پلتفرم های مناسب برای پرسونال برندینگ | برندسازی شخصی در بهترین پلتفرمهای دنیا
تیر 3, 1402پرسونال برندینگ برای بازیگران | نکات راهنمای بازیگران برای ایجاد برند شخصی
پرسونال برندینگ برای بازیگران به چه معناست؟
دیگر روزهای استخدام شغل بازیگری از طریق مراکز کشف استعداد یا فراخوان بازیگری به پایان رسیده است. امروزه، عوامل بازیگری به دنبال یافتن استعدادهای جدید در اینترنت هستند. در این شرایط جدید بازیگران، باید خود را بهصورت آنلاین به بازار کار معرفی کنند. برای این کار نیاز است که بازیگران یک برند شخصی مناسب و قابل تشخیص داشته باشند که بتوانند طرفداران خود و عوامل بازیگری را جلب کنند. از این رو پرسونال برندینگ برای بازیگران نقشی بسیار مهم در استخدام و شناخته شدن آنها در حوزه بازیگری به شمار میرود.
بهعنوان یک بازیگر، برند شخصی شما، داستان شماست. این همان تصویری است که میخواهید مدیران پروژههای سینمایی، تهیهکنندگان و طرفدارانتان وقتی به شما فکر میکنند به ذهنشان بیاید. درست مانند یک برند تجاری؛ برند شخصی شما نیز توضیح میدهد که شما چه کسی هستید، هدف شما چیست، از چه ارزشهایی استقبال میکنید و چگونه آن ارزشها را بیان میکنید. در این مطلب با اهمیت پرسونال برندینگ و قوانین کلیدی موفقیت در این زمینه برای بازیگران آشنا خواهیم شد.
چرا پرسونال برندینگ برای بازیگران اهمیت زیادی دارد؟
پرسونال برندینگ بهویژه برای بازیگران امری بسیار کلیدی است زیرا شما بهعنوان یک بازیگر محصول قابل ارائه خود هستید. این یعنی ظاهر، استعدادها و بدن شما ابزاری برای یافتن مشاغل مربوطه است. به همین دلیل است که پرسونال برندینگ و شناخت برند شخصی که برای شما و مجموعه مهارتهای شما معتبر باشد، تفاوت بزرگی در موفقیت شغلی شما ایجاد میکند. از طرفی در این زمینه، رقابت بسیار زیادی وجود دارد. افراد زیادی با استعداد و ظاهر مناسب در عرصه بازیگری وجود دارند که شما باید راهی برای ایجاد تمایز بین خودتان و رقبا پیدا کنید. از این رو میتوانید با ایجاد یک برند شخصی قوی، علاوه بر این که خود را از رقبا متمایز میکنید، در زمینه بازیگری مانند یک ستاره بدرخشید.
قوانین کلیدی موفقیت در پرسونال برندینگ برای بازیگران
حالا که با اهمیت پرسونال برندینگ برای بازیگران آشنا شدید، ممکن سوالاتی ذهن شما را درگیر کند. چگونه بهعنوان یک بازیگر برند شخصی موفقی داشته باشیم؟ اصلا از کجا شروع کنیم؟ چگونه برند شخصی خود را توسعه دهیم؟ و سوالاتی از این دست که در ادامه شما را با قوانین کلیدی ساخت و توسعه یک برند شخصی بیشتر آشنا میکنیم.
خود را در گوگول جستجو کنید
قبل از اینکه شروع به ایجاد برند شخصی خود کنید، باید اطلاعاتی در مورد این که اینترنت از قبل در مورد شما چه میگوید، به دست بیاورید. جالب است بدانید که ممکن است شما بهعنوان یک بازیگر از قبل یک برند شخصی داشته باشید و خودتان باخبر باشید! بنابراین، باید خودتان را در گوگل جستجو کنید و ببینید نتایج جستجوی نام شما چه چیزی را نشان میدهد. اگر آنچه بهصورت آنلاین نشان داده میشود، منعکسکننده نسخهای از آن چیزی که میخواهید دیگران از شما ببینند نیست، پس باید برخی از تکنیکهای مدیریت شهرت آنلاین را برای بهبود نتایج جستجو و اصلاح برند شخصی خود استفاده کنید.
