برند شما آن چیزیاستکه
وقتی شما در اتاق نیستید، مردم پشت سر شما میگویند.
جِف بزوس | مدیر سایت آمازون
برند هرچیزی در مورد شما است؛ کیفیت، خدمات، ارزش، یکپارچگی، اخلاق کاری، قدرت و هدف ایجاد شماست. مردم نظراتشان را، چه شما برند خود را مرحلهبهمرحله توصیف کنید و چه نکنید، بیان میکنند. ایجاد یک برند خوب نیازمند سرمایهگذاری بر توسعه سازگار با موجودیت شما میباشد. آن را تعریف و کنترل کنید و برند خود را شکل دهید و در آخر آنرا در معرض نمایش قراردهید. اگر شرکت شما بتواند متمایز و مناسب باشد و تجربهٔ مشتریان خود را کنترل کند، تمام محصولات و نه فقط یک محصول و خدمت خاص را خواهید فروخت.
سه مسئلهای که شاید با آن روبرو باشید!
مزیتها و تفاوتهای شما نسبت به رقبا توسط مشتریان درک نمیشود؟
بله! محصول شما عالیاست، درست میگویید، به نسبت رقبا هم تلاشی بیشتری کردهاید و هم محصول بهتر و باکیفیتتر دارید، اما آنها بیشتر میفروشند! مشتریان در تبلیغات، جلسات مذاکره فروش و هنگام ارتباط با شما از محصول، بازخورد خوبی میگیرند، اما باز هم سراغ رقبا میروند! مسئله خیلی ساده است، آنها همانقدر که شما به محصول و خدمات خود اعتقاد دارید به شما و ادعاهایتان، اعتقاد ندارند، چون شما را نمیشناسند. شاید در طراحی ارزش پیشنهادی مشکل دارید و یا شاید هم در ارائه آن؟!؟
یادتان باشد که به قول استیو جابز: نحوه ارائه هر چیز، ارزش آن را مشخص میکند. ساخت یک برند قدرتمند و بانفوذ میتواند قاعده بازی را به نفع شما تغییر دهد، پس به داشتنش فکر کنید.در شلوغی بازار و رقابت دیده نمیشوید؟
در بازاری که هر سازمانی ساز خودش را مینوازد و همه تلاش خود را میکند تا که صدای آن به نسبت رقبا بیشتر باشد. ولی آیا بااینهمه سروصدایی که وجود دارد، مشتریان علاقهای به شنیدن صدای ساز شرکتها دارند؟ آیا در میان کسی صدای مشتریان را هم میشنود؟امروزه به ازای هر محصول ۱۰ ها نوع برند مختلف وجود دارد و زمانی که مشتری تصمیم به خرید میگیرد باسیل عظیمی از انتخابها روبهروست. دراینبین اگر برند شما وجه تمایز بهخصوصی نداشته باشد شانسی برای انتخاب شدن نخواهد داشت چراکه تمام انرژی و زمان خود را برای تولید محصول و خدمات باکیفیت قرار دادهاید ولی هنوز برای دیده شدن آنها فعالیت ویژهای انجام ندادهاید. مخاطبان هنوز پیام مشخصی از برند شما دریافت نکردهاند به همین خاطر تصویر روشنی از شما در ذهن آنها وجود ندارد..
حاشیه سود شما جواب هزینهها را نمیدهد؟
تابهحال تجربه این را داشتهاید که مشتری با سازمان شما تماس بگیرد و بعدازاینکه اطلاعات لازم را دریافت کرد سفارش خود را نهایی کند و هزینه آن را سریع پرداخت کند؟ در آن لحظه چه احساسی داشتید؟ آیا این جمله را با خود تکرار نکردید «چه فروش دلچسبی بود». پس چرا بقیه مشتریان اینگونه نیستند. گاهی شما زمان و بودجه خود را بر روی افرادی میگذارید که هیچوقت مشتری شما نمیشوند و اگر هم روزی مشتری شما شوند پروسه سفارش و پرداخت هزینه آنها، شما و سازمانتان را کلافه میکند. ممکن است به خاطر قیمت پایینی که بر روی محصولات خود قرار دادهاید افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده باشید ولی اگریک حساب کوتاهی انجام بدهید متوجه میشوید میزان سودی که از محصولات باقیمت پایین بهدستآمده به نسبت محصولات گران که مشتریان خاص دارد بسیار ناچیز است و حتی نتوانسته جواب هزینهها را تأمین کند. زمانی که شما برند باشید میتوانید قیمت بالاتری بر روی محصولات خود قرار دهید، مشتریان شما خاصتر میشوند و درازای آن سود بیشتری دریافت میکنید و زمان خود را برای مشتریان پربازده قرار میدهید.
