چالش تغییر در فضای بازار ۱ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۳ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۲ | ریچارد دنی
دنیا در حال تغییر است و ما نیز باید خودمان را تغییر بدهیم. تغییر، راز موفقیت است. باید مهارتهای جدید را بیاموزیم و به آنچه به دست آوردهایم، نگاه کنیم. ما در بریتانیا ضربالمثلی داریم که معادل آن در زبان فارسی میشود: مرغ همسایه غاز است. (علف خانه همسایه سبزتر است). برای داشتن سهم بیشتر، باید فروش بیشتری داشته باشیم. در این دوره سعی میکنیم روشهای بهتر کردن فروش را به شما معرفی کنیم.
تصور کنید، گروهی هستید که به شرکتی برای کار دعوتشدهاید. برای شما دورههای آموزشی میگذارند تا با روال کار شرکت آشنا شوید. برخی در مورد خدمات شرکت، آموزش میبینند و مهارت کسب میکنند. برای مثال اگر برای کار در خط تولید دعوتشده است، باید آموزشی ببیند که بتوانند در خط تولید کار کنند و یا اگر در قسمت فروش مشغول به کار خواهد شد، مهارتهای فروش را آموزش میگیرد و…بعد از ۶ ماه یک ارزیابی کلی از نیروهای جذبشده به عمل میآید. آیا کارایی همه به یک اندازه است؟ آیا در دورههای آموزشی، همه به یک اندازه مهارت کسب کردهاند؟ خیر. علت چیست؟ شما باید دانش درستی از کاری که انجام میدهید، داشته باشید. گذراندن دورههای آموزشی بهتنهایی کافی نیست.
گام دوم مهارت است. در دنیای امروز مهارتها بهسرعت در حال تغییر هستند. مهارتهای فروش از زمانی که من شروع به کارکردم تا مهارتهای فروش حال حاضر بسیار تفاوت پیداکرده است.
بخش سوم، تمایز است که تفاوت ایجاد میکند. برای موفقیت باید متمایز از دیگران باشید؛ که این مسئله به نگرش شما بستگی دارد. نگرش از دانش و مهارت مهمتر است. کسی که نگرش درستی دارد، همیشه موفق است اما اگر کسی که نگرش نادرستی داشته باشد، دانش و مهارت هم داشته باشد، موفق نمیشود. متمایز بودن ما به متمایز بودن نگرش و جهانبینی ما بستگی دارد. موفقیت چیزی نیست جز نگرش درست و رویکرد مناسب.