مطمئن شوید که موضوعاتی فراتر از نام خود را جستجو میکنید. مشخصههای دیگری مانند مکانها یا پروژههایی که روی آنها کار کردهاید را اضافه کنید تا نتایج خود را گسترش دهید. جستجو برای عکسها و فیلمها را نیز فراموش نکنید.
پیام شما چیست؟
مرحله بعدی در پرسونال برندینگ برای بازیگران، این است که شما بهعنوان یک بازیگر باید مشخص کنید که چه چیزی را میخواهید مطرح کنید. در واقع این پیام برند شماست. سه کلمه را انتخاب کنید که به بهترین شکل نمایانگر دیدگاه، باورها و رفتار کلی شما باشد. هنگام تصمیمگیری برای استفاده از کلمات، میتوانید از افراد نزدیک خود بپرسید که کدام عبارات به نظر آنها بهتر شما را توصیف میکند، بهعنوان مثال وفادار، سختکوش و هوشیار. سه کلمهای که انتخاب میکنید پایه و اساس برند شما خواهد بود. به این ترتیب، این کلمات باید منعکسکننده خود واقعی شما باشند و برای زندگی حرفهای و همچنین شخصی شما صادق باشند.
مخاطبین خود را بشناسید
پرسونال برندینگ برای بازیگران مستلزم این است که شما بهعنوان یک بازیگر بدانید که برند شخصی خود را برای چه کسانی میسازید. افرادی که مورد نظر شما هستند، اغلب در مورد استعدادیابی خواستههای متفاوتی دارند. به این ترتیب، باید به این افراد اطلاعاتی را که میخواهند را به فرمتی که ترجیح میدهند، از طریق پلتفرمی که بیشتر استفاده میکنند، ارائه دهید. این بدان معنی است که شما باید تحقیقات کاملی را در مورد مدیران بازیگری که میخواهید با آنها کار کنید انجام دهید.
بسته به فردی که میخواهید با او ارتباط برقرار کنید، ابزارهای بازاریابی که استفاده میکنید متفاوت هستند. برخی از مدیران بازیگری در شبکههای اجتماعی حضور ندارند و از کارتپستال یا نامه استقبال میکنند. برخی دیگر نیز به نوشته روی کاغذ نگاه نمیکنند، اما عاشق تعامل در شبکههای اجتماعی هستند. این را هم در نظر داشته باشید که حتی نوع شبکه اجتماعی خاصی که استفاده میکنید نیز برای هر مخاطب متفاوت خواهد بود.
مواردی که شما را خاص نشان میدهند، تعیین کنید
پرسونال برندینگ برای بازیگران بهویژه وقتی نوبت به گرفتن نقش میرسد، بسیار حساس عمل میکند. این ایده بدی است که خود را بهعنوان بازیگری که میتواند هر نقشی را بازی کند به مخاطبان معرفی کنید. در واقع، تلاش برای این کار اغلب میتواند شما را بیش از حد ملایم یا غیرمتعهد جلوه دهد. به این ترتیب، باید روی نقاط قوت خود و آنچه شما را منحصربهفرد میکند تا در یک صنعت پرمخاطب متمایز شوید، تمرکز کنید. برای درک بهتر اینکه چه چیزی شما را خاص میکند، کافی است که این سوالات را از خود بپرسید:
- بهترین ویژگیهای من چیست؟
- چه چیزهایی به من احساس زنده بودن میدهد؟
- چه کاری میتوانم انجام دهم که بازیگران دیگر نمیتوانند آن را انجام دهند؟
- سختترین کاری که تابهحال انجام دادهاید چیست؟
- چه چیزی در مورد شما دیگران را شگفتزده میکند؟
داستان زندگیتان را بگویید
از ویژگیهای منحصربهفرد خود برای نوشتن داستان کوتاهی استفاده کنید که برند شخصی شما را به یک داستان جذاب تبدیل کند. این بیوگرافی همان عاملی است که باعث ایجاد ارتباط بین برند شخصی شما در وبسایت و پروفایل شبکههای اجتماعی با مخاطبانتان میشود. از این رو هدف از ایجاد یک داستان در پرسونال برندینگ برای بازیگران، برقراری ارتباط با مخاطبان است.
