تاثیر بیلبورد در صنعت تبلیغات
فروردین 20, 1399راهکارهای مؤثر در ایجاد تبلیغات خلاقانه
فروردین 20, 1399پله پله تا اوج با ویدئو مارکتینگ
در دنیای امروز که سرانه مطالعه پایین آمده،آیا افراد به تبلیغات متنی بیشتر توجه می کنند یا ویدئوهای تبلیغاتی؟
حتماً همهی شما با آپارات و یوتیوب آشنایی دارید و ویدئوهایی را بنا به سلیقه تان تماشا کرده اید.توصیه میکنیم بهعنوان آشنایی با یک نمونه عالی از ویدئو مارکتینگ، ویدئوی شرکت پاکشو را ببینید؟ این ویدئو در آپارات به نمایش گذاشتهشده و برنده دو مدال جشنواره جهانی نیویورک امسال شده است. حتماً بانام سافتلن آشنا هستید. تمام مراحل تولید محصولات همراه با نیاز به پوشاکِ باکیفیت برای انسانها، با عشق آمیختهشده و در این ویدئو مارکتینگ بیانشده است.
چرا ویدئو مارکتینگ یکی از قویترین روشهای تبلیغ یک محصول در دنیا به حساب می آید؟
روشهای تبلیغاتی سنتی مانند تراکت، کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور تا حدزیادی جای خود را به ویدئو مارکتینگ دادهاند.به دلیل اینکه:ویدئو مارکتینگ بهترین روش تبلیغات برای شناساندن نوع محصول شما به مخاطب، افزایش فروش و جذب مشتری بهوسیله فیلم یا تصویر است.مزایای ویدئو مارکتینگ قابلمقایسه با روشهای ذکرشده نیست بهخصوص اگر بهصورت داستانی باشد.چرا که شخص هنگام مشاهده ویدئوی تولیدشده به خوبی به ماهیت شرکت و محصول پی میبرد .
هدف از تهیه ویدئو مارکتینگ چیست؟
اهداف مهمی که با تهیه ویدئو مارکتینگ به آنها میرسیم عبارتاند از:
- معرفی محصولات و خدمات شرکت در سایتهای تبلیغاتی و شبکههای اجتماعی، مانند سایت دیجی کالا که تقریباً در نود درصد سایتهای معتبر تیزری هرچند کوتاه دارد.
- یکی از اهداف ویدئو مارکتینگ افزایش بینندههای سایت است. این کار درصورتیکه ویدئوی شما جذاب باشد، بهطور خودبهخود انجام میشود. چون بینندهها به دلیل جذابیت این ویدئو آن را برای دوستان و خانواده میفرستند و ممکن است در مدتزمان مثلاً پانزده دقیقه این ویدئو پانصد هزار نفر و بلکه بیشتر بازدید داشته باشد.
- افزایش بازدیدکنندههای سایت از طریق ویدئو مارکتینگ بهاندازه شصت درصد بیشتر از تبلیغات دیگر میتواند بازدیدکنندهها را بالا ببرد و ترافیک بالایی در بازدید سایت ایجاد کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید روزانه ده میلیون ویدئو در آپارات و پنج میلیون ویدئو در یوتیوب به نمایش درمیآید و بیش از یک سوم افرادی که ویدئوها را تماشا میکنند فوراً شروع به خرید محصول میکنند. این موضوع میتواند بازدید سایتهای مالکین این ویدئو را بسیار بالا ببرد و ترافیک زیادی در سایتشان ایجاد کند.
- افزایش فروش از دیگر اهداف ویدئومارکتینگ است. به دلیل اینکه در مدتزمان کوتاهی حجم بالایی از اطلاعات به بیننده منتقل میشود. اطلاعات زیادی در مورد شرکت و خدمات آن به بینندگان داده میشود و در ضمن، تماشای ویدئو تأثیر بیشتری روی انسان میگذارد تا خواندن متن و دیدن تصویر.
