رموز بازاریابی قدرتمند ۳ |جورج توروک
اردیبهشت 9, 1397رموز بازاریابی قدرتمند ۵ |جورج توروک
اردیبهشت 9, 1397رموز بازاریابی قدرتمند ۴ |جورج توروک
مهمترین دارایی شرکت شما چیست؟
داشتن یک بانک اطلاعاتی از مشتریان جز مهمترین دارایی شما میباشد که موفقیت در آینده کسب و کار شما به آن بستگی دارد. البته باید اطلاعات خوبی هم داشته باشید که شامل اسامی مشتریان، خریدهایشان، زمان خرید و سایر اطلاعاتی که به شما کمک میکند تا با آنها رابطه ایجاد کنید و آنها را درک کنید و الگوی خرید برایشان ایجاد کنید و هیچ کاری مهمتر از تشکیل یک بانک اطلاعاتی قوی و خوب نیست. پس حتما چند نسخه از آن را کپی کنید و پیشنهاد میکنیم که یک دیتابیس بهتر ایجاد نمایید.
درک مشتریان احتمالی شما جز موارد ضروری در کسب و کار شما میباشد. تفکری که یک مشتری از کسب و کار شما دارد باعث آن شما هستید چون آنها بر اساس پیامی که شما ارسال میکنید ادراک میکنند و این سیگنال را شما به مشترایانتان انتقال میدهید حتی در مواقعی یک مشتری اشتباه میکند باز هم شما مقصرید.
وقتی مشتریانتان از شما خرید نمیکنند مقصرش کیست؟ شاید از شنیدن جواب آن خوشتان نیاید اما مقصر اصلی آن شما هستید و دلیل آن این است که مشتریانتان شما را باور کردهاند اما شما آنها را مدیریت نکردهاید. شما باید در انتقال ارزش به مشتری سیگنالهای خوبی را ارسال کنید مثل تکان دادن سر به نشان دادن تایید حرف مشتری
فرق بین ارزشواقعی و ارزش درکشده
ارزش واقعی ارزشی است که بهصورت ملموس و قابل دیدهشده و سنجیده شدنمیباشد. مهندسان چیزهایی را میسازند که قابلاندازهگیری و ارزیابی هستند،حسابدارها بتوانند حساب آن را داشته باشند، بانکها بتوانند بر روی آن حساب کنند و وام پرداخت کنند اما ارزش درک شده یا مفهومی، ناملموس هستند و لمس نمیشوند و دلیلی است که مردم به خاطر آنها سراغ شما برای خرید میآیند و به همین دلیل است که میتوانیم پول بیشتری از آنها دریافت کنیم و در اصل آن رابطه عاطفی که مردم با کالا و خدمات شما دارند که به آن ارزش درک شده گفته میشود.