شعار تبلیغاتی


هر روزه ما میلیون ها پیام از رسانه های چاپی تا تبلیغات آنلاین می بینیم.درست است که بعضی از شعارهای تبلیغاتی در ذهن و خاطر ما ثبت شده اند مثل شعار صاایران(هرروز بهتر از دیروز) و یا شعار امرسان(زیبا ،جادار،مطمئن) اما میلیون ها پیام آمده اند و رفته اند و ما تقریبا متوجه هیچ کدام از آنها نشده‌ایم.چگونه می شود که یک شعار تبلیغاتی به شهرت می رسد؟علاوه بر داشتن یک نام تجاری قدرتمند آنها یک عامل مثبت"x" دارند که باعث می شود ما دوباره به آن نگاه کنیم،سه بار فکر کنیم و آن پیام را با خود تکرار کنیم .یک شعار بیانیه ای از شایستگی محصول یا خدمات است که با تبلیغات مداوم و تکراری به گونه ای تعریف شده است که عموم مردم آن را به یاد داشته باشند.


چه چیزی گفتن و چگونه گفتن ، مسئله این است . پیش از ساختن شعار تبلیغاتی و طراحی اسلوگان می باسیت استراتژی آن ایجاد شود در غیر این صورت با چشمان بسته نشانه گیری کرده اید و بعید است به هدف بزنید . شعار تبلیغاتی را می توان، مختصرترین و ظریف ترین شکل از بزرگ ترین ادعا در مورد یک شرکت دانست که همیشه با نام شرکت و یا محصول همراه است. شعار تبلیغاتی در هر آگهی شرکت صاحب آگهی باید به عنوان محافظ آرم شرکت و وکیل مدافع آگهی منتشر شود.

شعارهای تبلیغاتی با ایجاد پاسخ احساسی،موجب تاثیرگذاری بر رفتار خرید مصرف کنندگان می شوند.شعارتبلیغاتی جمله کوتاهی است که جوهره،شخصیت و جایگاه سازی برند یک شرکت را در خود خلاصه می کند و شرکت را از رقبایش متمایز می سازد.عمر شعار تبلیغاتی از لوگو کوتاهتر است.شعار تبلیغاتی همانند کمپین های تبلیغاتی در معرض تغییرات بازار و سبک زندگی قرار دارد


توصیف تعهد برند

در زمان‌های قدیم قبل از شروع جنگ مبارزان شروع به نعره کشیدن می‌کردند و روحیه جنگجویی خودشان را به دشمنان و رقبا نشان می‌دادند گاهی اوقات این فریادها چنان قدرتمند بود که ترس بر دل دشمنان ایجاد می‌کرد نام این نعره اسلوگان بود و به‌مرورزمان این کلمه وارد تبلیغات شد.
قبل از اینکه به جنگ با رقبا برویم باید پیامی از خودمان را به رقبا انتقال دهیم درواقع ادعای خود را در قالب جملات به رقبا و مخاطبان اعلام کنیم.که این جملات همان شعارتبلیغاتی سازمان و برند است.
اگر قرار باشد تمام منافع سازمان و برند خود را در یک جمله خلاصه کنید چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

دانلود ۷۴ نمونه عنوان تبلیغاتی جذاب و پُر‌فروش

ایده‌های آماده و سریع برای تولید یک شعار تبلیغاتی پُرنفوذ

ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی بر جذب و تبدیل مشتریان

deal
به‌خاطرآوری

باوجود تبلیغاتی بسیاری که روزانه در معرض آن قرار داریم تنها درصد بسیارکمی از تبلیغات در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند برای اینکه یک ردپایی از برندمان در ذهن مشتریان باقی بماند نیاز داریم پیامی روشن که به شکلی جذاب طراحی‌شده است را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.

money-bag
نقطه تمایز

برای بیان اینکه ما چه کسی هستیم، چه‌کار می‌کنیم و چه خدماتی ارائه می‌دهیم همیشه زمان کافی نداریم گاهی برای بیان تمایز تنها باید از یک جمله استفاده کرد. آن جمله می‌تواند یک شعار تبلیغاتی تأثیرگذار باشد که درعین‌حال که به‌سادگی بیان می‌شود معرف ما باشد.

money-bag (1)
افزایش فروش

شعارهای تبلیغاتی فروش را افزایش می‌دهند و بهترین آنها پاسخ احساسی ایجاد می‌کنند. قرار دادن یک شعار تبلیغاتی احساسی بر روی یک بیلبورد تبلیغاتی موجب می‌شود توجه مخاطبان به آن جلب شود و ازنظر احساسی با آن ارتباط برقرار کنند.

chest
بیانگر چشم انداز برند

شعار همچنین بهترین کارایی را برای نمایش چشم‌انداز واقعی هر کسب‌وکار بیان می‌کند، به‌طوری‌که می‌تواند مخاطبان موردنظر را به‌آسانی جذب کند و همچنین می‌تواند با آنها احساسی ارتباط برقرار کند.

