چک لیست طراحی کاتالوگ
تیر 27, 1397چک لیست بازسازی برند
تیر 27, 1397چکلیست نگارش متن تبلیغاتی
متن تبلیغاتی میتواند در مورد محصول، خدمات و پارامترهای دیگری باشد و موضوعات داخل این متن میتواند کوتاه باشد یا طولانی، رسمی باشد یا غیررسمی. نگارش متن تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه هدف از تبلیغات چیست، موجودیت متن تبلیغاتی را میسازد. متن تبلیغاتی سرآغاز تمام ابزار رسانهای و تولیدی در یک برنامه تبلیغاتی است.
کپی رایتینگ فرآیند نوشتن متون تبلیغات است.هدف از چکلیست نگارش متن تبلیغاتی این است که شما بتوانید با یک متن تبلیغاتی جذاب محصول خود را بهتر و باسرعت بیشتری بفروشید. مسئولیت نوشتن مطالب بروشورها, بیلبوردها, وبسایتها, ایمیلها, آگهیها, کاتالوگها و غیره بر عهده کپی رایترها میباشد. برخلاف اخبار یا نوشتهها, کپی رایتینگ تماماً خوانندگان را به عمل وامیدارد. این عمل ممکن است انتخاب و خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات یک شرکت باشد. به همین دلیل است که اغلب از کپی رایتر با عنوان فروشنده یاد میشود.
اگر مخاطبان شما در هر رسانهای، در پنج ثانیه اول چیزی نظرشان را جلب نکند دیگر به آن توجهی نمیکنند، چراکه عنوان مهمترین عامل یک متن تبلیغاتی است که ۹۰ درصد تأثیر یک آگهی محسوب میشود.
قبل از نگارش متن تبلیغاتی خود چک لیست زیر را دانلود کنید.