چالش تغییر در فضای بازار ۴ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۶ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۵ | ریچارد دنی
چگونه بازاریابی واکنشی و پویا داشته باشیم؟
بازاریابی واکنشی و پویا حالتی است که در آن منتظر مشتری میمانیم و یا چیزی را تولید میکنیم و به دنبال مشتری میگردیم. شایعترین نوع بازاریابی واکنشی، تبلیغات است. این روش برای جذب مشتری بسیار اهمیت دارد. شرکتها با تبلیغات و آگهیها، آگاهی مشتری را بالا میبرند و برای این کار هزینه زیادی نیز پرداخت میکنند. برای مثال کوکاکولا یکی از بزرگترین شرکتهای دنیاست که سالانه مبلغ زیادی برای تبلیغ و آگهی پرداخت میکند. هر تبلیغی میتواند با آگاهی دادن همراه باشد. حتی پاکت سیگار که با تصویر روی آن به مردم آگاهی میدهد که در صورت مصرف زیاد سیگار، به سرطان دچار میشوید. متداولترین روشهای تبلیغاتی چیست؟
- از وب سایتها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید.
- از روابط عمومی خود استفاده کنید. در بین مردم از کار خود تعریف کنید و کالا و خدمات خود را معرفی کنید. این کار هزینهای برای شما ندارد.
- چاپ بروشور یکی دیگر از روشهای جذب مشتری است؛ اما نحوه تهیه آن و مطالب ذکرشده در آن بسیار مهم است. بروشورها باید مشتری را متقاعد به خرید از شما بکند. ما هرروز با بروشورهای بیفایده زیادی برخورد میکنیم. هدف از فروش، متقاعد کردن مشتری است. برای رسیدن به این هدف، باید نیاز مشتری را بشناسید.
- چاپ بولتن خبری راه مناسب دیگری است. در بولتن خبری باید توضیح کامل، کوتاه و مفید ارائه کنید. باید دقت داشته باشید که بههیچوجه در این زمینه اغراق نکنید. با مردم صادق باشید.
روشهای افزایش فروش در کسبوکار
من در دانشگاه کشاورزی تحصیل کردم. بعد از تحصیل مزرعه کوچکی اجاره کردم و به کشاورزی مشغول شدم و کمکم کار خود را گسترش دادم. تعداد فرزندانم زیاد بود و هزینههای زندگی هرروز بیشتر میشود. روزی یکی از دوستانم به من پیشنهاد کار جدیدی را داد. در آن زمان هنوز تخممرغهای بستهبندیشده ارائه نمیشد. دوستم تخممرغها را در جعبهای قرار داد و روی آن کمی کاه گذاشت. ظاهری مناسبتر داشت. در آن زمان قیمت هر ۱۲ تخممرغ ۱۱ سنت بود؛ اما من هر بسته ۱۲ تایی تخممرغ را به دو برابر قیمت میفروختم. سفارش ۳۰۰ بسته ۱۲ تایی تخممرغ گرفتم. مزرعه من قدرت تولید اینهمه تخممرغ را نداشت. از تولیدکنندگان دیگر تخممرغ میخریدیم و بعد از بستهبندی کردن، میفروختم. کمکم کارم را گسترش دادم و با محصولات لبنی مزرعه هم همین کار را انجام دادم.