انتخاب نام برند
قبل از اینکه صاحب فرزندی شوید برای آن نامهای زیادی انتخاب میکنید، با بعضی از نامها حتی زندگی میکنید و در آخر فرزند خود را با یکی از آن نامها به دیگران معرفی میکنید. در برندسازی هم به همین شکل است محصول شما قبل از اینکه تولید شود و در اختیار دیگران قرار بگیرد باید هویت آن شکل بگیرد و شکلگیری آن با انتخاب نام محصول و خدمت شروع میشود. نامگذاری برند چالشبرانگیزترین، مرحله فرآیند برندسازی است. قبل از ایجاد هویت برند، به یک نام مناسب، در دسترس ، جذاب و ماندگار احتیاج دارید. درواقع نامگذاری برند بهاندازه نامگذاری یک نوزاد دشوار و مهم است.
نام برند شما در مرکز تمامی فعالیتهای بازاریابیتان قرار دارد و پایدارترین جز محصول، خدمت یا شرکت شماست. نامی که بهدرستی انتخابشده باشد، یکی از داراییهای ضروری برند است. نامگذاری فرآیندِ پیچیده، خلاق و مستلزم بردباری و مهارت است. نام برند جز یکی از باارزشترین دارائیهاست که ذهن را اسیر خودش میکند و در ذهنها ماندگار میشود؛ بیشتر میفروشند و سهم بازار بیشتری بهدست میآورند. نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است. نام شما بخشی از یک بدنهٔ بزرگتر است که مواردی از قبیل جایگاهیابی، لوگو، رنگ، تایپوگرافی و طراحی گرافیکی حاکم بر ارتباطات، شعارها و اقلام تبلیغاتی، آگهیها، رویدادها، شبکهٔ فروش و سایر ویژگیهای سازمانی را تحت تأثیر قرار میدهد.
یک نام خوب
بازاریابی را ساده میکند
نام برند شما همه آن چیزهایی است که مشتریان و یا مشتریان آینده شما درباره محصولات، خدمات و یا سازمان شما فکر میکنند، احساس میکنند، میگویند، میشنوند، میبینند، تصور میکنند، تردید میکنند و حتی به آن امید میبندند. نامگذاری برند چالشبرانگیزترین، مهمترین و ضروریترین مرحله فرآیند برندسازی است. قبل از ایجاد هویت برند، به یک نام مناسب، در دسترس، جذاب و ماندگار احتیاج دارید. درواقع انتخاب نام برند بهاندازه نامگذاری یک نوزاد دشوار و مهم است.
با ارزشترین دارایی شرکت
انتخاب نام برند بیدلیل صورت نمیگیرد. نام گذاری فرآیندی پیچیده، خلاق و تکراری است که به تجربه در زمینهی زبانشناسی، بازاریابی، تحقیق و حقوقی در حوزه ثبت علامت تجاری میباشد. برای خلق صدها عنوان نام از روشهای طوفان فکری متعددی استفاده میشود. انتخاب نام از این فهرست بزرگ مستلزم بردباری و مهارت است.نامها باید با اهداف جایگاهیابی، معیارهای عملکرد و حضور در یک بخش خاص متناسب باشند. طبیعی است که یک نام نظر کسی را خیلی جلب کند، ولی جان کلام این است که معنا و تداعیات ذهنی آن نام بهمرور زمان شکل میگیرد.دانلود خلاصه کتاب زاگ
کتابی که دیدگاههای بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد
چهار اصل اجتنابناپذیر برای انتخاب نام برند
خدمات انتخاب نام برند
ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم یک نام وفادار و ماندگار برای برند خود انتخاب کنیدنمونه پروژههای انتخاب نام برند توسط تیم ما
- طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی دارکوبه با ایده گرفتن از چرخ خرید و تلفیق با پرنده دارکوب انجام شده است. فروشگاه دارکوبه بصورت تخصصی بر روی محصولات […]
- طراحی هویت بصری برند روسری دیلبر از ترکیب مونوگرام حرف D, که بهصورت قرینه تبدیل به شکل قلب و حرف B شده شکلگرفته است. انتخاب کانسپت […]
- طراحی لوگو برند روسری مرسین بر مبنای القای حس حرکت و پویایی میباشد ، ایجاد شده است. المان کلیدی این لوگو برگرفته از ترکیب M و […]
ده استاندارد مهم نامگذاری برند
۱. قابلیت ثبت و حمایت قانونی۲. کوتاه و مختصر و اختصاصی (غیرعمومی)
۳. منحصربفرد و غیرتکراری
۴. دارای ترکیب جدید (خارج از ناهای موجود )
۵. برابری نوشتار و تلفظ
۶. خوشآهنگ و دارای موسیقی و آوای خاص
۷. ارزیابیشده در زبانهای رایج جهان
۸. دارای ماهیت بصری و قابلیت تبدیلشدن به یک عنصر بصری
۹. آزاد بودن دامنه اینترنتی معتبر
خدمات نام برند در 128
- تحقیقات در رابطه با نامهای موجود در بازار
- مطالعات تخصصی در زمینههای روانشناسی و جامعهشناسی
- بررسی آوا شناسی ، معناشناسی و زیباییشناسیبصری نام برند
- انعکاس استراتژی و ارزشهای سازمانی در نام برند
- انتخاب و ساخت ترکیبهای جدید برای نام برند
- اولویتبندی نامها جهت ارائه به کارفرما
نامهای تجاری موفق و خوشنام در دوران حیات خود مراحل تولد،رشد،بلوغ، افول و مرحله دگرگونی و گذار به تولدی دوباره را پشتسر گذاشتهاند.
