشود