هویت بصری برند


اگر یک خانه را برند فرض کنیم، طراحی نما و دکوراسیون داخلی خانه را هویت بصری برند می‌توان نامید. همه برندهای معتبر دارای جایگاه و تصویر ذهنی مشخص در ذهن مخاطبان خود هستند چراکه بر اساس تحقیقات روان‌شناسی تأثیر اولیه‌ای که در ۳۰ ثانیه اول در ارتباط با اشخاص، شرکت‌ها، محصولات و... می‌گیریم، در کلیه مسیر ارتباطی و احساسی ما مؤثر است و این از اهداف اصلی برندسازی است. عناصر بصری یک برند همه مانند نوازنده یک ارکستر سمفونیک هستند که یک نت مشخص و از قبل نوشته‌شده را می‌نوازند. حالا تصور کنید که یکی از عناصر (نوازنده‌ها) بخواهد خارج از نت کار خود را اجرا کند. چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا ما دیگر نوای دل‌نشینی را خواهیم شنید؟
امروزه یکی از مهم‌ترین دلایل بازسازی برند (rebranding) نیز به خاطر آلودگی‌های بصری ناشی از تعدد تصاویر و المان‌ها می‌باشد که باعث گردیده تا حتی بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان ازجمله: ماکروسافت، پپسی و حتی در ایران بنگاه‌های اقتصادی همچون بانک ملت، اسنوا و... به فکر تدوین اساسنامه هویت بصری برند بیافتند. هویت بصری برند نشان می‌دهد چطور و چگونه یک شرکت می‌خواهد دیده شود و یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی و بیانگر ارزش‌ها و بینش استراتژیک یک شرکت در قالب تصویری ثابت و پایدار است.


چکش بصری برند

برای یک لحظه به برندهایی که دوست دارید فکر کنید چه تصویری از آنها در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ مطمئناً یک تصویر مشخصی از آنها در ذهن شما ثبت‌شده است. بسیاری از برندها تلاشی نمی‌کنند تا تصویر مشخصی از خود در ذهن مشتریان به یادگار قرار دهند. اما مغز ما همه‌چیز را در قالب تصویر می‌بیند و ذخیره می‌کند. به همین خاطر بعد از طراحی هویت برند مهم‌ترین قدم در برندسازی طراحی هویت بصری برند است درواقع طراحی تیپ گرافیکی برند و هماهنگی‌های نقاط تماس با یکدیگراست.

دانلود خلاصه کتاب زاگ

کتابی که دیدگاه‌های بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد

دست‌آوردهای بی‌نظیر طراحی هویت بصری برند برای سودآوری کسب‌و‌کار شما

image
تصویر ذهنی

استفاده مستمر از یک زبان روشن ،در برقراری ارتباط مشتری با محصولات و خدمات به مخاطب کمک می‌کند تا در میان انتخاب‌های مختلف گیج و سردرگم نشود و به راحتی انتخاب کند

taahod
تعهد به برند

زمانی که مصرف کننده تجربه راضی کننده از محصول داشته باشد نماد و رنگ برند را به خاطر می‌سپارد و برای خریدهای بعدی به دنبال نشانی از شما می‌گردد.نام و لودگوی برند به عنوان یک ارکان اطلاعاتی عمل می‌کنند.

bord
ارتقاء سطح حرفه‌ای‌گری

اگر مخاطبان بدانند پشت ظاهر برند شما فکر و ایده‌ای نهفته است شما را مجموعه‌ای خلاق و پویا می‌دانند و به شما اعتماد می‌کنند. قبل از اینکه برند شما زبان باز کند و از خودش تعریفی بکند ظاهر برند اطلاعات اولیه را ارسال می‌کند

diamond
ارزش رقابتی

هویت بصری برند همانند شناسنامه‌ای برای شماست که هویت شمارا نشان می‌دهد لازم نیست برای معرفی خود به دیگران توصیفی ازآنچه هستید انجام دهید تنها کافی است شناسنامه خود را نشان دهید


چک لیست ها
 


چک لیست های مورد نیاز طراحی هویت بصری برند 


درخواست جلسه مشاوره

هویت بصری برند

چک لیست هویت بصری برند
بیشتر بدانید
طراحی لوگو

چک‌لیست طراحی لوگو
بیشتر بدانید
شخصیت برند

چک لیست شخصیت برند
بیشتر بدانید

خدمات طراحی هویت بصری برند

design-tool-1
نوشتار برند
طراحی لوگو| طراحی لوگوتاپ | تایپوگرافی
idea-2
استراتژی بصری
رنگ سازمانی | طراحی اوراق اداری | طراحی لی‌اوت
team
نقاط تماس

بسته بندی | گرافیک محیطی | وسایل نقلیه

report-1
استانداردهای بصری
گرافیک سازمانی | اساسنامه هویت بصری برند

ثُبات برند
برای ساختن یک تصویر از برند در ذهن مشتریان طراحی لوگو کافی نیست.سازمان‌ها و برندهای بزرگ با لایه‌های مدیریتی نیازمند یک سیستم هویت بصری کامل هستند که یک چشم‌انداز و ابزار متحد را فراهم کنند که به هرکسی که با برند در ارتباط است کمک کند به درستی از آن استفاده کند. سیستم هویت بصری یک بسته‌ای از اجزاء بصری است که با دستورالعمل‌های خاصی همراه است و به‌عنوان چارچوبی برای اطمینان از اینکه تصویر شرکت در همه‌جا یکسان باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سیستم طراحی هویت بصری برند پس از کامل شدن آرم شروع می‌شود

هدف این است که یک زبان تصویری منظم،در اطراف آرم ایجاد کند و همچنین خانواده‌ای از عناصر مفید و قابل‌انعطاف ارائه دهد که به طراحی و بازاریابی کسب‌وکار کمک کند.

دانلود ebook ده خطای برندسازی همراه با راه‌حل موجود

که اغلب شرکت‌ها در دام آن گرفتار می‌شوند.