این نامهای تجاری موفق بارها و بارها توسط مشاوران آگاه و خبره خود، برنامههای استراتژیک جدیدی را تجربه کردهاند . به همینخاطر هنوز زنده هستند و نفس میکشند.
فرآیند خلق نام برند شما در آژانس تبلیغاتی ۱۲۸
تکمیل فرم بریف
ایدهپردازی
پیشنهاد نهایی
مراحل ساخت یک برند کاملا به یکدیگر وابسته است و هر مرحله مکمل مرحله بعدی است. در هنگام انتخاب نام برند به بررسی اقدامات بعدی شما در برندسازی توجه می شود تا نام انتخابی بتواند به ساختن یک برند ، قدرت ببخشد
به دلیل حضور برندهای بسیار در دنیای تجارت رقابت بسیار فشرده است .متاسفانه و یا خوشبختانه نام های مشابه بسیاری در بازار وجود دارد که هیچ جذابیت و تازگی برای مشتری ندارد و تنها با کمی خلاقیت در انتخاب نام می توان مشتریان را به سمت خود کشاند.
اگر زمانی تصمیم بگیرید برند خود را به مرزهایی فراتر از ایران ارسال کنید باید در چشم انداز انتخاب نام برند این ویژگی دیده شده باشد تا مجبور نشوید با نامی دیگر محصول خود را به دیگران معرفی کنید.
نام شما یک ابزار بازاریابی می تواند برای شما باشد. مشاوران ارشد بازاریابی و فروش در تیم انتخاب نام حضور دارند تا قدرت نام را در تبلیغات و بازاریابی مورد بررسی قراردهند و نامی جاودانه برای شما انتخاب کنند
تاکنون در ظرف سه سال اخیر بیش از ۶۰ پروژه انتخاب نام برند را با موفقیت به سرانجام رساندهایم، ما در این کار دیگر صاحبتجربهایم، نامهایی که ما ساختهایم امروزه در گوشهکنار بازار و جامعه حضور دارند، از ما کار ساخته است، کار را به کاردان بسپارید ما برای این امتحان آمادهایم
برای انتخاب نام برند قبل از هر چیزی شما باید فرم مربوطه را تکمیل کنید. پس از آنکه فرم را تکمیل و برای ما ارسال کردید بهطور متوسط ۱۰ روز کاری زمان میبرد تا نامهای پیشنهادی برای شما ارسال شود
ازآنجاییکه ما به دنبال آسودگی خاطر مخاطبان خود هستیم بازه زمانی یک ماه را در نظر گرفتیم که اگر باوجود بررسیهایی که برای آزاد بودن آن نام پیشنهادی برای محصول و خدمات شما صورت میگیرد به هر دلیلی در هنگام ثبت با مشکل روبهرو شدید در کنار شما باشیم تا با پیشنهاد نامهای دیگر بتوانید برای محصول خود نامی مناسب ثبت کنید.
پروسه انتخاب نام برند توسط تیم مشاوره صورت میگیرد. و در جلساتی که برای انتخاب نام تشکیل میشود نامهای بسیاری پیشنهاد میگردد ولی درنهایت پس از بررسیهای نهایی، ۸ نام پیشنهادی برای شما ارسال میگردد که قابل ثبت میباشد.
انتخاب نام برای شرکت و مؤسسات دولتی و خصوصی، انتخاب نام برای محصولات و خدمات مختلف، انتخاب نام برای کسبوکارهای آنلاین، انتخاب نام برای نام کتاب