پرسونال برندینگ برای فریلنسرها | ایجاد شهرت و جذب مشتری در دنیای فریلنسری
خرداد 31, 1402پرسونال برندینگ برای مشاوران | معرفی متخصصان مشاوره بهعنوان یک برند
خرداد 31, 1402پرسونال برندینگ برای مهندسان | راهکاری برای ایجاد تمایز بین شما و دیگر مهندسان
پرسونال برندینگ برای مهندسان را جدی بگیرید!
بهعنوان یک مهندس، پرسونال برندینگ قوی کلیدی برای جذب مشتریان اختصاصی جدید برای کسبوکار شما است. ساختن یک برند شخصی میتواند به هرکسی کمک کند. از فریلنسرها گرفته تا کارآفرینان و مهندسانی که در حال جستجوی شغل هستند. امروزه در کسبوکارهای مهندسی رقبای بسیاری وجود دارند بنابراین برای موفقیت نیاز دارید تا در این میان بدرخشید و از رقبای خود متمایز باشید. به زبان ساده، پرسونال برندینگ برای مهندسان یک استراتژی است تا خود را به مشتریان و کارفرمایان متناسب با کسبوکار تخصصی خود معرفی کنید.
ساخت برند شخصی میتواند کمی گیجکننده باشد. بنابراین ما میخواهیم شما را با زیروبم این مساله آشنا کنیم. در این مطلب به شما میگوییم که مفهوم اصلی و اهمیت پرسونال برندینگ برای مهندسان چیست، و به چه نکاتی باید توجه کنید تا بتوانید یک برند شخصی معتبر ایجاد کنید.
مفهوم پرسونال برندینگ برای مهندسان
همانطور که هر شرکتی برند خود را ایجاد میکند، مهندسان نیز به طور فردی میتوانند یک برند را برای خود توسعه دهند. این کار با استفاده از مهارتها، ایجاد اعتبار واقعی برای خود و نیز شناساندن خود به مخاطبان در شبکههای اجتماعی انجام میشود. به زبان ساده، پرسونال برندینگ برای مهندسان تصویر استراتژیکی است که آنها در مورد مهارتهای حرفهای خودشان در دیدگاه مخاطبان ایجاد میکنند. وقتی به یک شرکت فناوری فکر میکنید، چه چیزی به ذهنتان میآید؟ حسی که از آن شرکت میگیرید، داستان کسبوکار آنها یا مواردی که آنها را از رقبا متمایز میکند. اینها تصادفی نیست! این یک تکنیک قوی است که این شرکت از طریق روابطعمومی، طراحی وبسایت، داستانسرایی و غیره برای مخاطبان خود بکار میبرد. این همان پرسونال برندینگ است.
بسیاری از برندهای بزرگ از داستانهایی برای متمایزکردن خود استفاده میکنند. بهعنوان مثال، شرکت آمازون بر اساس رویکرد مشتریمحوری و داستان موفقیت جف بزوس ساخته شده است. بازاریابی و توسعه محصولات آمازون کاملا بر این موضوعات متمرکز است. پرسونال برندینگ برای آمازون بسیار پرکاربرد بوده است. در دنیای امروزی هرکسی میتواند کتاب و محصولات خود را بهراحتی بهصورت آنلاین بفروشد، اما میبینید که مردم برای خرید محصولات مورد نظر خود به آمازون اعتماد میکنند. زیرا این شرکت به کمک پرسونال برندینگ قوی خود را در زمینههایی مختلف مطرح کرده است.
شما نیز بهعنوان یک مهندس باید تصور یا داستانی درباره خود بسازید که ریشه در صنعت فناوری و مهندسی داشته باشد. برند شخصی شما است که تعیین میکند مردم در مورد شما چه میگویند. به طور مثال هرکسی با مهارت مهندسی طراحی وب میتواند یک وبسایت عالی طراحی کند، پس چرا یک کارفرما باید شما را برای این کار استخدام کند؟ این به تکنیک پرسونال برندینگ شما بستگی دارد.
