بازاریابی شبکه ها اجتماعی یکی از ابزار عناصر ۲۱ گانه بازاریابی اینترنتی است که امروزه در تدوین برنامه بازاریابی بسیاری از شرکت های پیشرو جایگاه اثربخشی دارد. این ابزار فقط به ایجاد یک پیج و ارائه مطالب بدون هدف و برنامه در آن ختم نمی شود . بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند در کنار سایر تکنیک های بازاریابی اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، طراحی وب سایت ، تبلیغات کلیکی و … یکی از گزینه های جذب بازدید کننده به سایت شده و درنتیجه تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد گذاشت. بر اساس آمارها  ۹۷% جست‌وجوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین مربوط می‌شود. همچنین ۶۵ % مدیران ارشد شرکت‌ها اعلام کرده اند که از ابزارهای مخصوص رسانه‌های اجتماعی برای فهم هرچه بهتر بازار استفاده می‌کند . مرکز ارتباطات Annenberg وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا مطالعه ای را درباره حضور شبکه های اجتماعی در ایران انجام داد که بر اساس آن گفته می شود که ایرانی ها با حدود ۱۲% بزرگترین مشترکان سرویس پیام رسان وایبر ، پس از امریکایی ها با ۸% قرار گرفته اند. همچنین گفته شد ۹۷ % کاربران ایرانی با رایانه شخصی،۳۳ % با تلفن همراه و ۱۶ % هم به کمک تبلت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بیشتر این افراد در منزل خود خدمات شبکه های اجتماعی را مورد استفاده قرار می دهند و ۴۲ % هم در محل کار در این فضا حضور می یابند.

بیش از ۴۰ % شرکت های گروه فورچون (۵۰۰ کمپانی برترجهان)
موفقیت خود نزد مشتریان را مدیون حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 آمار جهانی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی

  ۷۳٪ از کاربران اینترنت جهان در شبکه‌های اجتماعی هم حضور دارند
  ۷۱٪ کاربران از طریق دستگاه‌های همراه خود به شبکه‌های اجتماعی می‌آیند (در ایران ۳۳%)
  ۲۹% کلیک‌ها روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های موبایلی انجام می‌شود.
  ۳۱ % سازمان‌ها قصد دارند بودجه خود برای تبلیغات در نسخه موبایلی شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهند.
  ۴/۲ میلیارد نفر از دستگاه موبایلی خود برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند
  ۷۹ % ورود به شبکه‌های اجتماعی در طول روز مربوط به فیس‌بوک می‌شود، ۱۲ % مخصوص Google+ و ۴ % هم مربوط به توییتر می‌شود.
   ۶۸ % مشتریان قبل خرید کالا محصول مورد نظر خود را روی شبکه اجتماعی بررسی می‌کنند.
  زنان بیش از مردان صفحات مربوط به برندها در شبکه‌های اجتماعی را نگاه می‌کنند.

 بررسی آمار خیره کننده فعالیت های بازاریابی در هشت شبکه اجتماعی پربازدید جهان

  فیسبوک بیشتر از ۱,۲۶ میلیارد کاربر دارد (بزرگترین کشور جهان)
نکته مهم در ایرانمرکز Innovation Is Everywhere نیز اعلام کرده است ۴۰ میلیون مشترک تلفن همراه  با ضریب نفوذ اینترنت  ۵۵ % در ایران وجود دارد که از این تعداد ۵۸ % کاربران اینترنتی ایران عضو فیس بوک هستند و ایران بزرگترین بازار اینترنتی خاورمیانه را در اختیار دارد.

صفحه شخصی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در فیس بوک بیش از ۹۰۰ هزار بار لایک شده است
تنها ۲۵۰ هزار کاربر صفحه «دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیــا در فیس بـوک را لایـک کرده اند.