ویدئو مارکتینگ را چطور شروع کنیم؟
اگر دست به دوربین نیستید و خودتان نمیتوانید ویدئوی حرفهای بسازید، این کار را به یک ویدئو ساز حرفهای واگذار کنید. هرچند برای شما هزینه داشته باشد، مطمئن باشید چند برابر بیشتر ازآنچه هزینه کردهاید بهدست خواهید آورد البته درصورتیکه ویدئوی حرفهای شما بتواند با توجه به نوع محصولتان، مخاطبان مدنظرتان را هدف بگیرد. یادتان باشد نمونه کارهای ویدئو مارکتینگِ شرکت سازنده ویدئو را ببینید که از کیفیت کارآگاه شوید و درست انتخاب کنید. اگر شرکتی که قرار است برای شما ویدئو مارکتینگ بسازد، خبره باشد، به این امر مسلط است که باید ابتدا هدف از ساخت ویدئو را مشخص کند. به نکته مهم زمان ویدئو توجه کند. سپس داستان ویدئو و گرافیک آن را طراحی و بعد آن را اجرا کند. به یاد داشته باشید که حتماً لوگو و برندتان را در شروع فیلمِ ویدئو مارکتینگ بگذارید. فیلمهای لاتین که با زیرنویس فارسی ارائهشدهاند ارزش زیادی ندارند زیرا بازهم مشکل خواندن زیرنویس مطرح میشود و بینندگان کمتر حوصله میکنند متن را بخوانند. مگر اینکه فیلم فارسی باشد و زیرنویس لاتین داشته باشد که در این صورت رتبه ویدئو بالا میرود.
ویدئو مارکتینگ چه مزایایی دارد؟
مهمترین خاصیت ویدئومارکتینگ معرفی محصول و خدمات شما است.اگر تولید ،طراحی و انتشار ویدئوی آن بهدرستی انجامشده باشد بهراحتی میتواند توسط موتورهای جستجوی گوگل ،ویدئوی شما به صفحات اول هدایت شود.
آیا ویدئو مارکتینگ معایبی هم دارد؟
اگر سازمانی سرمایهدار هستید و میخواهید تولید ویدئو مارکتینگ را به شرکتهای تولید تیزرهای تبلیغاتی بسپارید، به فکر هزینه آن نباشید زیرا این کار معایبی برای شما ندارد. مطمئن باشید چندین برابر هزینه خود را بهدست میآورید. اگر شرکتی در حد متوسط یا ضعیف هستید، چه خودتان مایل به تولید آن باشید و چه به شرکتهای تولید ویدئو مارکتینگ بسپارید، هزینه تولید ویدئو مارکتینگ برای شما سنگین خواهد شد. بهتر است بدانید درصورتیکه خودتان این کار را به عهده بگیرید، نیاز به دوربینهای حرفهای و نیاز به گویندهای با صدای رسا دارید. بهتر است این کار را به شرکتهای تولیدکننده ویدئو مارکتینگ بسپارید. درصورتیکه ویدئوی حرفهای ساخته شود، مشکلات فوق چندان مهم نیست چون همانطور که گفتیم چندین برابر بیشتر از هزینههای خود بهدست میآورید. تنها مشکلی که تقریباً غیرقابلحل است، سرعتپایین اینترنت در کشور ماست که یکی از معایب ویدئو مارکتینگ محسوب میشود.
چه مواردی در ویدئو مارکتینگ قابلارائه است؟
برای شروع کار، بیوگرافی شرکت و سپس محصول و خدماتتان را به بینندگان ویدئو معرفی کنید. سپس آدرس سایت و شبکههای اجتماعی را در ویدئو عنوان کنید. میتوانید تمام مراحل تولید یا پخش محصولتان را در ویدئویی ارائه دهید. ضمن ارائه مقالات و اخبار مربوط به محصولتان، نحوه استفاده از محصول را به بینندگان نشان دهید. با توجه به اینکه امروزه برند سازی از مهمترین نکات یک محصول بهحساب میآید، با ویدئو مارکتینگ برند سازی انجام دهید.
ویدئوی تهیه شده را کجا منتشر کنیم؟
همانطور که در مثال بالا ملاحظه کردید، شرکت پاکشو ویدئو مارکتینگ خود را در آپارات به اشتراک گذاشته است. در کل، ویدئومارکتینگ در وبسایتهایی مثل آپارات، یوتیوب و وبسایتهای دیگری که جهت اشتراکگذاری به وجود آمدهاند منتشر میشود.قراردادن ویدئو در شبکههای اجتماعی ،ترافیک سایت شمارا بالا میبرد. همچنین یک کانال ویدئویی در سایت خود ایجاد کنید و تمام ویدئوهای خود را در آن قراردهید.