داستان زندگی شما بهعنوان یک بازیگر باید شامل نحوه غلبه بر مشکلات زندگی و کاری باشد. اینکه چگونه تضمین مدرک مهندسی برای آیندهتان را رها کردید تا به بازیگری بروید؟ و اینکه آیا برای ترک خانه و شروع حرفه خود مجبور بودید با ترس از شکست مبارزه کنید؟ برند شخصی شما را معتبرتر و به یاد ماندنیتر میکند. هنگام نوشتن داستان خود نکات زیر را در نظر بگیرید:
- داستان برند را کوتاه نگه دارید: شما باید داستان خود را به چند پاراگراف محدود کنید تا در حالت ایدهآل مردم بتوانند بهراحتی آن را بهخاطر بسپارند و با دیگران به اشتراک بگذارند
- آن را منحصربهفرد کنید: جزئیات در یک داستان آن را باورپذیرتر میکند. استفاده از کلمات کجا، چه موقع، چگونه، چرا و چه کسی را در داستان برند شخصی خود هرگز فراموش نکنید
- داستان را بهیادماندنی کنید: داستان شما نباید شبیه یک رزومه کاری باشد. خاطرهانگیزترین داستانها شامل مقدمه، یک کشمکش، یک نقطه اوج و یک راه حل برای موانع سر راه است
- داستان شما باید باورپذیر باشد: سعی نکنید شبیه کسی به نظر برسید که نیستید. در غیر این صورت، در دید مخاطبان فردی غیرمعتبر و غیر قابل اعتماد خواهید بود
- روی مخاطبان خود تمرکز کنید: هنگام نوشتن داستان خود، به چیزهایی فکر کنید که مدیران استخدام و طرفداران شما میخواهند بدانند و محتوای خود را روی این اطلاعات متمرکز کنید
فعالیت آنلاین خود را تقویت کنید
هدف اصلی در پرسونال برندینگ برای بازیگران این است که مردم بتوانند نام شما را بهعنوان یک بازیگر با برند شخصی شما مرتبط کنند. برای انجام این کار، باید فعالیت مداوم و قوی در انواع پلتفرمها، شبکههای اجتماعی و وبسایت شخصی خود که مردم در آنجا بهصورت آنلاین با شما روبرو میشوند، داشته باشید. برخی از راههای انجام این کار شامل استفاده از نام کاربری و رنگها و عکس مشابه در پروفایلهای وبسایت و شبکههای اجتماعی است. بهعنوان مثال، الن دی جنرس از یک عکس پروفایل مشابه در حسابهای کاربری توییتر، فیس بوک و اینستاگرام خود استفاده میکند.
فعالیتهای آنلاین محبوب پرسونال برندینگ برای بازیگران کداماند؟
اینترنت اولین جایی است که مردم وقتی میخواهند در مورد کسی اطلاعاتی به دست بیاورند، به آن مراجعه میکنند. بنابراین، موفقیت در پرسونال برندینگ برای بازیگران و تبلیغ و توسعه برند شخصی آنان، مستلزم حضور آنلاین در وبسایتهای شخصی، شبکههای اجتماعی مختلف و پلتفرمهای پرمخاطب است. در ادامه با نحوه فعالیت موثر تر بازیگران بهصورت آنلاین آشنا میشویم.
ساخت وبسایت شخصی
داشتن وبسایت شخصی در پرسونال برندینگ برای بازیگران و تبلیغ برند شخصی آنها امری ضروری است. هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که سایت شما بهراحتی پیدا میشود و اطلاعات شما نیز در آن بهخوبی دستهبندی شدهاند. یکی از راههای موثری که میتوانید سایت خود را بیشتر نمایان کنید، خرید یک دامنه .com و استفاده از اسم و فامیل خود در آن است. این کار تضمین میکند که وبسایت شما در نتایج جستجو برای نام شما رتبه بالایی دارد. خرید یک دامنه به نام شما همچنین از اعتبار شما محافظت میکند.
