چالش تغییر در فضای بازار ۵ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۷ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۶ | ریچارد دنی
در ادامهی کار، وارد تجارت خریدوفروش شدم. در کشورهای حاشیه خلیجفارس به خریدوفروش انواع کالا، از سیمان گرفته تا دانه و غلات پرداختم. بعد از مدتی وارد بخش آموزش شدم و در حال حاضر نیز در همین حیطه فعالیت میکنم. رمز موفقیت من مطالعهی زیاد است. من در سمینارها و کلاسهای زیادی شرکت کردهام تا بیشتر بدانم.
تجربهی من ثابت کرده که توجه به نیاز مشتری بسیار مهم است. هرچقدر در جوامع مختلف، اختلاف فرهنگی وجود داشته باشد، بازهم این مسئله یک قاعده ثابت است. کسبوکاری برای ما سود آورد است که نیاز مردم باشد. همهی مردم خریداران حرفهای هستند؛ یعنی خریدار چیزی هستند که مقرونبهصرفه و مناسب باشد و درعینحال بهترین کیفیت را داشته باشد.
اشتباهات رایج در کسبوکار
• بیشتر مردم در ابتدای کار، هدف بزرگی دارند که شاید تحقق بخشیدن به آن ممکن نباشد. تنها در حالتی میتوانیم هدف بسیار بزرگ مانند تجارت در حد بینالمللی و جهانی را در نظر بگیریم که همه شرایط محیا باشد. در غیر این صورت باید از کسبوکارهای کوچک اما موفق شروع کنیم.
• مردم دنبال کالاهای ارزان با بیشترین کیفیت هستند؛ اما برخی کیفیت را قربانی ارزان تمام شدن قیمت کالای تولیدشده میکنند. این کار موجب کاهش مشتری، کاهش سود و درنهایت شکست در کسبوکار است.
ما برای شکست خوردن طرح تهیه نمیکنیم اما در طراحی برای زندگی شکست میخوریم. باید برای زندگی طرح و برنامه داشته باشیم. یکسوم عمر خود را کار میکنیم، یکسوم را صرف کارهای روزانه میکنیم و یکسوم دیگر را خواب هستیم. ما یکسوم از زندگی خود را صرف کار برای یکسوم دیگر زندگی میکنیم. قطعاً کار نمیکنیم که بخوابیم. اگر کار شما موردعلاقهتان نباشد، یکسوم زندگی خود را ازدستدادهاید البته این نارضایتی بقیه زندگی شما را هم تحت تأثیر قرار میدهد. حتی خواب راحت هم نخواهید داشت؛ بنابراین
رضایت شغلی در تمام دنیا مهمترین بخش زندگی هر انسانی است