۶ گام از فرآیند تحقیقات بازار موفق
فروردین 18, 1397تفاوت تجربه کاربری و تجربه مشتری
فروردین 18, 1397تبلیغات اثربخش ۱ | مایکل جکسون
مایکل جکسون دارای ۲۵ سال تجربه در عالیترین سطوح بازاریابی جهان است. وی مدیرکل توسعه آگهیها و تبلیغات بزرگترین کمپانی تبلیغات و بازاریابی جهان Saatchi & Saatchi میباشد، طراحی و پخش کلیپهای متعدد تبلیغاتی برندهای مطرح جهان همچون Qatar airways, Microsoft, Dell, Nike و Emirates سبب شد که او با پیشنهادی بسیار عالی به یکی از بزرگترین خطوط هوائی جهان Virgin Atlantic پیوسته و به سمت معاون تبلیغات آقای Richard Branson منصوب گردد. وی همچنین با تأسیس بزرگترین کمپانی تبلیغاتی در آفریقا با نام Zebra Crossing فعالیتهای تبلیغاتی متعددی را در این کشورها هدایت میکند. نلسون ماندلا رهبر بزرگ آفریقای جنوبی در مورد مایکل میگوید:” مایکل تو یک گنج ملی هستی”.
مایکل نویسنده پرفروشترین کتاب سال اروپا با عنوان” چالش تغییر ” میباشد و مقالات متعددی را هر هفته در مجلات معتبری همچون Property Professional, Journal of Marketing و Business Traveller به چاپ میرساند.
هدف از این دوره، تغییر دیدگاه شما در تبلیغات و روشهای فروش است. مطالبی که در این دوره مطرح میشود، انگیزشی، چالشی و گاهی جنجالی است که همهی آنها با هدف بهبود وضعیت شرکت شما که باعث بهبود وضعیت شرکت شما در ایران و دنیا میشود. اول مفهوم تغییر را آموزش میدهیم. از کجا باید شروع کرد؟ چگونه اقتصاد جدید را درک کنیم؟ چگونه میتوان با تبلیغات و بازاریابی عالی در دنیا شماره یک بود؟ در این دوره درباره توانمندی مردم و نحوه مدیریت درست صحبت میکنیم. به خودتان و اطرافتان توجه کنید.
برای تبلیغات باید هم ازلحاظ عاطفی و هم علمی تصمیمگیری کنیم. با توجه به تحقیقاتی که انجام دادهام، مطمئن هستم که بسیاری از کارهایی که در ایران انجام میشود، عاطفی است. نظر دوستان و همکاران، برایمان مهم است. برای تصمیمگیری در مورد بازاریابی و تبلیغات باید مطالعه و تحقیق کنیم و به مسائلی مانند هدف، نحوهی سرمایهگذاری، میزان سرمایهگذاری و اینکه این سرمایهگذاری در کجا اعمال شود، فکر کنیم. باید شرایط و گزینههای موجود را ارزیابی کنیم در اینجا به هفت اشتباه و خطر که در تجارت و تبلیغات وجود دارد، میپردازیم.
۸اشتباه خطرناک در تجارت و تبلیغات
۱- عدم انعطافپذیری
همیشه از یک راه مستقیم برای رسیدن به هدف استفاده میکنید و انعطافپذیری ندارید. سخت و خشک هستید. ذهنتان ثابت است. فقط به یک مسیر برای رسیدن به هدف فکر میکنید. یافتن مسیر درست، خوب است اما باید بتوانید تغییرات را بپذیرید. باید همگام با آن تغییر کنید. همانطور که محصولات خدمات و کالاهای جدید به بازارمی آیند، شما نیز باید تبلیغات بهروزی داشته باشید.
۲- نخواهید به هر قیمتی به سود برسید.
مردم، اخلاقیات و محیط را در کسبوکار خود در نظر بگیرید. درگذشته این سه فاکتور در نظر گرفته نمیشد اما امروزه تمام شرکتها روی این عوامل متمرکز شدهاند. در طول این دوره مثالهایی برایتان ارائه خواهیم کرد تا بدانیم چگونه باید با مردم برخورد کنید و در این مسیر چه اخلاقیاتی را در نظر داشته باشید. محیط را نیز باید مورد توجه قرار دهید. برای مثال آبمعدنی، انقلابی در دنیا ایجاد کرد. برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد و توسعه پیدا کرد. با طعمهای مختلف تولید شد. مهندسین روی آن کار کردند و به مسیر طی شده توسط کوکا فکر کردند. به ترکیبات آب، شکر و گاز داخل آن دقت کردند و گفتند اگر هرکدام از آنها را حذف کنیم، چه به دست میآید؟