طراحی هویت برند


یکی از استراتژی‌های یک پروژه برند سازی طراحی هویت برند (brand identity) می‌باشند. همه تلاش‌های ما با درک و بیان استراتژی برند آغاز خواهد شد و آن چیزی که باعث بروز عینی و فیزیکی و احساسی استراتژی برند می‌شود، هویت برند است. یک برنامه جامع هویت برند، همه عناصر پراکنده برند را می‌گیرد و در یک سیستم کل و از قبل طراحی‌شده آنها را یکپارچه می‌سازد. برای این کار نیازمند یک برنامه (Plan) از پیش تعیین‌شده و محکم خواهید بود که در آن تمامی عناصر هویت برند شامل کانسپت، ادبیات برند، فرهنگ برند، هویت بصری و ... موردمطالعه و برنامه‌ریزی قرارگرفته باشد.
وجود بیش از ۵‌هزارجلد کتاب و میلیون‌ها وب‌سایت دربارهٔ برند سازی، نشان می‌دهد اطلاعات فراوان و گاه گیج‌کننده‌ای پیرامون این بحث وجود دارد. برند یک روکش نیست؛ نگاه کردن به برند به‌مثابۀ یک راه‌حل سطحی، مثل تلاش برای زیبا جلوه دادن زشتی‌ها نیست. مردم واقعیت‌ها را متوجه می‌شوند. طراحی هویت برند تا اعماق اینکه شما چه کسی و معرف چه چیزی هستید، نفوذ می‌کند و به آنچه هستید و کاری که انجام می‌دهید، معنی می‌بخشد و درنتیجه ارزش چشم‌گیری را ایجاد می‌کند. یک برند کم هویت و بی‌اثر در هیچ کجایی کسب‌وکار شمارا از رقبا متفاوت نمی‌کند. می‌خواهید دیده شوید؟ مردم را از حضورتان آگاه‌تر سازید؟ با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؟ کالا و خدمتتان را بفروشید؟ بدون داشتن هویت برند که کلید جایگاه‌سازی در بازار است، نمی‌توانید. اما می‌توانید رو کمک، دانش و تجربه ما حساب کنید.


یک چشم می‌بیند و دیگری حس می‌کند

در دنیایی که دنیای رقابت برندها است. باید از هر فرصتی برای ایجاد جایگاه شرکت یا کالای خود در ذهن مشتریان استفاده کرد، نیازهای مشتریان را درک کرد، جاهایی که مشتریان با کالا یا خدمت ارتباط برقرار می‌کنند را شناسایی و درنهایت با استفاده از طراحی هویت برند آهن‌رباهایی حسی ساخت تا مشتریان را جذب و حفظ کرد.افراد عقلشان به چشمشان است یک شکل مناسب می‌تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد برندهای قوی نشانه‌های شناخته‌شده دارند همانند نایک، اَپل که تصاویری ساده ولی قوی دارند که به‌سرعت با مشتری ارتباط پیدا می‌کند

دانلود خلاصه کتاب زاگ

کتابی که دیدگاه‌های بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد
  • طراحی لوگو آجرسفال اصفهان
  • طراحی لوگو شركت مهندسی
  • طراحی هویت بصری شیرینی
  • طراحی لوگو داده ورزی

در ذهن افراد دربارۀ شما ، شرکت ، کالا یا خدماتتان ، مجموعه ای از باورها و برداشت ها شکل گرفته است. این برداشت ها و نظرات بر اساس تجربیات مشتریان ، اخبار ، تبلیغات ، گفته های دیگران و... شکل می گیرند. این برداشت ها و اعتقادات شکل دهندۀ برند شما هستند در ذهن مشتریان ، جایی که برندها زندگی می کنند. البته ممکن است تصویری که از برند در ذهن مشتریان وجود دارد با تصویری که شما تمایل دارید تفاوت داشته باشد. بر همین اساس طراحی هویت برند عبارتست از فرایند نزدیک و مشابه کردن تصویر برند در ذهن مشتریان با تصویری که شرکت خواهان آن است.

دستآوردهای بی‌نظیر طراحی هویت برند برای سودآوری کسب‌و‌کار شما

charity
افزایش اعتماد و تعلق عاطفی

رابطه مشتریان و محصولات را تقویت می‌کنند و سبب می‌شوند محصولات کشمکش‌های قیمت‌گذاری را تحمل کنند و بر محصولات رقیب پیروز شوند. و همچنین افراد احساس می‌کنند نیاز آنها توسط آن برند به درستی درک شده است.

stats
حاشیه سود بالاتر

برند کلید رسیدن به سود است.مردم برای خرید محصولاتی که درباره آنها شنیده‌اند ،به آنها اعتماد دارند و باور دارند که نسبت به دیگر محصولات ارزش بیشتری برای آنها فراهم می‌آورد هزینه بیشتری می‌پردازند

diamond
ایجاد ارزش ذهنی

ساختن یک تصویر مثبت در ذهن مشتری به گونه‌ای که وقتی از محصول شما استفاده کند احساس خاص بودن داشته باشد و متمایز بودن خودش را به واسطه انتخاب برند شما به دیگران نشان دهد.

