هویت بصری برند
اگر یک خانه را برند فرض کنیم، طراحی نما و دکوراسیون داخلی خانه را هویت بصری برند میتوان نامید. همه برندهای معتبر دارای جایگاه و تصویر ذهنی مشخص در ذهن مخاطبان خود هستند چراکه بر اساس تحقیقات روانشناسی تأثیر اولیهای که در ۳۰ ثانیه اول در ارتباط با اشخاص، شرکتها، محصولات و... میگیریم، در کلیه مسیر ارتباطی و احساسی ما مؤثر است و این از اهداف اصلی برندسازی است. عناصر بصری یک برند همه مانند نوازنده یک ارکستر سمفونیک هستند که یک نت مشخص و از قبل نوشتهشده را مینوازند. حالا تصور کنید که یکی از عناصر (نوازندهها) بخواهد خارج از نت کار خود را اجرا کند. چه اتفاقی میافتد؟ آیا ما دیگر نوای دلنشینی را خواهیم شنید؟
چگونه
دیده میشوید؟
امروزه یکی از مهمترین دلایل بازسازی برند (rebranding) نیز به خاطر آلودگیهای بصری ناشی از تعدد تصاویر و المانها میباشد که باعث گردیده تا حتی بسیاری از شرکتهای مطرح جهان ازجمله: ماکروسافت، پپسی و حتی در ایران بنگاههای اقتصادی همچون بانک ملت، اسنوا و... به فکر تدوین اساسنامه هویت بصری برند بیافتند. هویت بصری برند نشان میدهد چطور و چگونه یک شرکت میخواهد دیده شود و یکی از قویترین ابزارهای بازاریابی و بیانگر ارزشها و بینش استراتژیک یک شرکت در قالب تصویری ثابت و پایدار است.
چکش بصری برند
برای یک لحظه به برندهایی که دوست دارید فکر کنید چه تصویری از آنها در ذهن شما شکل میگیرد؟ مطمئناً یک تصویر مشخصی از آنها در ذهن شما ثبتشده است. بسیاری از برندها تلاشی نمیکنند تا تصویر مشخصی از خود در ذهن مشتریان به یادگار قرار دهند. اما مغز ما همهچیز را در قالب تصویر میبیند و ذخیره میکند. به همین خاطر بعد از طراحی هویت برند مهمترین قدم در برندسازی طراحی هویت بصری برند است درواقع طراحی تیپ گرافیکی برند و هماهنگیهای نقاط تماس با یکدیگراست.
دانلود خلاصه کتاب زاگ
کتابی که دیدگاههای بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد
- طراحی لوگو آجراصفهان با تلفیق المان آجر با استفاده از خطوط شکسته مفهوم را می رساند. و با در نظر گرفتن رنگ های گرم زرد و […]
- طراحی لوگو باتری ماشین تارگت با ایده گرفتن از علامت پیکان یا همان فلش+ المان باتری و لوگوتایپ انگلیسی تارگت مفهوم باتری را رسانده است. نکاتی […]
- طراحی لوگوتایپ آب معدنی تشنا با الهام گرفتن از قطره های آب و خطوط نرم انجام شده است، در طراحی این لوگو سعی شده با اجرای […]
- طراحی لوگو شرکت مهندسی سبا آسانبر با پشتیبانی آسایش، ایمنی و کیفیت که هدف اصلی برند بوده است طراحی و اجرا گردید، این لوگو بااستفاده از […]
- بازسازی برند روغن موتور تورال با تغییر فرم حرف o با حرکت تاش قلم مو حس سرعت و حرکت را به مخاطب القا می کند، رنگ […]
- طراحی هویت بصری شیرینی آرسس بر مبنای القای حس خوشمزه به بیننده است. المان کلیدی این لوگو برگرفته از ترکیب شکل های ســـاده شـده شکلات، توت […]
- طراحی لوگو داده ورزی جویا یک لوگوی ایده محور است به این معنی که دارای یک شخصیت منحصر به فرد می باشد بسیار و هندسی فرم […]
- طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی دارکوبه با ایده گرفتن از چرخ خرید و تلفیق با پرنده دارکوب انجام شده است. فروشگاه دارکوبه بصورت تخصصی بر روی محصولات […]
دستآوردهای بینظیر طراحی هویت بصری برند برای سودآوری کسبوکار شما
خدمات طراحی هویت بصری برند
ثُبات برند
برای ساختن یک تصویر از برند در ذهن مشتریان طراحی لوگو کافی نیست.سازمانها و برندهای بزرگ با لایههای مدیریتی نیازمند یک سیستم هویت بصری کامل هستند که یک چشمانداز و ابزار متحد را فراهم کنند که به هرکسی که با برند در ارتباط است کمک کند به درستی از آن استفاده کند. سیستم هویت بصری یک بستهای از اجزاء بصری است که با دستورالعملهای خاصی همراه است و بهعنوان چارچوبی برای اطمینان از اینکه تصویر شرکت در همهجا یکسان باشد مورداستفاده قرار میگیرد.سیستم طراحی هویت بصری برند پس از کامل شدن آرم شروع میشود
هدف این است که یک زبان تصویری منظم،در اطراف آرم ایجاد کند و همچنین خانوادهای از عناصر مفید و قابلانعطاف ارائه دهد که به طراحی و بازاریابی کسبوکار کمک کند.