راز مهم در طراحیلوگو
فروردین 27, 1397تبلیغات اثربخش ۳ | مایکل جکسون
فروردین 27, 1397تبلیغات اثربخش ۲ | مایکل جکسون
مشکل مردم در استفاده از آبمعدنی به این شکل است که مردم دارای ذائقههای مختلف هستند و نمیتوانند هر آبمعدنی با هر طعمی را بنوشند . یا برخی با آبمعدنی به علت آسیبی که بطری پلاستیکی آن به محیطزیست وارد میکند ، مخالف هستند این مسئله همان خطر اخلاقیات و تغییر ایده است. تغییر اخلاقیات به هر کسب وکاری آسیب جدی وارد میکند . محیطزیست را در تبلیغات مهم جلوه دهید.
مسئله بسیار مهم دیگری که موردتوجه تمام شرکتها قرارگرفته است ، مسئله احترام به مشتریان است که سعی میکنند این موضوع را در تبلیغاتشان نیز نمایش دهند.
۳- اقتصاد
از چند نفر شما خواستهشده است تا بودجه تبلیغاتتان را به علت رکود اقتصادی کاهش دهید و یا هزینه کمتری برای بازاریابی اختصاص دهید؟ کم کردن بودجه بازاریابی به نیت پسانداز و صرفهجویی اشتباه است زیرا باید برای جذب مجدد مشتریانی که در اثرکاهش بودجه تبلیغات از دست دادهاید، سه برابر مبلغ صرفهجویی شده هزینه کنید. کسی منتظر تبلیغات شما نیست. اگر کسی در روزنامه آگهی شما را مشاهده کند، به دنبال آن نمیگردد یا کسی تلویزیون را به امید تماشای تبلیغات شما روشن نمیکند. مهم نیست برند شما چیست. اگر از ذهن مشتری خارج شوید، با توجه به تنوعی که در بازار امروز وجود دارد، به سختی میتوانید دوباره جای خود را در ذهن مشتری بازکنید. با توجه به رقابتهایی که در بازار وجود دارد، کاستن بودجه تبلیغات به قیمت از بین رفتن فروش و درنهایت تجارت شما تمام میشود.
۴- اجازه ندهید کارمندانتان نظر منفی راجع به تبلیغاتتان داشته باشند.
بهترین برندهای دنیا، هزینه بسیار زیادی برای تبلیغات پرداخت میکنند اما کارمندی از داخل سیستم به مشتری میگوید به نظر من تبلیغات جدید شرکت، تبلیغات درستی نبود و فقط پول هدر دادن بود. نظر او چه تأثیری بر روی مشتری میگذارد؟ کارمندتان میتواند پیروزی یا شکست تبلیغ شما را تضمین کند. قبل از اینکه برای تبلیغی هزینه کنید، مطمئن شوید کارمندانتان را در این زمینه توجیه کردهاید.
۵-سیاست
سیاست، شیوه عمل، کاغذبازی و بروکراسی به چه میزان در شرکت شما وجود دارد؟ برای مثال، روز قبل، از پذیرش هتل خواستم تا مقداری از پولم را چنج کند. به من گفتند که در شعبه بانک روبه روی هتل میتوانم این کار را انجام بدهم. به بانک مراجعه کردم. بهمحض اینکه متوجه شدند من توریست خارجی هستم، به استقبال من آمدند و با روی گشاده کارم را انجام دادند و گفتند: «حضور شما در شعبه ما باعث افتخار است. » چرا این برخورد را با تمام مشتریان خود ندارند؟ دلیلش واضح است قواعد و سیاستهای بانک بر مشتری اولویت دارد. هرگاه شیوه عمل و بروکراسی در یک سازمان برجسته شود، شرکت از مشتری مهمتر میگردد که نتیجه آن افت کیفیت خدمات است. بیتوجهی به مشتری برای یک سازمان بسیار خطرناک است. یکی از بهترین روشهای تبلیغ، تبلیغ دهانبهدهان است؛ یعنی خدماتی ارائه دهید که همه در مورد این خدمات خوب صحبت کنند و دهانبهدهان نام شرکت شما عنوان شود. این روش، روشی از تبلیغات است که هیچکس نمیتواند آن را سانسور و یا تخریب کند.