همه چیز در طراحی هویت بصری برند
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۲ | جف رام
اردیبهشت 8, 1397خلاقیت در تبلیغات ۱ | جف رام
جف رام مدیرکل اسبق فروش و بازاریابی گروه معظم ” Spring Field Motor group” که شامل خودروسازان مطرح جهان همچون Chrysler & Suzuki, Citroen, Honda, Toyota, Fiat می باشد پس از کسب موفقیتهای بسیار در افزایش فروش و مشتریان این گروه، تصمیم به جدائی و تأسیس کمپانی خود با عنوان “Mercury Marketing” با تخصص و تمرکز بر تبلیغات و بازاریابی گرفت. وی فارغالتحصیل مدرسه عالی ساندرلند “Sunder land Business School” در رشته بازاریابی است. جف را “Billy Connolly ” و “Peter Kay” تبلیغات میدانند. وی همچنین نویسنده کتاب مطرح ”Marketing Takeaway” که ارائهدهنده تکنیکها و شیوههای مؤثر رشد کسب و کار است میباشد، کمپانی جف “Mercury Marketing” اکنون بهعنوان دومین شرکت بزرگ بازاریابی و مشاوره تبلیغات انگلستان شناختهشده و مشاوره هایی مستقیم توسط جف به مشتریانی معظم همچون “Business Links, Royal Bank of Scotland, Nat West, Barclays Bank” و بسیاری دیگر ارائه میکند،
وی برنده جایزه کارآفرین جوانسال از موسسه Shell و نیز جایزه مشاور سال موسسه Business Advisors Startup میباشد.
آیا مشتری صدای شما را میشنود؟
نکته ای که باید در تبلیغات در نظر داشت این است که مشتری چقدر به تبلیغات توجه می کند. ما وقت و هزینه زیادی را صرف تبلیغات می کنیم ولی در بسیاری از مواقع، مشتری اصلا آن را نمی بیند. خلاقیت در تبلیغات باعث میشود تا شرکت شما نسبت به رقبا برتر باشد. تجربه من نشان میدهد که بسیاری از این تبلیغات، به این دلیل که فریاد بیهوده می زنیم، نادیده گرفته می شوند.
این چند روزی که به ایران آمدم بسیار خوش گذشت و با شرکت کنندگان در کنفرانس صحبت کردم و ایدههای بسیار زیادی از شما گرفته ام. خلاقیت زیادی در شما دیدم. لطف کردید و میزبان ما شدید. در این دو جلسه سعی می کنم که هر کدام از شما، بعد از اتمام این دوره حداقل یک ایده با خود به همراه ببرید.
به این تصویر نگاه کنید. (تصویر ژلهای را نشان میدهد که بهطور زیبایی تزئین شده است و در ایران برای جف رام سرو شده است.) این فقط یک ژله است ولی بسیار زیباست. در کشور من ژله به این شکل سرو نمیشود و اینگونه ای از خلاقیت است. میتوانم این تصویر را بهعنوان یک ایده پولساز به کشورم ببرم. یا به تصویر این کاپ کیک دقت کنید. بستهبندی زیبایی هم دارد. این معنی خلاقیت است. ایدههای خلاق باعث میشود تا بازار به شرکت شما توجه کند و نگاهها به سمت شرکت شما باشد.
من اهل منطقهای در شمال شرقی انگلستان هستم. منطقهای ساحلی که خدمات و صنعت در آن بهشدت در حال تغییر است. در منطقه ما انسانهای خلاقی زندگی میکردند. نویسنده خانمی که ۱۰۰ کتاب نوشته است و بیش از صد میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده است. یا آهنگساز گلادیاتور و یا شخصی که در سی سال پیش خلاقانهترین تبلیغ را برای یک فروشگاه نان ارائه داد. شهر من پر از آدمهای نابغه و خلاق بوده است و امیدوارم من نفر بعدی باشم.