از آنجایی که فیس بوک در ایران فیلتر است،با این وجود گفته می شود ۴ میلیون ایرانی در فیس بوک عضو هستند که  ۲ % از تمام هواداران صفحه شخصی اتومبیل های لامبورگینی در فیس بوک معادل ۱۳۵ هزار نفر ایرانی هستند، ۵/۱ % از هواداران برند Gucci در فیس بوک را ایرانی ها تشکیل می دهند و ۳ % از هواداران برند Versace هم ایرانی هستند. طبق آمارهای منتشر شده از سوی این مرکز تحقیقاتی، ۵۹ % کاربران ایرانی روزانه چند بار سراغ صفحه شخصی خود در فیس بوک می روند،۲۷ % روزی یکبار این کار را انجام می دهند و ۶ % هم در طول هفته ۳ تا ۵ بار به این شبکه اجتماعی سر می زنند. همچنین گفته شد ۳۲ % این افراد در طول هفته بیش از ۱۰ ساعت را به حضور در فیس بوک اختصاص می دهند،۱۹  % هفته ای ۵ تا ۱۰ ساعت در فیس بوک حضور می یابند و ۱۸ % هم یک تا ۳ ساعت از هفته خود را صرف گشت وگذار در فیس بوک می کنند.
  ۲۳٪ کاربران فیسبوک حداقل ۵ بار در روز وارد آن می‌شوند
  ۴۷٪ کاربران می‌گویند که فیسبوک بیشترین کمک را در زمان تصمیم‌گیری برای خرید به آنها می‌کند
  به طور میانگین، کاربران اینترنت ۱۶٪ زمان آنلاین خود را در فیسبوک می‌گذرانند
  ۷۰٪ بازاریاب‌ها از طریق فیسبوک مشتری پیدا می‌کنند
  ۷۰ % شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 روی فیس‌بوک صفحه اختصاصی دارند .
  مشترکان فیس‌بوک روزانه بیش از ۲/۵ میلیارد محتوای جدگانه روی این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند.
  ۲۰ % از تمام صفحات اینترنتی که در طول روز مشاهده می‌شود، مربوط به فیس‌بوک است.  توییتر ۳۲ % ترافیک در شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کرده است.
  ۵۰% از شرکت‌های فناوری بزرگ جهان در توییتر صفحه اختصاصی دارند.
  توییتر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای افراد ۵۵ تا ۶۴ سال محسوب می‌شود.
  ۳۴٪ بازاریاب‌ها از توییتر برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند
  ۷۷% از ۱۰۰ شرکت برتر جهان که نام آنها در فهرست Fortune Global 100 منتشر شده است روی توییتر صفحه اختصاصی دارند.

  گوگل پلاس چیزی حدود ۱ میلیارد عضو دارد که حدود ۳۵۹ میلیون نفر آنها به صورت ماهیانه از پلاس استفاده می‌کنند
  بیش از ۶۷ % مشترکان این شبکه اجتماعی مرد هستند.
  ۸۰ %  مشترکان Google+ دست‌کم هفته‌ای یک بار به حساب کاربری خود سر می‌زنند و ۶۰ % آنها کاربر فعال هستند.
  ۴۷ % از ۱۰۰ شرکت برتر جهان در فهرست مذکور روی Google+ حضور دارند.
  ۷۰% برندها روی Google+ صفحه شخصی دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲ چهار درصد گزارش شده بود.

  این شبکه اجتماعی  LinkedIn  حدود ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد.
  تاکنون بیش از ۱/۵ میلیون گروه کاری فعال در LinkedIn راه‌اندازی شده است.
  ۲۷ % مشترکان LinkedIn از طریق دستگاه موبایلی وارد این پلتفرم می‌شوند.
  ۵۰ % مشترکان LinkedIn مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند.
  بیش از سه میلیون صفحه اختصاصی در LinkedIn مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود.
  مطالب منتشر شده در این شبکه اجتماعی LinkedIn بیش از یک میلیارد بار مورد تایید قرار گرفته‌اند.
   ۴۷ % مراکز بازاریابی دست‌کم توانسته‌اند یک مشتری روی LinkedIn پیدا کنند.

شبکه های اجتماعی تصویری

  حدود ۳۵۰ میلیون نفر از مردم جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو هستند.(در ایران رسانه بسیار فراگیری است)
  بیش از ۳۶ میلیارد عکس در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شده است.
  به‌طور میانگین هر مشترک اینستاگرام ۴۵ عکس به‌اشتراک می‌گذارد.
  در اینستاگرام هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت گذاشته می‌شود.
  در هر روز بیش از پنج میلیون عکس روی این شبکه اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

  هر دقیقه معادل ۱۰۰ ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر می‌شود.
  ۹۹% کاربران آنلاین آمریکا از یوتیوب استفاده می‌کنند که این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۳ % بود.
  به طور میانگین هر دقیقه ۷۰۰ لینک ویدیویی در یوتیوب روی شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌شود و مشترکان فیس‌بوک در مجموع روزانه به اندازه ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی تماشا می‌کنند.

  ۹۰% کاربران آنلاین آمریکایی به‌خصوص فروشندگان و صاحبان مشاغل در این شبکه اجتماعی حضور دارند.
  ۸۴% از برندهای لوکس یک صفحه اختصاصی در Pinterest دارند.
  ۶۹% تمام برندهای جهان در Pinterest حضور دارند که این رقم در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰ % بود.

خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آژانس تبلیغاتی ۱۲۸

  استراتژی شبکه‌های اجتماعی
  مانیتورینگ و ارائه آمار و تحلیل گزارش های رفتار شناسی مخاطبان
  طراحی عناصر هویت بصری مرتبط با فضای گرافیکی هر شبکه
  توسعه و انتشار محتوا  حضور در رسانه های اجتماعی با طرح و برنامه مشخص ، فرصت بی نظیری است که باید با جدیت و پیگیری تمام به آن فکر کنید . همین حالا هم زمان بسیاری از آن گذشته است . ما ایده های پربازده ای برای این کانال بازیابی داریم و فرصت حضور در یک جلسه حضوری با شما یا یکی از رقبای شما را داریم … شما زودتر تماس بگیرید .لینک مستقیم به صفحات آژانس تبلیغاتی ۱۲۸ در شبکه های اجتماعی: