۰ تا ۱۰۰ ورود به شبکههای اجتماعی
مهر 19, 1401چگونه متن تبلیغاتی عالی بنویسیم؟
مهر 19, 1401ایمیل مارکتینگ حرفه ای
ایمیل مارکتینگ حرفه ای نوعی بازاریابی بهوسیله ایمیل است که شما مستقیماً با مشتری ارتباط میگیرید و محصول خود را به او معرفی میکنید. درنهایت با ارسال ایمیلهای منظم و جذاب، او را مجاب به خرید محصولِ کرده و محصول خود را میفروشید، البته اگر استراتژی مناسبی را در پیش بگیرید، همچنان با او در ارتباط میمانید و این عامل پیروزی شماست.
تفاوت ایمیل مارکتینگ درگذشته و حال
درگذشته ایمیل مارکتینگ بهصورت ارسال ایمیلهای انبوه به افراد ناشناس انجام میشد، شاید بیشتر آنها به حرفهای مشغول بودند که اصلاً ربطی به حرفه ما نداشت با این حساب بیشتر ایمیلها بیهدف ارسال میشد، البته مشکل دیگری که ایمیل مارکتینگ درگذشته داشت مانند مشکل عضوگیری تلگرام بود. زمانی که شما از شخصی عضو میخریدید، متوجه میشدید حدود نود درصد عضوها مجازی هستند. بقیه عضوها هم بیشتر از یک ماه است که شاید حتی یکبار هم سری به تلگرام نزدند. در این صورت ممکن بود ممبرهای کانال شما زیاد باشد ولی بازدیدها نشان میداد که ممبرهای کانال اعضای واقعی نیستند.
ایمیل مارکتینگ درگذشته چه ارتباطی با موضوع ممبرهای تلگرام دارد؟ میدانید افراد زیادی وجود دارند که چندین ایمیل ساختهاند و شاید ماهی یا دو ماهی و حتی سالی یکبار به سراغ ایمیلها میآیند و بهسرعت پاکسازی ایمیل انجام میدهند بدون خواندن متنهایی که ناشناس هستند. شاید صاحبان بعضی ایمیلها اصلاً به سراغ ایمیلشان نروند به دلیل اینکه رمز ایمیلشان را فراموش کردهاند و یا نیازی به ایمیل ندارند و از این قبیل دلایل. پس بازهم موضوع بیهدف ارسال شدن پیش میآید که بعضی ایمیلها خوانده نمیشوند و بعضی بهسرعت خوانده میشوند و اهمیتی به آنها داده نمیشود.
امروزه ارسال ایمیل مارکتینگ مانند گذشته بی هدف نیست، مثلاً چنانچه شما در حرفه تبلیغات مشغول به کار هستید کافیست به صاحبان مشاغل بزرگ و کوچک ایمیل بزنید یا اگر به حرفه تولید و فروش لوازم آرایشی دارویی مشغول هستید، کافیست به پزشکان و صاحبان داروخانهها ایمیل بزنید. همواره سعی کنید اقشاری از جامعه را در مشتریان خود پیدا کنید که به دلیل اهمیت ایمیل، ایمیلهایشان را روزانه چک میکنند.
لیست تهیهشده از مشتریانتان را بر اساس نوع نیازشان به محصول یا خدماتتان دستهبندی کنید و بهروز نگهدارید یعنی مشتریانی که فعالیتی نداشتهاند از لیست خارج کرده و چنانچه مشتری جدیدی دارید به فهرستتان در لیست مربوط به خودشان اضافه کنید. سپس چند ماه بعد یک ایمیل به مشتریانی که از لیست خارج کردهاید بدهید و برای آنها نرمافزاری که طرفداران زیادی دارد بهصورت دانلود رایگان پیشنهاد دهید یا مقاله آموزشی در ایمیل بنویسید و یا هر روش دیگری که مناسب حرفه شماست. مشتریانی که جواب ایمیل شمارا دادند، مجدد در لیست خود قرار دهید.
تفاوت ایمیل مارکتینگ امروزی باگذشته این است که ایمیلها ابتدا هدفمند میشوند و بعداً بهطور خودکار برنامهریزیشده و ارسال میشوند. جواب ایمیل هم بهطور خودکار بررسی میشود. در حقیقت به دلیل شخصیسازی ایمیل، ایمیلها هدفمندارسال میشوند و به دست آوردن اطلاعات بیشتر و دقیقتر از صاحبان ایمیل وجود دارد. این کار در تولید محتوایی مناسب برای ایمیل بسیار مثمر ثمر است.
