هوشمندی فرهنگی در سازمان ۲ | گرام کدرینگتون
اردیبهشت 31, 1397هوشمندی فرهنگی در سازمان ۴ | گرام کدرینگتون
اردیبهشت 31, 1397هوشمندی فرهنگی در سازمان ۳ | گرام کدرینگتون
همانطور که در قسمت دوم سخنرانی دکترگرام کدرینگتون به بیان کردن مدیریت عملکرد همراه با یک بازی، اشاره شده بود، هم اینک قسمت سوم سخنرانی او را در ادامه ویدئو بالا ببینید و محتوای متنی آنرا در ادامه بخوانید:
وقتی چیزی را تجربه میکنید که تاکنون ندیدهاید، پاسخ متفاوت و غیرمنتظرهای به ذهنتان خطور میکند . مانند فرضیه ناظر این بازی . ما همیشه با آنچه فرض میکنیم، شروع میکنیم . اگر بهجای این ناظر ، یک شخص آمریکایی وارد سالن میشد ، شاید تصور میکرد این افراد در حال دعوا کردن هستند و این تفاوت فرضیه به خاطر تفاوت فرهنگها است. فرضیات مدیران شرکت هم به همین شکل است . هنگامیکه مدیری به اتاقی وارد میشود . میبیند کارمندان کاری را انجام میدهند و دستوری میدهد و میبیند کارمند کار دیگری را انجام میدهد . ممکن است با خود بگوید چه کارمند کودنی یا برعکس بگوید چه خلاقانه این کار را انجام داده است .
درواقع تفاوت عملکرد کارمندان به علت تفاوت در شیوه عمل است . هرکسی آنطور عمل میکند که شیوه اوست. آنطور میفروشد که دوست دارد به او بفروشند. بازی امروز نشاندهنده وضعیتی است که درک درستی از آن ندارید و سعی میکنید خودتان تفسیری از آن موقعیت داشته باشید و درواقع خود را به آن تحمیل میکنید . این مسئله برای شما مشکل ایجاد میکند. همه میخواهید آنطور دوست دارید و فکر میکنید عمل کنند . هرچند پذیرفتن این واقعیت سخت است . باید ببینیم سایرین چگونه میبینند تا بتوانیم بر روی آنها تأثیر بگذاریم .
۵ گام تاثیرگذاری در دیگران
گام اول
خود را چگونه میبینیم یعنی شناخت قواعد رفتاری خودمان که مهمترین گام است. (تصویر گربهای را نشان میدهد که در آینه خود را به شکل شیر میبیند و درواقع تصور نادرستی از خود دارد. او هیچگاه نمیتواند شیر باشد.)شخص کوچکی که بخواهد کارهای بزرگ انجام دهد حتماً به مشکل برمیخورد . بهعنوان یک مدیر با خودتان صادق باشید . این گام بسیار مهم است که بازهم در موردش صحبت خواهیم کرد.
گام دوم
شناخت فرهنگ سایر افراد. باید فرهنگ دیگران را ببینیم ، مطالعه کنیم و بشناسیم . بهطور خاص شناخت فرهنگ مشتریان بسیار مهم است .مدیران باید پرسشگر باشند. بهجای اینکه بگویند ” چرا این کار را کردی ؟ ” میتوانند بگویند ” من علاقهمندم بدانم چرا این کار را اینگونه انجام دادی؟ درصورتیکه شیوهای که برایت توضیح دادم چیز دیگری بوده است . چه ذهنیتی داشتی که اینگونه عمل کردی؟” دید تنبیهی را از خود دور کنید . به او بگویید ” من میدانم که تو کودن نیستی فقط به این مسئله جور دیگری نگاه کردی . من میخواهم دید تو را بشناسم “