کمپین تبلیغاتی
به مجموعه عملیات برنامهریزیشده برای تبلیغ کردن یک موسسه یا کالاهای آن را کمپین تبلیغاتی میگویند که یکی از مهمترین عناصر برنده شدن یک برنامه جامع برندینگ است. این برنامه مواردی را که شما برای برنده شدن به آن نیاز دارید تعریف میکند. هر کمپین تبلیغاتی بسته به اوضاع و نوع بازار و مخاطبان تبلیغات ممکن است به روش مخصوص به خود انجام شود.
ارزشمندترین منابع (زمان، مردم و پول) همیشه کمیابترین منابع هستند. زمانهای کم و محدودی برای استفاده وجود دارد، همچنین بهاندازه کافی افراد برای انجام کارها و یا پول کافی برای انجام دادن هر آنچه دوست داشتید انجام بدهید وجود ندارد. مواردی که برای انجام و اجرا در نظر گرفتهاید ازآنچه شما فکر میکردهاید بیشتر زمان و هزینه میبرند. برنامهریزی کمپین تبلیغاتی کمک میکند تا این منابع محدود را بهطور مؤثری هدف قرار دهید.
تمرکز تمام منابع
در جهت هدف
یک نسخه را نمی توان برای همه پیچید
مهمترین قانون در مورد برنامه کمپین این است که حتماً باید نوشته شود و اینکه ما با توجه به حدسهای ذهنی خود بخواهیم در سازمانمان به اجرای یک برنامه تبلیغاتی بپردازیم، این روشی است که در ۹۹ درصد سازمانها اتفاق میافتد. کار اصلی یک گروه مشاوره تبلیغاتی در نظر گرفتن احتمالات و طراحی و پیشبینی ساختاری برای واکنش نسبت به موارد غیرمنتظره میباشد. بنابراین یک کمپین تبلیغاتی خوب بر اساس داشتن اطلاعات کمی برای اندازهگیری است. شما قبل از اینکه برنامه را شروع کنید باید بدانید میخواهید به کجا و چه عددی برسید.
ممکن است برای افزایش فروش و یا تبلیغ یک محصول استراتژیهایی همچون تبلیغ در شبکههای اجتماعی، تبلیغ در وبسایتهای مختلف، برگزاری رویداد، تبلیغات محیطی، تبلیغات چاپی و....... را انجام داده باشید ولی انجام هریک از آنها بهتنهایی و بدون داشتن برنامه بلندمدت که نتوان میزان موفقیت آن را سنجید کافی نیست و تأثیر مطلوبی برای شما ایجاد نمیکند.
برنامهای هدفمند
کمپینهای تبلیغاتی به صاحبان کسبوکار و تیمهای آنها کمک میکنند بهترین راهبردها و تاکتیکهای تبلیغاتی محصولات و خدمات شرکت را مشخص کنند. اینکه شما چه محصول یا خدماتی را پیشنهاد میدهید یا قصد دارید محصول خود را آنلاین یا آفلاین تبلیغ کنید تحت قالب یک کمپین طراحی و اجرا می شود.قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را توسعه دهید، از موقعیت شرکت خود در بازار مطلع شوید و تعیین کنید که چه چیزی را دوست دارید و می خواهید به کجا برسید. طراحی کمپین تبلیغاتی خود را با حفظ ارزشها، ویژگیها و مزایای محصول یا خدمات خود برنامه ریزی کنید.چهار وظیفه اصلی کمپین تبلیغاتی
مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی در آژانس تبلیغاتی 128
وظیفه اصلی کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی، حاصل یک طرح جامع برای رشتهای از تلاشهای ارتباطی و بازاریابی متفاوت، اما مرتبط باهم است که در رسانهها و حوزههای مختلف در یک دوره زمانی معین، ظاهر میشوند. کمپین تبلیغاتی، با رویکردی استراتژیک و بهمنظور رسیدن به مجموعهای از هدفها و حل کردن یک مشکل معین، طراحی و اجرا میشود. همچنین طرحی است کوتاهمدت که معمولاً در یک دوره زمانی یک ساله یا کمتر بهکار گرفته میشود.
کمپین تبلیغاتی به صاحبان کسبوکار کمک میکند بهترین استراتژی را برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود پیادهسازی کنند.
همچنین به کمک کانالهای مختلف پیام تبلیغاتی خود را به گوش مخاطبان هدف برسانند.