پنج راه موفقیت در ایمیل مارکتینگ حرفه ای
- موفقیت در ایمیل مارکتینگ ابتدا به تولید محتوای خوب بستگی دارد. برای هدفگیری افرادی که نیازشان به حرفه شما مشخصشده است، کافی ست این موارد را رعایت کنید. محتوای شما باید روشن و واضح بوده و اطلاعات کامل و جامعی به مشتری بدهد بدون اینکه خواندن متن خستگی ایجاد کند. به عبارتی مختصر و مفید باشد.
- به یاد داشته باشید در تولید محتوای ایمیل حتماً نیاز مشتری را در نظر بگیرید و به او گوشزد کنید.
- در محتوای ایمیل مارکتینگ باید، خلاقیت بکار رفته در نوع رنگ و شکل ایمیل ارسالی، جلبتوجه میکند. در ضمن مختصر و مفید نوع خدمات و کالای شرکت را بیان کرده است.
- همواره پس از ارسال چند ایمیل تبلیغاتی حتماً ایمیل آموزشی یا تفننی برای مخاطبانتان بفرستید تا نظرشان را جلب کنید.
- برای مخاطبان ایمیل مارکتینگ خود، کنجکاوی به وجود آورید بطوریکه حتی مخاطبین بیتوجه، توجهشان به نوع عنوان ایمیل جلب شود. مثلاً اگر میخواهید برای محصولی که نیاز حیاتی مخاطبان هست، ایمیل میفرستید، موضوع ایمیل را به این صورت در نظر بگیرید: وقتشه دستبهکار بشین!!! به هیچوجه از اسم محصول و خدمات در موضوع ایمیل استفاده نکنید.
برندتان را به خطر نیندازید!
اسپم یا هرزنامه را فراموش کنید زیرا با فرستادن ایمیل در پوشه هرزنامه یا اسپم، به برند خود صدمه میزنید و آن را بدنام میکنید. ایمیلهایی که بهصورت همگانی به افراد ناشناس و به تعداد زیاد ارسال میکنید صددرصد در پوشه اسپم قرار میگیرند. ایمیلهایتان را در روز خاص و ساعت خاص در هفته ارسال کنید تا از طرف مخاطبان بیشتر پیگیری شود. سرویسهای ارسال ایمیل، بسیار آسان ایمیلهای اسپم را شناسایی میکنند، الگوریتمهای پیشرفتهای که در این سیستمها قرارگرفته به نحوی طراحیشده است که حتی اگر ایمیلهای انفرادی و خواستهشده برای کسی بفرستید، اسپم میکند چه برسد به ایمیلهای گروهی برای افراد ناشناخته! به همین دلیل است که چنانچه اشتباهی از طرف شما انجام شود، این سرویسها فوراً آن را به پوشه اسپم منتقل میکنند. در ایمیل مارکتینگ حرفهای این اتفاق به ندرت می افتد و ایمیل در اینباکس قرار می گیرد.
یک چک لیست حرفهای که به شما کمک می کند، تا از جذاب بودن بازاریابی با ایمیل مارکتینگ حرفه ای مطمئن شوید.
هدف از ایمیل مارکتینگ، این است که پیام کمپانی خود را به مخاطب هدفمان برسانیم. برای تبدیلشدن افراد هدفگیری شده به موقعیت فروش، کافی ست که محتوای درستی در تبلیغات خود بکار برد و به نیاز و چالش مخاطب خود بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم پرداخت. افراد پس از باز کردن یک ایمیل، سؤالی مطرح میکنند: در این ایمیل چه چیزی برای من وجود دارد؟ ایمیل مارکتینگ در حین اجرای کمپین تبلیغاتی، به شما اطلاعاتی را ارائه میدهند که به خوبی میتواند شمارا در تصمیمگیریهای بعدی یاری کند. تمامی رفتارها و علایق مشتریان و میزان جذابیت محتوا از طریق اندازهگیری نرخ بازشدن و نرخ کلیک، قابلیت تحلیل و بررسی را دارد و این ابزار برای بهبود ارتباطات با مخاطبان بسیار نتیجهبخش است. برای اینکه از جذاب بودن ایمیلتان مطمئن شوید چکلیست ایمیل مارکتینگ را دانلود و مطالعه کنید.
نتیجهگیری
اولین قدم در ارسال ایمیل مارکتینگ هدفمند تهیه لیست از کسانی که حرفهی آنها در ارتباط با حرفهی ما است و تهیه لیست افرادی که هرروز ایمیلشان را چک میکنند. قدم بعدی طراحی ایمیل مارکتینگ حرفهای و ارسال به افراد.