طراحی هویت برند
یکی از استراتژیهای یک پروژه برند سازی طراحی هویت برند (brand identity) میباشند. همه تلاشهای ما با درک و بیان استراتژی برند آغاز خواهد شد و آن چیزی که باعث بروز عینی و فیزیکی و احساسی استراتژی برند میشود، هویت برند است. یک برنامه جامع هویت برند، همه عناصر پراکنده برند را میگیرد و در یک سیستم کل و از قبل طراحیشده آنها را یکپارچه میسازد. برای این کار نیازمند یک برنامه (Plan) از پیش تعیینشده و محکم خواهید بود که در آن تمامی عناصر هویت برند شامل کانسپت، ادبیات برند، فرهنگ برند، هویت بصری و ... موردمطالعه و برنامهریزی قرارگرفته باشد.
ارزشهویت برند
برای کسبوکار
وجود بیش از ۵هزارجلد کتاب و میلیونها وبسایت دربارهٔ برند سازی، نشان میدهد اطلاعات فراوان و گاه گیجکنندهای پیرامون این بحث وجود دارد. برند یک روکش نیست؛ نگاه کردن به برند بهمثابۀ یک راهحل سطحی، مثل تلاش برای زیبا جلوه دادن زشتیها نیست. مردم واقعیتها را متوجه میشوند. طراحی هویت برند تا اعماق اینکه شما چه کسی و معرف چه چیزی هستید، نفوذ میکند و به آنچه هستید و کاری که انجام میدهید، معنی میبخشد و درنتیجه ارزش چشمگیری را ایجاد میکند. یک برند کم هویت و بیاثر در هیچ کجایی کسبوکار شمارا از رقبا متفاوت نمیکند. میخواهید دیده شوید؟ مردم را از حضورتان آگاهتر سازید؟ با آنها ارتباط برقرار کنید؟ کالا و خدمتتان را بفروشید؟ بدون داشتن هویت برند که کلید جایگاهسازی در بازار است، نمیتوانید. اما میتوانید رو کمک، دانش و تجربه ما حساب کنید.
یک چشم میبیند و دیگری حس میکند
در دنیایی که دنیای رقابت برندها است. باید از هر فرصتی برای ایجاد جایگاه شرکت یا کالای خود در ذهن مشتریان استفاده کرد، نیازهای مشتریان را درک کرد، جاهایی که مشتریان با کالا یا خدمت ارتباط برقرار میکنند را شناسایی و درنهایت با استفاده از طراحی هویت برند آهنرباهایی حسی ساخت تا مشتریان را جذب و حفظ کرد.افراد عقلشان به چشمشان است یک شکل مناسب میتواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد برندهای قوی نشانههای شناختهشده دارند همانند نایک، اَپل که تصاویری ساده ولی قوی دارند که بهسرعت با مشتری ارتباط پیدا میکند
دانلود خلاصه کتاب زاگ
کتابی که دیدگاههای بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد
- طراحی لوگو صنایع سنگ نوساز با ایده گرفتن از المان کوه با استفاده از خطوط شکسته و مورب مفهوم صنعت سنگ را نشان داده است. طراحی […]
- درباره طرح سهیل سلیمی سهیل سلیمی از مربیان خوب و باپشتکار ورزشی در حوزه تنیس است. پروژه برندسازی شخصی ایشان در سال 1398 توسط مجموعه 128 انجام […]
- طراحی هویت بصری برند روسری دیلبر از ترکیب مونوگرام حرف D, که بهصورت قرینه تبدیل به شکل قلب و حرف B شده شکلگرفته است. انتخاب کانسپت […]
- کارفرما
- مجتمع تجاری اداری داریوش
طراحی هویت بصری مجتمع تجاری داریوش بر مبنای ارشمندی در سرمایه گذاری و عظمت مجموعه با القای حس قدمت باستانی ایرانیان طراحی گردیده است که لازمه […]- طراحی لوگو صنعتی تایگر ترکیب المان های ببر و اره توانسته مفهوم صنعتی بودن را برساند، در این برند ببر بعنوان نماد اصلی برا انتقال حس […]
- طراحی لوگو عینک آفتابی وانیا از المان عدسی ایده گرفته است و با استفاده از رنگ های سبزآبی و طلایی لوکس بودن برند را القا می […]
دستآوردهای بینظیر طراحی هویت برند برای سودآوری کسبوکار شما
خدمات طراحی هویت برند شامل
دارایی نامشهود، اما ارزشساز
فرقی نمیکند در حال معرفی برند جدید باشید یا بهبود برند موجود، درهرصورت باید از اول تعیین کنید که وقتی مشتریان نام شمارا میشنوند، چه افکاری در ذهنشان نقش میبندد. با داشتن آگاهی از برداشت افراد از برند خود میتوانید سوءتفاهمها را برطرف کنید و به تصویر برند مطلوب خود برسید. بهترین نقطهٔ شروع برندسازی عبارت است از نگاهی صحیح و منصفانه به عقاید کنونی مردم دربارهٔ برند شما. زمانی که از تصورات افراد اطلاع داشته باشید، میتوانید راهبردی تدوین کنید که به ایجاد تصویر برندی منجر شود که جایگاه منحصربهفردی را در ذهن مردم به خود اختصاص میدهد و بازتاب ویژگیها و جنبههای متمایزکنندۀ برند است.نمیتوانید از مردم بخواهید باوری را که دارند رها کنند و بهسرعت درک خود را با آنچه شما میخواهید وفق دهند.
برای طراحی هویت قدرتمند برند خود در ظرفیتهای مهم برند همچون: آگاهی، تعلق احساسی، تمایز، اعتبار و اعتماد و انگیزهٔ خرید استفاده کنید.