افزایش مهارت وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی شامل نوشتن مطالب و یا ایجاد محتوای ویدیویی و ارسال منظم آن در وبسایت شخصی شما است. نکته مهم این است که محتوایی که تولید میکنید درباره آنچه باشد که از آن اطلاعات کاملی دارید. موضوعات خوب شامل تجربیات شما در تلاش برای موفقیت در صنعت بازیگری، موفقیتها و شکستهای بهیادماندنی شما، یا نکاتی که متصدیان انتخاب هنرپیشه به شما آموزش دادهاند. فقط مطمئن شوید که هر چیزی که به اشتراک میگذارید با برند شخصی شما همسو باشد و آن را تبلیغ کند.
یوتیوب؛ محبوبترین پلتفرم پرسونال برندینگ برای بازیگران
یوتیوب امروزه رایجترین پلتفرم پرسونال برندینگ برای بازیگران بهویژه کمدینها است. استفاده از یوتیوب با به اشتراک گذاشتن ویدیوهای کوتاه، فرایند طولانی و طاقتفرسا جذب مخاطب را برای بازیگران آسانتر میکند. همچنین در صورت جلب توجه مخاطبان زیاد به آنها کمک میکند تا بتوانند هنر خود را در فیلمها و سریالهای تلویزیونی نیز به مردم نشان دهند.
ایجاد پادکست برای بازیگران
میزبانی در یک پادکست به بازیگران کمک میکند تا خود را بهعنوان یک رهبر فکری معرفی کنند، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و انجمنهایی متشکل از افراد تاثیر گذار بسازند. در این انجمنها، با تبادل داستانهای مختلف با دوستان خود و بحث در مورد آنها در زمینه سرگرمی، مخاطبان خود را درگیر میکند.
فعالیت در شبکههای اجتماعی
از آنجایی که هدف از پرسونال برندینگ برای بازیگران این است که مخاطبان خود را همهجوره تحت تاثیر قرار دهند، باید با آنها در شبکههای اجتماعی نیز در ارتباط باشند. یک راه موثر برای نشان دادن استعداد خود در بازیگری این است که ویدیوهایی تولید کنید نشاندهنده مجموعه مهارتهای فعلی شما هستند. همچنین باید یک صفحه رسمی در فیس بوک و یا توییتر برای اشتراک این ویدیوها و نیز تبلیغ برند شخصی خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که پروفایلهای شبکههای اجتماعی خود را بر روی بازیگری خود متمرکز کنید.
محصول نهایی پرسونال برندینگ برای بازیگران چیست؟
پرسونال برندینگ برای بازیگران نتایج مثبت زیادی را به همراه دارد که به سختکوشی آنان برای معرفی و سازگاری با برند شخصی خود بستگی دارد. برای شروع، اگر بهاندازه کافی در اینترنت فعال باشید، توجه بسیاری از علاقهمندان را به خود جلب میکنید. افراد مهم همیشه متوجه کار باارزش شما بهعنوان یک بازیگر میشوند و شروع به دنبالکردن و برقراری ارتباط با شما میکنند. از طرفی شما میتوانید با ایجاد انجمنهایی از دنبالکنندگان همفکر به افزایش اعتبار خود در صنعت بازیگری کمک بسیاری کنید.
در نهایت قوانین و نکاتی برای توسعه یک برند شخصی موثر برای بازیگران وجود دارد که با رعایت آنها میتوانند در میان رقبای بسیار در این زمینه بدرخشند. این قوانین میگویند که: برای بررسی وجهه فعلی خود را در گوگول جستجو کنید، پیام برند و مخاطبین خود را بشناسید، مواردی که شما را خاص میکنند، تعیین کنید، داستان زندگیتان را بگویید و در نهایت فعالیت آنلاین خود را تقویت کنید.