طراحی هویت برند


یکی از استراتژی‌های یک پروژه برند سازی طراحی هویت برند (brand identity) می‌باشند. همه تلاش‌های ما با درک و بیان استراتژی برند آغاز خواهد شد و آن چیزی که باعث بروز عینی و فیزیکی و احساسی استراتژی برند می‌شود، هویت برند است. یک برنامه جامع هویت برند، همه عناصر پراکنده برند را می‌گیرد و در یک سیستم کل و از قبل طراحی‌شده آنها را یکپارچه می‌سازد. برای این کار نیازمند یک برنامه (Plan) از پیش تعیین‌شده و محکم خواهید بود که در آن تمامی عناصر هویت برند شامل کانسپت، ادبیات برند، فرهنگ برند، هویت بصری و ... موردمطالعه و برنامه‌ریزی قرارگرفته باشد.
وجود بیش از ۵‌هزارجلد کتاب و میلیون‌ها وب‌سایت دربارهٔ برند سازی، نشان می‌دهد اطلاعات فراوان و گاه گیج‌کننده‌ای پیرامون این بحث وجود دارد. برند یک روکش نیست؛ نگاه کردن به برند به‌مثابۀ یک راه‌حل سطحی، مثل تلاش برای زیبا جلوه دادن زشتی‌ها نیست. مردم واقعیت‌ها را متوجه می‌شوند. طراحی هویت برند تا اعماق اینکه شما چه کسی و معرف چه چیزی هستید، نفوذ می‌کند و به آنچه هستید و کاری که انجام می‌دهید، معنی می‌بخشد و درنتیجه ارزش چشم‌گیری را ایجاد می‌کند. یک برند کم هویت و بی‌اثر در هیچ کجایی کسب‌وکار شمارا از رقبا متفاوت نمی‌کند. می‌خواهید دیده شوید؟ مردم را از حضورتان آگاه‌تر سازید؟ با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؟ کالا و خدمتتان را بفروشید؟ بدون داشتن هویت برند که کلید جایگاه‌سازی در بازار است، نمی‌توانید. اما می‌توانید رو کمک، دانش و تجربه ما حساب کنید.


یک چشم می‌بیند و دیگری حس می‌کند

در دنیایی که دنیای رقابت برندها است. باید از هر فرصتی برای ایجاد جایگاه شرکت یا کالای خود در ذهن مشتریان استفاده کرد، نیازهای مشتریان را درک کرد، جاهایی که مشتریان با کالا یا خدمت ارتباط برقرار می‌کنند را شناسایی و درنهایت با استفاده از طراحی هویت برند آهن‌رباهایی حسی ساخت تا مشتریان را جذب و حفظ کرد.افراد عقلشان به چشمشان است یک شکل مناسب می‌تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد برندهای قوی نشانه‌های شناخته‌شده دارند همانند نایک، اَپل که تصاویری ساده ولی قوی دارند که به‌سرعت با مشتری ارتباط پیدا می‌کند

دستآوردهای بی‌نظیر طراحی هویت برند برای سودآوری کسب‌و‌کار شما

charity
افزایش اعتماد و تعلق عاطفی

رابطه مشتریان و محصولات را تقویت می‌کنند و سبب می‌شوند محصولات کشمکش‌های قیمت‌گذاری را تحمل کنند و بر محصولات رقیب پیروز شوند. و همچنین افراد احساس می‌کنند نیاز آنها توسط آن برند به درستی درک شده است.

stats
حاشیه سود بالاتر

برند کلید رسیدن به سود است.مردم برای خرید محصولاتی که درباره آنها شنیده‌اند ،به آنها اعتماد دارند و باور دارند که نسبت به دیگر محصولات ارزش بیشتری برای آنها فراهم می‌آورد هزینه بیشتری می‌پردازند

diamond
ایجاد ارزش ذهنی

ساختن یک تصویر مثبت در ذهن مشتری به گونه‌ای که وقتی از محصول شما استفاده کند احساس خاص بودن داشته باشد و متمایز بودن خودش را به واسطه انتخاب برند شما به دیگران نشان دهد.

knitting
انسجام و یکپارچگی

ویژگی که اطمینان می‌دهد تمام قطعات به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که احساس یکپارچگی ذهنی، حسی و بصری به مشتری دست می‌دهد.مبنایی است برای ایجاد اعتماد ،تقویت وفاداری و ایجاد اشتیاق در مشتری

پیشنهاد ما

یک برند کم‌هویت و بی‌اثر
در‌هیچ‌کجایی کسب‌وکار شمارا
از رقبا متفاوت نمی‌کند


بیشتر بدانید

خدمات طراحی هویت برند شامل

puzzle
جایگاه برند
شخصیت | ارزش | تصویر ذهنی
diploma
ادبیات برند
پیام برند | اسلوگان | هویت کلامی
labyrinth
تجربه برند
وعده برند | رفتار برند | نقاط تماس
design-skills
تصویر برند
هویت بصری | کاراکتر برند | نام برند

دارایی نامشهود، اما ارزش‌ساز
فرقی نمی‌کند در حال معرفی برند جدید باشید یا بهبود برند موجود، درهرصورت باید از اول تعیین کنید که وقتی مشتریان نام شمارا می‌شنوند، چه افکاری در ذهنشان نقش می‌بندد. با داشتن آگاهی از برداشت افراد از برند خود می‌توانید سوءتفاهم‌ها را برطرف کنید و به تصویر برند مطلوب خود برسید. بهترین نقطهٔ شروع برندسازی عبارت است از نگاهی صحیح و منصفانه به عقاید کنونی مردم دربارهٔ برند شما. زمانی که از تصورات افراد اطلاع داشته باشید، می‌توانید راهبردی تدوین کنید که به ایجاد تصویر برندی منجر شود که جایگاه منحصربه‌فردی را در ذهن مردم به خود اختصاص می‌دهد و بازتاب ویژگی‌ها و جنبه‌های متمایزکنندۀ برند است.

نمی‌توانید از مردم بخواهید باوری را که دارند رها کنند و به‌سرعت درک خود را با آنچه شما می‌خواهید وفق دهند.

برای طراحی هویت قدرتمند برند خود در ظرفیت‌های مهم برند همچون: آگاهی، تعلق احساسی، تمایز، اعتبار و اعتماد و انگیزهٔ خرید استفاده کنید.