چالش تغییر در فضای بازار ۷ | ریچارد دنی
فروردین 29, 1397ایجاد فرهنگ موفقیت سازمانی ۲ | رابین سیگر
فروردین 29, 1397ایجاد فرهنگ موفقیت سازمانی ۱ | رابین سیگر
رابین سیگر یک متخصص بینالمللی در زمینه کسب موفقیت و ایجاد انگیزه بوده و در بیش از ۶۰۰ شرکت و سازمان حرفهای در بیش از ۲۰ کشور دنیا سخنرانی ایراد کرده است. او در زمینه «رهبری موفّق و اثربخش» و ایجاد «فرهنگ موفقیت» از طریق رهبری و توسعه آموزش صحبت میکند. وی نویسنده کتاب پرفروش «برندگان بالفطره» است که به بیش از ۱۸ زبان دنیا ترجمه گردیده و در بیش از ۸۰ کشور دنیا به فروش رفته است. کتاب دوم رابین، تحت عنوان «در هر زمان که بخواهی میتوانی زندگی خود را تغییر دهی!»، چگونگی تأثیر تفکر بر موفقیت را موردبررسی قرار میدهد. کتاب سوم وی تحت عنوان «۴۲ روز مانده به ثروت، سلامت و خوشبختی» در ژانویه ۲۰۰۶ به چاپ رسید و تنها پس از ۱۰ روز، تجدید چاپ گردید و در صدر لیست کتابهای پرفروش سایت Amazon.com ایستاد. وی تماموقت خود را صرف ایجاد فرهنگ موفقیت در سازمانهای بزرگ جهان کرده است. او با کسب شهرت جهانی بهعنوان یک سخنران فوق حرفهای، در سمینارها و کنفرانسها، با حرارت تمام و تأثیری فوقالعاده مطالب خود را به شیوهای بدیع عرضه مینماید.
امروز میخواهم تجربه سیساله خود و آنچه را که یاد گرفتهام، بدون هیچ فخرفروشی در اختیار شما قرار دهم. برخی معتقدند که موفقیت به شانس بستگی دارد. کسانی که شکست میخورند میگویند کسانی که موفق شدهاند، خوششانس بودند؛ اما من اصلاً این موضوع را قبول ندارم. به نظر من موفقیت در دسترس همه قرار دارد. همه برای اهدافی مانند مدیریت زندگی خود و خانواده، تأمین امنیت در زندگی و حفظ جامعه کار میکنند و به دنبال موفقیت هستند.
به گفته مجله فوربس، بیل گیتس سومین مرد ثروتمند دنیا است که ثروتش ۴۷٫۳ میلیارد دلار است. خانمی را در کلکته میشناسم که کارهای خیریه انجام میداد. هنگام مرگش چیزی جز لباس تنش و یک عصا نداشت اما خیریهی او میلیونها کودک را تحت پوشش خود درآورده بود. هم آن مرد ثروتمند و هم این خانم که در فقر فوت کرد هر دو موفق هستند.
موفقیت چیزی نیست جز رسیدن به آنچه شما برایش تصمیم گرفتهاید. کسبوکار باید هدفمند و بر اساس رسیدن به موفقیت باشد. باید در این مسیر رشد کنید.۵۵ درصد مردمی که در دنیای اول مانند ایران زندگی میکنند، هرروز چه میکنند؟ ۳۵ درصد مردم هرروز صبح به سراغ مجلات میروند تا ببیند درباره طالع آنها در آن روز چه نوشتهاند. «متولدین مهرماه در این روز…». در قرن بیست و یکم هنوز به دنبال فال و طالع بینی هستیم. ما هر کاری که در طول روز انجام میدهیم و هرچه به دست میآوریم، به تفکر ما بستگی دارد.
برای مثال به این تصاویر دقت کنید: تصویر کارگرانی در کره جنوبی که برای حمل یک کالا از دو لیفتراک که بر رویهم قرارگرفتهاند، استفاده میکنند و یا مردی در استرالیا که با پای برهنه بر روی نردبان فلزی در استخر ایستاده و دریل کاری میکند. تصویر بعدی افرادی را نشان میدهد که هنگام سمپاشی ایستادهاند و عکس یادگاری میگیرند. در تمام این تصاویر ایمنی در کمترین حد ممکن وجود دارد. این اعمال درواقع از تفکر این اشخاص ناشی میشود.
در این دوره درباره ۷ فاکتور اصلی موفقیت صحبت میکنیم.
۱- هدف خود را کاملاً روشن و واضح تعریف کنید.
هدف بیل گیتس این بود که هر شخصی بتواند یک کامپیوتر بر روی میز کار خود داشته باشد. هدف مادر ترزا، حمایت از کودکان بیسرپرست و فقیر بود؛ اما امروز همه میگویند، ما میخواهیم کسبوکاری راه بیندازیم که سودآور باشد و بتوانیم به پول برسیم. این خواستهی خیلیهاست. هدف نیست بلکه آرزوست. اگر به شما بگویم راجع به یک فراری قرمز و یا یک بالن قرمز فکر کنید. امکانپذیر است چون ۹۰ درصد مردم دنیا میتوانند تفکر و تصور بکنند. مثل تصور سود بیشتر و پول بیشتر. مغز ما بعد از ۲۵۰ میلیون سال تکامل به این مرحله رسیده است و میتواند تصور کند. آرزوهایتان را تعریف و تعیین کنید.