تبلیغات اثربخش ۵ | مایکل جکسون
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۱ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397تبلیغات اثربخش ۶ | مایکل جکسون
به کتاب کارنگی برگردیم. او معتقد است که نباید آدم خاصی باشید بلکه کافی است شوق و اشتیاق داشته باشید. او میگوید یک شخص با تواناییهای متوسط به من تحویل دهید تا من یک شخص برنده به شما تحویل دهم. چگونه؟ با کمک این هشت نکته:
۱- وقتی تبلیغات را شروع میکنید، انتقاد نکنید، محکوم نکنید و شکایت نکنید.
انتقاد کردن کاری است که ما هرروز از زمانی که بیدار میشویم انجام میدهیم. همیشه به رقبا نگاه میکنیم و انتقاد میکنیم. این کار به رقبا قدرت میدهد. این فرصت را به رقبا ندهید.
۲- صادق باشید.
صداقت داشته باشید. وقتی دروغ میگویید، دیگران میفهمند. شما فرهنگ غنی دوهزار ساله دارید، حتماً متوجه دروغ میشوید.
۳- طوری رفتار کنید تا مردم بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند.
مانند مردم باشید. تبلیغات باید منعکسکننده آنها و بهگونهای ملی باشد. با مردم صحبت کنید. به بازار نگاه کنید. برای مثال با کتوشلوار برای فروش ماست نروید. درواقع مانند بازار خود باشید.
۴- به مردم علاقهمند باشید.
با مردم به زبان خوش و با احترام صحبت بگویید و با آنان گشادهرو باشید.
۵- مردم را به نام آنها مورد خطاب قرار دهید.
مردم دوست دارند که هنگام صحبت کردن، نامشان را عنوان کنید و یا صمیمانه با آنها برخورد کنید.
۶- علاقه آنها را بشناسید.
به منافع آنها توجه کنید. کسی منتظر تماشای تبلیغات شما نیست، پس بهگونهای با مردم برخورد کنید که موجب ایجاد رابطه با آنها باشد. تبلیغات درواقع بیان چیزهایی است که برای ما مهم است پس آن را به شیوه موردعلاقهی مردم بیان کنید.
۷- طوری رفتار کنیم که مردم احساس کنند بسیار مهم هستند.
صادق باشید و در برخورد با احساسات آنها صادقانه عمل کنید. مردم نباید احساس کنند تبلیغات شما، کلاهبرداری است.
۸- لبخند بزنید.
زمانی که در تبلیغات لبخند میزنید، مردم نیز لبخند میزنند. حتماً نباید از کلمات استفاده کنید. با این کار بین مردم نفوذ پیدا میکنید.
در ادامه این کنفرانس من و همکارانم ۳۳ اصل طلایی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.