نقشهراه ساخت یک برند متمایز
آیا شما هم جزء آن افرادی هستید که وقتی از شما میپرسند مخاطبان محصول و خدمات شما چهکسانی هستند خیلی سریع اعلام میکنید همه میتوانند مشتری ما باشند و از خدمات ما استفاده کنند؟آیا برای اینکه سهم بیشتری در بازار رقابتی به دست بیاورید تصمیم گرفتهاید محصولات متنوعی در سبد کالاهای خود قرار دهید تا مبادا مشتری سراغ رقیب شما برود؟
همه ما بهدنبال ساخت یک کسبوکار فوق العاده و پُرسود هستیم در این ویدئو ۲ نکته طلایی برای رسیدن به این هدف را با شما به اشتراک میگذاریم.
یک برند قدرتمند چه چیزهایی را به سازمان شما اضافه می کند؟
تصمیم سازی
در دنیای امروز با پدیده کاهش زمان تصمیم گیری و انتخاب روبه رو هستیم .این برندها هستند که در زمان خرید به کمک ما میآیند و گزینههای انتخابی را محدود میکنند.هرچه بیشتر شنیده شده شوید بیشتر انتخاب میشوید
بازگشت سرمایه سریع تر
زمانی که برند میشوید قدرت مذاکره در دستان شماست،شما تعیین میکنید محصولتان چگونه به بازار عرضه شود،تقاضا برای محصول شما بسیار است و سرمایه در گردش شما چندین بار در طول یک بازه زمانی، برای شما ایجاد سود میکند
پذیرش محصولات جدید
مشتریان با نام و نشان شما آشنا هستند،شما را رصد میکنند از توانایی شرکت در تولید و ارائه محصولات جدید آگاهی دارند و حتی ممکن است برای دریافت سریعتر رسیدن به محصول جدید شما صف بکشند.
موضع قدرت در برابر واسطه ها
اگر برندشما صاحب قفسههای ویژه در فروشگاهها گردد و مشتریان خواهان استفاده از محصولات شما باشند، آنگاه واسطهها هم برای قراردن خود در جریان سود شما، ترجیح میدهند با شرایط شما کار کنند.
وفاداری مشتریان
مشتریان یکشبه عاشق برند نمیشوند، در چرخه یک فرآیند قرار میگیرند وعدههایی از شما دریافت میکنند که شما با پایبندی به آن مشتریان را بیشتر درگیر خود میکنید و دلیلی می شود که به برند و سازمانتان وفادار شوند.
افزایش سهم بازار
برندها باعث اعتماد و تعلق عاطفی مشتریان میشوند و رابطه مشتریان و محصولات را تقویت میکنند و این عامل تحمل کشمکشهای قیمت گذاری و پیروزی در برابر محصولات رقیب خواهد بود.
آهنربای متخصصان حرفهای
برای پیدا کردن نیروهای متخصص و حرفهای باید زمان و هزینه زیادی صرف کنید ولی زمانی که برند میشوید افراد متخصص ترغیب میشوند با شما همکاری کنند تا به عنوان یک افتخار در رزومه کاری خود ثبت کنند.
شخصیت مثبت
داشتن تجربهی برندی که هم زمان با تأیید و برداشتهای مثبت اولیه باشد علاقه به برند را افزایش میدهد و باور مشتریان درباره آنچه هستید و آنچه انجام میدهید را شکل میدهد.
نرخ مراجعه مشتریان پُربازده
همه مشتری شما نیستند ،مشتریان شما علایق و فرهنگ مشخصی دارند شاید تعداد آنها محدود باشد ولی بیشترین سود را برای شما ایجاد میکنند و خدمات بهتری از شما دریافت میکنند.
دانلود خلاصه کتاب زاگ
کتابی که دیدگاههای بسیاری از مدیران برتر را در زمینه برندسازی متمایز و موثر تقویت کرد
فرآیند خلق برند در دپارتمان مشاوره آژانس تبلیغاتی ۱۲۸
تکمیل فرم بریف
تحقیق و پژوهش
آمادهسازی پروپزال
لانچ برند
بستههای پیشنهادی خدمات برندینگ آژانس تبلیغاتی 128
ورود به دنیای برندینگ
میخواهید برند جدید ایجاد کنید
بسته آفرینش برند
- انتخاب نام برند
- طراحی هویت برند
- طراحی ادبیات برند
- طراحی هویت بصری برند
- راهاندازی دیجیتال مارکتینگ
- طراحی برنامههای پیشبرد فروش
برند خود را از قبل ایجاد کردهاید
بهدلیل تغییرات بازار برند نیازمند تحول است
بسته توسعه برند
- مهندسی مجدد برند
- تحول در ادبیات برند
- توسعه در فضای دیجیتال
- تقویت کانالهای ارتباطی
- بازشناسی رسانهها
- برنامههای پیشبرد فروش