knitting
انسجام و یکپارچگی

ویژگی که اطمینان می‌دهد تمام قطعات به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که احساس یکپارچگی ذهنی، حسی و بصری به مشتری دست می‌دهد.مبنایی است برای ایجاد اعتماد ،تقویت وفاداری و ایجاد اشتیاق در مشتری

سه نکته دیگر که

باید در مورد طراحی هویت برند بدانید


درخواست جلسه مشاوره
عناصرهویت برند

7عنصر ساخت برند
بیشتر بدانید
خلق تجربه

سرمایه‌گذاری در ساخت تجربه
بیشتر بدانید
انتخاب نوع برند

ارائه تصویر مشخص از محصول
بیشتر بدانید
پیشنهاد ما

یک برند کم‌هویت و بی‌اثر
در‌هیچ‌کجایی کسب‌وکار شمارا
از رقبا متفاوت نمی‌کند


بیشتر بدانید

خدمات طراحی هویت برند شامل

puzzle
جایگاه برند
شخصیت | ارزش | تصویر ذهنی
diploma
ادبیات برند
پیام برند | اسلوگان | هویت کلامی
labyrinth
تجربه برند
وعده برند | رفتار برند | نقاط تماس
design-skills
تصویر برند
هویت بصری | کاراکتر برند | نام برند

دارایی نامشهود، اما ارزش‌ساز
فرقی نمی‌کند در حال معرفی برند جدید باشید یا بهبود برند موجود، درهرصورت باید از اول تعیین کنید که وقتی مشتریان نام شمارا می‌شنوند، چه افکاری در ذهنشان نقش می‌بندد. با داشتن آگاهی از برداشت افراد از برند خود می‌توانید سوءتفاهم‌ها را برطرف کنید و به تصویر برند مطلوب خود برسید. بهترین نقطهٔ شروع برندسازی عبارت است از نگاهی صحیح و منصفانه به عقاید کنونی مردم دربارهٔ برند شما. زمانی که از تصورات افراد اطلاع داشته باشید، می‌توانید راهبردی تدوین کنید که به ایجاد تصویر برندی منجر شود که جایگاه منحصربه‌فردی را در ذهن مردم به خود اختصاص می‌دهد و بازتاب ویژگی‌ها و جنبه‌های متمایزکنندۀ برند است.

نمی‌توانید از مردم بخواهید باوری را که دارند رها کنند و به‌سرعت درک خود را با آنچه شما می‌خواهید وفق دهند.

برای طراحی هویت قدرتمند برند خود در ظرفیت‌های مهم برند همچون: آگاهی، تعلق احساسی، تمایز، اعتبار و اعتماد و انگیزهٔ خرید استفاده کنید.

دانلود ebook ده خطای برندسازی همراه با راه‌حل موجود

که اغلب شرکت‌ها در دام آن گرفتار می‌شوند.

 دانلود رایگان کتاب ارزشمند
صد سوال مهم که مدیران و نخبگان برتر جهان تجارت از خود پرسیده‌اند

مدیران برتر جهان، چه سوال‌هایی  از خود می‌پرسند؟ چگونه این سوالات عامل رسیدن به جواب‌های خوب و پیشرفت‌های چشمگیر می‌شود؟
دانلود همین حالا
نسخه الکترونیکی کتاب را در ایمیل خود دریافت کنید
close-link
ویژه افراد عمل‌گرا

دانلود ۷۴ نمونه عنوان  تبلیغاتی

الگو‌ها و مدل‌هایی که برترین شرکت‌های جهان از آنها استفاده می‌کنند
 همین حالا برایم ارسال کنید تا دانلود و استفاده کنم
بلافاصه در ایمیل شما خواهد بود
close-link

دانلود خلاصه کتاب پُرفروش زاگ

چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم؟
این کتاب مرجع تصیم‌سازی بسیاری از مدیران برتر جهان در زمینه برندسازی بوده‌است
دانلود همین حالا
متعهدانه در برابر اطلاعات شما مسئول هستیم
close-link

ده خطای اجتناب ناپذیر برندسازی

که اغلب شرکت‌ها در دام آن گرفتار می‌شوند
ebook دانلود رایگان 
راه را کوتاه کنید
دانلود نمونه برنامه بازاریابی
با تکمیل نمونه خام و فرمت آماده برنامه بازاریابی
قدم اصلی را برای شروع بازاریابی علمی و اصولی خود بردارید
دانلود همین حالا
اطلاعات شما نزد ما به امانت خواهد بود
close-link
این فایل تاکنون بیش از 1800 بار دانلود شده‌است
دانلود فایل اصول پیاده‌سازی بازاریابی
راهنمای جامع و دستورالعمل کامل و مرجع بازاریاب‌های حرفه‌ای
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم، بیزاریم
close-link

دانلود دکوپاژ تبلیغاتی

برای برنامه‌ریزی هدفمند تبلیغات
 این فرم را فقط حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند
دانلود همین حالا
close-link