خدمات طراحی شعار تبلیغاتی

۰۰۲
تولید شعار سازمان
۰۰۵
شعار محصول
۰۰۳
شعار برند شخصی
۰۰۱
شعار کمپین

فرآیند خدمات طراحی شعار تبلیغاتی در آژانس تبلیغاتی ۱۲۸

agreement1

فرم بریف

تکمیل و ارسال فرم شعارتبلیغاتی
like2

تحقیق و پژوهش

بررسی شعارتبلیغاتی رقبا و استراتژی سازمان
report3

ایده پردازی و خلاقیت

تشکیل جلسات طوفان فکری و بررسی پیشنهادات
report4

ارائه

ارائه فایل شعارتبلیغاتی
خلاصه کردن پیام برند در یک جمله

شعار عبارت کوتاه است که ماهیت محصول یا شرکت خود را به‌صورت مختصر خلاصه می‌کند. شعارهای تبلیغاتی قدرت تبدیل‌شدن به یک فرهنگ عالی در سازمان رادارند. به طور معمول، یک شعار شامل پنج کلمه یا کمتر است. شعار باید منافع نام تجاری شما یا ایده‌ای را که می‌خواهید با مشتریان بالقوه خود به اشتراک بگذارید را منعکس کند. شعار خوب باید بدون اینکه بیش‌ازحد پیچیده باشد عمل کند. استعاره و ترادف تکنیک‌های زبانی مشترکی هستند که برای افزودن عمق و معنی به شعارها استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که یک شعار خوب، شانس بزرگ برای تشخیص خود از رقبا و تأکید بر منحصربه‌فرد بودن خود است.

شعارها ابزارهای بازاریابی قدرتمندی هستند که می‌توانند به مشتریان انگیزه دهند که از نام تجاری حمایت کنند.

شعارهای تجاری خوب معمولاً سریع ساخته نمی‌شوند بعدازاینکه چند ایده را در ذهنتان قراردادید باید با آن بازی کنید تا تبدیل به یک ایده خلاقانه شود.

1باگذشت زمان لازم است شعار تبلیغاتی هم‌تغییر کند؟

بسیاری تصور می‌کنند شعار تبلیغاتی همانند چشم‌انداز و مأموریت سازمان ثابت باید باشد و تغییر نکند درصورتی‌که با گذر زمان نحوه ارائه خدمت و توقع مشتریان متفاوت می‌شود و باید بسته به آن شعار تبلیغاتی متناسبی طراحی کرد.

2آیا می‌توان از یک شعار تبلیغاتی در تمام کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کرد؟

با توجه به هدفی که برای هر کمپین تبلیغاتی تعیین می‌گردد متناسب با آن پیام و شعار تبلیغاتی طراحی می‌شود و گاهی لازم است برای هر قسمت از کمپین شعار متفاوتی طراحی شود تا بتواند پیام را به خوبی به مخاطب منتقل کند

3 شعار تبلیغاتی و آرم باید همیشه در کنار هم استفاده شوند؟

در طراحی بسته‌بندی عموماً شعار و آرم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند ولی در کمپین‌های تبلیغات و بازاریابی ضرورتی ندارد هردو در کنار هم استفاده شوند و اتفاقاً باید آن‌قدر شعار گویا باشد که بتوان آن را به‌تنهایی استفاده کرد و از آن نتیجه گرفت

4پروسه زمانی طراحی شعار تبلیغاتی چه مدت می‌باشد؟

برای طراحی شعار تبلیغاتی قبل از هر چیزی باید فرم مربوطه تکمیل و برای ما ارسال شود پس‌ازآن اقدامات اجرایی صورت می‌گیرد و بسته به هدف طراحی شعار زمان متغیر می‌باشد چون گاهی اوقات لازم است قبل از طراحی شعار فاکتورهای دیگر کمپین بررسی شود و پس‌ازآن شعار طراحی شود

5هرسازمانی باید شعار منحصر به فرد خودش را داشته باشد؟

همانند آرم که یکی از اجزای هویت بصری برند به حساب می‌آید و همانند شناسنامه سازمان می‌باشد شعارتبلیغاتی هم باید منحصر به آن سازمان باشد و حتی تشابهی با شعارهای دیگر سازمانها نداشته باشد تا بتواند مزیت رقابتی داشته باشد. یکی از اقداماتی که ما در پروسه شعار تبلیغاتی انجام می‌دهیم بررسی شعار تبلیغاتی رقبا است

 دانلود رایگان کتاب ارزشمند
صد سوال مهم که مدیران و نخبگان برتر جهان تجارت از خود پرسیده‌اند

مدیران برتر جهان، چه سوال‌هایی  از خود می‌پرسند؟ چگونه این سوالات عامل رسیدن به جواب‌های خوب و پیشرفت‌های چشمگیر می‌شود؟
دانلود همین حالا
نسخه الکترونیکی کتاب را در ایمیل خود دریافت کنید
close-link
ویژه افراد عمل‌گرا

دانلود ۷۴ نمونه عنوان  تبلیغاتی

الگو‌ها و مدل‌هایی که برترین شرکت‌های جهان از آنها استفاده می‌کنند
 همین حالا برایم ارسال کنید تا دانلود و استفاده کنم
بلافاصه در ایمیل شما خواهد بود
close-link

دانلود خلاصه کتاب پُرفروش زاگ

چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم؟
این کتاب مرجع تصیم‌سازی بسیاری از مدیران برتر جهان در زمینه برندسازی بوده‌است
دانلود همین حالا
متعهدانه در برابر اطلاعات شما مسئول هستیم
close-link

ده خطای اجتناب ناپذیر برندسازی

که اغلب شرکت‌ها در دام آن گرفتار می‌شوند
ebook دانلود رایگان 
راه را کوتاه کنید
دانلود نمونه برنامه بازاریابی
با تکمیل نمونه خام و فرمت آماده برنامه بازاریابی
قدم اصلی را برای شروع بازاریابی علمی و اصولی خود بردارید
دانلود همین حالا
اطلاعات شما نزد ما به امانت خواهد بود
close-link
این فایل تاکنون بیش از 1800 بار دانلود شده‌است
دانلود فایل اصول پیاده‌سازی بازاریابی
راهنمای جامع و دستورالعمل کامل و مرجع بازاریاب‌های حرفه‌ای
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم، بیزاریم
close-link

دانلود دکوپاژ تبلیغاتی

برای برنامه‌ریزی هدفمند تبلیغات
 این فرم را فقط حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند
دانلود همین حالا
close-link