نگارش متن تبلیغاتی


این واژه‌ها هستند که می‌فروشند. کلمه‌ها تفاوت را خلق می‌کنند و می‌توانند شمارا بخندانند، بگریانند و یا وادار به خرید کنند. یک متن تبلیغاتی خوب می‌تواند هم قلب را متأثر سازد و هم ذهن را. آلبرت لاسکر، پدر تبلیغات مدرن اعتقاد دارد که: مردم اگر نوشته شمارا نخوانده باشند، چیزی را به خاطر نمی‌آورند و اگر شمارا به خاطر نیاورند، به‌یقین محصولتان را نخواهند خرید. بر این اساس کپی‌رایتینگ دانش و هنری است برای کنار هم چیدن خلاقانه‌ی کلمه‌ها. هدفش معرفی ایده‌ای، تجارتی، شخصی و ... است تا از بین حجم تبلیغ‌ها و پیام‌ها، بیشتر از رقبا موردتوجه قرار گیرد، خوانده شود، ارتباط برقرار کند، علاقه‌مند کند و بفروشد.


متن تبلیغاتی می‌تواند در مورد محصول، خدمات و پارامترهای دیگری باشد و موضوعات داخل این متن می‌تواند کوتاه باشد یا طولانی ، رسمی باشد یا غیررسمی. نگارش متن تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه هدف از تبلیغات چیست، موجودیت متن تبلیغاتی را می‌سازد. متن تبلیغاتی سرآغاز تمام ابزار رسانه‌ای و تولیدی در یک برنامه تبلیغاتی است.

واژه‌ها باید به مغناطیس مشتری تبدیل شوند


کپی رایتینگ فرآیند نوشتن متون تبلیغات است. مسئولیت نوشتن مطالب بروشورها, بیلبوردها, وب‌سایت‌ها, ایمیل‌ها, آگهی‌ها, کاتالوگ‌ها و غیره بر عهده کپی رایترها می‌باشد. برخلاف اخبار یا نوشته‌ها, کپی رایتینگ تماماً خوانندگان را به عمل وامی‌دارد. این عمل ممکن است انتخاب و خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات یک شرکت باشد. به همین دلیل است که اغلب از کپی رایتر با عنوان فروشنده یاد می‌شود.


چگونه با مشتریان خود صحبت می‌کنید؟

کپی‌رایتینگ مهارت انتخاب کلمات و روش مناسب برای تنظیم آنها ، به منظور ارتقاء کسب‌وکار، محصول، خدمات، ایده، و یا فرد است. انتخاب کلمات و انتشار آن به‌طورکلی بستگی به رسانه‌ای دارد که از طریق آن می‌خواهید محتوا را انتقال دهید.به‌عنوان‌مثال، بر اساس اینکه آیا رسانه شما یک روزنامه، مجله، بروشور، رادیو، تلویزیون، یا اینترنت است، نیاز است اسکریپت متناسب با آن طراحی شود.
بااین‌وجود، فرقی نمی‌کند چه رسانه‌ای انتخاب کنید هدف کپی‌رایتینگ همان ارتقاء است.به همین‌خاطر، باید به‌اندازه کافی متقاعدکننده باشد که فوراً توجه را به خود جذب کند.

دانلود ۷۴ نمونه عنوان تبلیغاتی جذاب و پُر‌فروش

ایده‌های آماده و سریع برای تولید یک شعار تبلیغاتی پُرنفوذ
اغلب شرکت‌ها در روند آماده‌سازی ابزارهای تبلیغاتی، کمترین وقت و انرژی را بر روی مهم‌ترین عنصر یک پروژه تبلیغاتی که همان نگارش متن تبلیغاتی یا کپی رایتینگ است، می‌گذارد. به این دلیل است که متون تبلیغاتی در آگهی‌ها تأثیر می‌گذارد ولی تأثیرش هنوز به حداکثر نمی‌رسد، کامل است ولی معمولی ست، بخش‌هایی هنوز نامشخصی مانده است، محتوا انسجام کلی ندارد، اطلاعات خام و بی‌هدف استفاده شده‌اند و هیچ ارزشی به آگاهی مخاطب اضافه نمی‌کند چراکه به زبان خود نوشته‌ایم، نه به زبان مخاطب و همین دلیلی می‌شود تا ساختار محتوا، مخاطب را درگیر نکند و اعتمادش جلب نگردد.

۸ نتیجه اثرگذار متن تبلیغاتی در ارتباطات برند

۰۳۲۰r
ایجاد تعامل ارتباطی
۰۳۲۰۳
عنصر جذب توجه
۰۳۲۰۸
نرخ دیده‌شدن
۰۳۲۰۶
متقاعد سازی

money-bag-1
ایجاد جذابیت
۰۰
بالابردن نرخ تبدیل
m
باورپذیری بیشتر تبلیغ
call
دعوت به اقدام

