طراحی لوگو | لوگو تایپ
آرم، نشانه و لوگو، هویتسازمانی و بصری کسبوکار و مجموعه شماست. این همان تصویری است که مردم هنگامیکه نام شمارا میشنوند در ذهن خود میبینند. شما چه بخواهید و چه نخواهید مخاطبان شمارا در ذهن خود تصور میکنند. تحقیقات نشان داده است که لوگو چهره و منظر هر برند است و اگر خوبی و درست طراحی شود، یک دارایی قدرتمند و باارزش برای برند شما خواهد بود تا آنجایی که برای به رسمیت شناخته شدن و شناساندن عظمت یک برند کمک خواهد کرد. شما یک فرصت کوتاه برای نمایش این عظمت دارید و طراحی لوگو این امکان را به شما خواهد داد.
شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا یک ذهنیت را به مخاطب برند خودالقا و آن تفکر را در ذهن مخاطب حک کنید، این وظیفه مهم را به لوگو بسپارید. پسازآن با سایر ابزارهای برندینگ فرصت خواهید یافت تا نشان بدهید چه هستید و چه میکنید! ذهن انسان بهصورت ناخودآگاه و فطری، با مشاهده طرحهای بصری زیبا (کوه زیبا، انسان زیبا، طرح زیبا و …) احساسی مطلوب از آن دریافت مینماید.
لوگو
خط حمله برند
نشان و مدال برند
لوگو، فراتر از یک طرح گرافیکی زیبا است. طراحی لوگو و طراحی آرم شمارا متمایز جلوه داده، عقاید شمارا انعکاس داده و شمارا همان میزان که قدرتمندید به رخ میکشد. بازتاب لوگو شما بهمرورزمان تبدیل به یک فرهنگسازمانی برای برند، محصولات و خدمات شما میگردد، این فرهنگ در کنار مدیریت صحیح آن میتواند رفتار اعضای سازمان و پرسنل را هدایت نموده و شخصیت مجموعه شما تلقی گردد.
عملکرد تبلیغاتی طراحی لوگو
طراحی لوگو حرفهای حتی در سادهترین نوع تبلیغات یک برند، میتواند تأثیری عظیم داشته و مخاطب بالقوه را جذب خود نماید. در همه روشهای تبلیغات، اگر طراحی لوگو بهصورت حرفهای صورت بپذیرد، آن تبلیغ با در دست داشتن یک شناسنامه معتبر و پشتوانه فکری قدرتمند، جلوهای بینظیر به برند بخشیده و آن را اصیل و قابلاعتماد معرفی مینماید اما اگر طراحی لوگو اصولی نباشد، بیننده بابیتوجهی از آن طرح عبور میکند.
عملکرد گرافیکی طراحی لوگو
عملکرد گرافیکی طراحی لوگو یعنی لوگو بهگونهای اجرا شود که بتواند در انواع فضاهای بصری (از قبیل کارت ویزیت، مهر شرکت، هدر وبسایت، اوراق اداری و نظایر آن) بهگونهای مطلوب و زیبا جانمایی شود و دربیانی دیگر در انواع تبلیغات، دستوپاگیر نباشد. طراحی لوگو چنانچه بهصورت حرفهای صورت پذیرفته باشد میتوان از آن در موارد گوناگون بصری به سهولت هرچهتمامتر استفاده نمود و یکپارچگی هویت بصری برند را حفظ کرد
فرآیند طراحی لوگو و ست اداری در آژانس تبلیغاتی ۱۲۸
بریف لوگو
گام دوم: ایده پردازی
تعریف فرم مناسب و پیام موثر برای لوگو
اجرای لوگو
انجام تغییرات و اصلاحات
نهایی سازی و تحویل طرح
تحویل طرح در فرمت های متنوع و لایه باز
طراحی ست اداری سازمانی
طراحی ست اداری سازماندهی هویت بصری برند شمارا نشان میدهد. این هویت در طراحی ست اداری به اوج خودش میرسد و بر اصالت برندتان تأکید میکند. کلیدیترین نکتهای که در طراحی اوراق اداری حائز اهمیت میباشد لزوم هماهنگی و تناسب بصری در تمامی اوراق است. درواقع یک شخصیت معین باید در سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، کارتهای اعتباری و پرسنلی و... خودنمایی کند تا در نگاه اول هر بینندهای، هویت آن مشخص گردد. این هماهنگی بصری نشاندهنده نوع کار، مبین پیام و اهداف، کاراکتر و ویژگیهای مجموعهی تابعه خود است و این پیام را به مخاطبان خود منتقل میکند که با مجموعهای منظم و ساماندهی شده روبرو هستند.طراحی سربرگ
یکی از مهمترین عوامل در اصول طراحی ست اداری این است که طرح شما مخصوصاً سربرگتان منحصربهفرد باشد و بههیچوجه شبیه به سربرگ یا ست اداری دیگران نباشد.
اسناد مالی و داخلی
اسناد حسابداری و انبار برگه های ترخیص، کاغذ یادداشت ، لیبل وسایل ، فلش کارت و کارت های اعتباری و پرسنلی
بیزنسکارت
یکی از سادهترین ابزارهای بازاریابی است که در موقعیتهای مختلفی میتواند معرف برند و کسبوکار شما میباشد و دیگران را از فعالیتی که انجام میدهید، آگاه میسازد.
پاکتها
یک پاکت نامه خوب باید بتواند علاوه بر ترکیببندی، رنگبندی و نوع آوری، هویت شرکت و یا موسسه موردنظر را به خوبی نشان دهد