چکلیست داستان برند
تیر 14, 1397چکلیست دکوپاژ برنامه تبلیغاتی
تیر 14, 1397چک لیست شخصیت برند
شخصیت برند مجموعـه ویژگیهای انـسانی اسـت کـه به نحوی بانام تجاری مرتبط میشوند.
شخصیت برند نشاندهنده طرز گفتار و رفتار یک برند است. بهبیاندیگر روش حرف زدن و طرز رفتـار برنـد بـا مـردم اسـت. ایـن موضــوع بــه معنــای وارد ساختن صــفات و ویژگیهای شخصیتی انسان به درون ذات برند بهگونهای کـه بتـوان آن را از برندهای دیگر متمایز ساخت. این صفات و ویژگیها از طریق اشخاصـی کـه برنـد را نماینـدگی میکنند و نیـز تبلیغات، بستهبندی و سایر عوامل درگیـر معنا میشود و انتقال مییابد. ویژگیهای شخصیتی برند معانی نمادین یا ارزشهای احساسی ایجادمی کنند کـه میتواند بـه ترجیحـات برنـد مصرفکنندگان کمـک کنـد امـا مصرفکنندگان اغلـب تمایل به اسـتفاده از برنـدهای باشخـصیت قـوی دارنـد تـا بتوانند با آن رابطـه برقرار نموده و شخـصیت خـود را بـه نمایش بگذارند. شخصیت ارزش ویژه برند است و گرایش برند را مشخص می کند و عامل ایجاد تمایز در بین برند ها می باشد.
شخصیت برند بهنوعی نسبت دادن ویژگیها و صفات انسانی و حیات بخشیدن به برند است و درواقع مجموعهای از ویژگیهای انسانی همراه و وابسته به برند است. در دنیای بازاریابی امروز، شخصیت برند مفهوم جذاب و گیرایی دارد. یک نام و نشان اخلاقی اعتبار شرکت را افزایش میدهد و این اعتبار مانند یک حلقه باعث تقویت نام و نشان میشود.
قبل از شروع کار لیست پیشنهادی در رابطه با شخصیت سازی برند و برندسازی را مطالعه فرمائید.