کاربرد خدمات متن تبلیغاتی در توسعه فروش و ارتباطات برند




فرآیند خدمات نگارش متن تبلیغاتی در آژانس تبلیغاتی ۱۲۸

agreement1

فرم بریف

تکمیل و ارسال فرم شعارتبلیغاتی
like2

تولید کانسپت و ایده‌پردازی

بررسی شعارتبلیغاتی رقبا و استراتژی سازمان
agreement333

تولیدمحتوای و نگارش متن

تشکیل جلسات طوفان فکری و بررسی پیشنهادات
report4

ارائه خروجی متنی

ارائه فایل شعارتبلیغاتی

فقط ۵ ثانیه فرصت دارید

اگر مخاطبان شما در هر رسانه‌ای، در پنج ثانیه اول چیزی نظرشان را جلب نکند دیگر به آن توجهی نمی‌کنند، چراکه عنوان مهم‌ترین عامل یک متن تبلیغاتی است که ۹۰ درصد تأثیر یک آگهی محسوب می‌شود. اگر آگهی‌ها و متون تبلیغاتی سازمان شما، یک یا چند نمونه از مؤلفه‌های بالا را دارد، وقت آن است که فرصت را به گروه خلاقیت و نویسندگان ایده‌پرداز ما بدهید.

مردم از تکنیک‌های بازاریابی خسته و تبدیل به افراد ماهری در کسب اطلاعات شده‌اند. به همین دلیل امروزه کسب و کارها نیازمند چیزی هستند که ارزش جدیدی در زندگی مردم ایجاد کند.

مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، همه کسانی که با شما ارتباط دارند به دنبال گرفتن یک حس خوب از برند شما هستند تا در نهایت زندگی بهتری داشته باشند.

چرا می‌توانیم مشکل ادبیات تبلیغ شما را حل کنیم؟


قبل از آنکه متن تبلیغاتی برای شما نوشته شود یک بار مسیری که مشتریان شما در آن قرار می‌گیرند را برای خود ترسیم می‌کنیم و متن خود را بر اساس همان چالش‌ها و سؤالاتی که در طی مسیر با آن روبه‌رو می‌شوند طراحی می‌کنیم تا بتوانند در انتها پاسخ سوالات خود را دریافت کنند


دایره واژگان کپی رایترهای ما به اندازه ای قدرتمند است که می توانند همان محتوایی که برای یک فرد تحصیل کرده و متخصص نوشته می شود را به متنی تبدیل کنند که برای افراد عام قابل درک باشد.


گاهی اوقات در نوشتن یک متن تبلیغاتی باید از یک منبع بالاتر قرض اعتبار کرد به این شکل که جمله‌ای از آن فرد در متن خود بیاوریم و با استناد به حرف او محتوای خود را به مخاطب عرضه کنیم. داشتن یک منبعی قوی از اطلاعات در شرایطی به شما کمک می‌کند که بدانید می‌خواهید چه چراغی را در ذهن مخاطب روشن کنید


ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در حین خواندن یک متن تبلیغاتی چنان جذب آن پیام شده‌اید که دقیقا همان اقدامی که در متن از خواننده درخواست شده است را انجام داده‌اید مثلاً کدی را پیامک کردید و یا به صفحه خاصی مراجعه کردید این محتوای تبلیغاتی به‌جای درگیر کردن منطق شما احساس را به خود جلب کرده است در حقیقت این کاری است که یک متن تبلیغاتی حرفه‌ای با مخاطبان خود انجام می‌دهد.تیم کپی‌رایتر ما با این هدف برای شما متن تبلیغاتی طراحی می‌کند.

 دانلود رایگان کتاب ارزشمند
صد سوال مهم که مدیران و نخبگان برتر جهان تجارت از خود پرسیده‌اند

مدیران برتر جهان، چه سوال‌هایی  از خود می‌پرسند؟ چگونه این سوالات عامل رسیدن به جواب‌های خوب و پیشرفت‌های چشمگیر می‌شود؟
دانلود همین حالا
نسخه الکترونیکی کتاب را در ایمیل خود دریافت کنید
close-link
ویژه افراد عمل‌گرا

دانلود ۷۴ نمونه عنوان  تبلیغاتی

الگو‌ها و مدل‌هایی که برترین شرکت‌های جهان از آنها استفاده می‌کنند
 همین حالا برایم ارسال کنید تا دانلود و استفاده کنم
بلافاصه در ایمیل شما خواهد بود
close-link

دانلود خلاصه کتاب پُرفروش زاگ

چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم؟
این کتاب مرجع تصیم‌سازی بسیاری از مدیران برتر جهان در زمینه برندسازی بوده‌است
دانلود همین حالا
متعهدانه در برابر اطلاعات شما مسئول هستیم
close-link

ده خطای اجتناب ناپذیر برندسازی

که اغلب شرکت‌ها در دام آن گرفتار می‌شوند
ebook دانلود رایگان 
راه را کوتاه کنید
دانلود نمونه برنامه بازاریابی
با تکمیل نمونه خام و فرمت آماده برنامه بازاریابی
قدم اصلی را برای شروع بازاریابی علمی و اصولی خود بردارید
دانلود همین حالا
اطلاعات شما نزد ما به امانت خواهد بود
close-link
این فایل تاکنون بیش از 1800 بار دانلود شده‌است
دانلود فایل اصول پیاده‌سازی بازاریابی
راهنمای جامع و دستورالعمل کامل و مرجع بازاریاب‌های حرفه‌ای
همین حالا در ایمیل خود دریافت کنید
ما هم از ایمیل‌های مزاحم، بیزاریم
close-link

دانلود دکوپاژ تبلیغاتی

برای برنامه‌ریزی هدفمند تبلیغات
 این فرم را فقط حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند
دانلود همین حالا
close-link