ایجاد فرهنگ موفقیت سازمانی ۱ | رابین سیگر
فروردین 30, 1397ایجاد فرهنگ موفقیت سازمانی ۳ | رابین سیگر
فروردین 30, 1397ایجاد فرهنگ موفقیت سازمانی ۲ | رابین سیگر
همانطور که در قسمت قبل سخنرانی رابین سیگر به بررسی یکی از اصول موفقیت سازمانی که درمورد مشخص کردن هدف روشن و واضح بود، اشاره شد هم اینک قسمت دوم سخنرانی او را در ادامه ویدئو بالا ببینید و محتوای متنی آنرا در ادامه بخوانید:
۲- یک راهکار قابلانعطاف ارائه دهید.
فرض کنید راهکاری را ارائه کردهاید که منطق درستی دارد ولی نتوانسته شما را به هدف برساند، باید بتوانید این راهکار را تغییر دهید. پس این راهکار باید قابلانعطاف باشد. بر طبق آمار، فقط ۳۰ درصد کسبوکارهای بین ۱۹۹۹ تاکنون باقیماندهاند و بقیه منقرضشدهاند. چرا؟ چون منعطف نبودند. نتوانستند خود را تغییر بدهند. هر ۱۰ سال کسبوکارهای بسیاری را از دست میدهیم چون نمیتوانند با تغییرات بازار همگام شوند.
به تصویر این چهار ورزشکار نگاه کنید. شوماخر قهرمان مسابقات اتومبیلرانی، تایکر وودز قهرمان گلف، لانس آرمسترانگ قهرمان دوچرخهسواری و راجر فددر قهرمان تنیس. شوماخر بعد از برنده شدن در فرمول یک ۷ سال تمرین کرد تا بتواند این مقام را نگه دارد. تایکر وودز ۹ سال قهرمان گلف دنیا بود. لانس آرمسترانگ در سختترین مسابقات دوچرخهسواری دنیا، ۷ سال قهرمان بود و راجرر فدرر بیشتر از هر کس دیگری در دنیا جایزه ورزشی برده است. این انسانها اراده برای برنده بودن را داشتهاند. از شما میپرسم: شما چقدر آمادگی برای برنده شدن دارید؟ اگر عطش موفقیت را نداشته باشید، موفق نمیشوید.
۳- اعتمادبهنفس
باور و اعتمادبهنفس عامل بسیار مهمی در موفقیت است. به یک کودک چهارساله دقت کنید. او در این سن به این باور میرسد که هر کاری را میتواند انجام دهد. به همین دلیل است که میتواند تمام کارهای شخصی خود را انجام دهد. چون اعتمادبهنفس و باور دارد. هرچه بزرگتر میشویم، این حس اعتمادبهنفس را از دست میدهیم و در سن ۱۰ سالگی میزان اعتمادبهنفس، شاخص موفقیت ما در آینده خواهد بود. دقت کنید میزان اعتمادبهنفس نه میزان IQ. این موضوع اهمیت اعتمادبهنفس را ثابت میکند.