پرسونال برندینگ برای مهندسان چه اهمیتی دارد؟
فرقی نمیکند که به دنبال شغل هستید، میخواهید یک شرکت راهاندازی کنید یا بهعنوان یک مهندس مستقل کار میکنید، در هر صورت یک برند شخصی برای شما بهعنوان یک مهندس اهمیت بسیار زیادی دارد. پرسونال برندینگ برای مهندسان عاملی است که آنان را به افراد دیگر متصل میکند. در صورتی که این کار بهخوبی انجام شود، میتواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه با این مزایا بیشتر آشنا میشویم.
اعتماد بیشتر مردم به شما و کسبوکارتان
مردم با احساسات و غریزه خود خرید و یا سرمایهگذاری میکنند. پرسونال برندینگ برای مهندسان اهمیت زیادی دارد زیرا اگر شما بهعنوان یک مهندس با برند شخصی خود بتوانید با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط نزدیک و خوبی برقرار کنید، در نتیجه میتوانید اعتماد آنان را بیشتر جلب کنید. از طرفی با ایجاد اعتماد بیشتر در میان مشتریان خود، آنان شما را به مخاطبین دیگر توصیه میکنند از این رو کسبوکار شما بیشتر و بیشتر در بین افراد شناخته میشود. از این رو. اعتماد برای کسبوکار خوب ضروری است و برند شخصی نحوه رسیدن شما به آن است.
جذب مشتریان و کارفرمایان؛ از دلایل اهمیت پرسونال برندینگ برای مهندسان
از آنجایی که یک برند شخصی ریشه در مهارتها، ارزشها و انگیزههای شما دارد، مشتریان و کارفرمایان بالقوه را با اهداف مشابه جذب میکند. این کار همچنین کارفرمایان را تشویق میکند تا در سطوح بالاتری، فراتر از آنچه در رزومه شما وجود دارد، با شما ارتباط برقرار کنند. کارفرمایان و مشتریان همچنین به سمت مهندسانی کشیده میشوند که قابل اعتماد و پایدار هستند. بنابراین پرسونال برندینگ برای مهندسان احتمال آن را بیشتر میکند که مشتری با آنان تعامل داشته باشد، به کار آنها وفادار باشد یا حتی خدمات قابل ارائه این مهندسان را به مشتریان دیگر پیشنهاد دهد.
افزایش اعتبار کسبوکار مهندسان
پرسونال برندینگ موفق برای مهندسان، عاملی برای تقویت اعتبار آنان است. این به افراد بسیاری اجازه میدهد تا فراتر از عنوان شغلی یا فهرستی از مهارتهای مهندسان که هرکسی میتواند داشته باشد، با آنها ارتباط برقرار کنند. یک برند شخصی ارزش منحصربهفردی را به شما بهعنوان یک مهندس میدهد. هرچه افراد عمیقتر بتوانند با شما در ارتباط باشند، کسبوکار تخصصی شما و خدماتی که ارائه میدهید اعتبار بیشتری به دست میآورند. از این رو میتوانید هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنید. به عبارتی با یک برند شخصی معتبر، شما کمتر کار میکنید و بیشتر پول درمیآورید.
ایجاد شبکهای ماندگار در کسبوکار مهندسان
فرایند پرسونال برندینگ برای مهندسان، مشتریان و مخاطبان را دعوت میکند تا برای مدت طولانی روی کسبوکار و ارزشهای آنان سرمایهگذاری کنند. دردسترسبودن، ارتباط داشتن، و شناخته شده بودن به این معنی است که شما در حال ایجاد یک شبکه گسترده از افرادی هستید که احساس میکنند میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و به شما اعتماد کنند. نکته کلیدی در اینجا این است که باید کسبوکار خود را با شبکه خود هماهنگ کنید تا این دو به طور همزمان رشد کنند. شبکهسازی از طریق برند شخصی شما یک راه عالی برای درخشیدن در شبکههای اجتماعی و جهتدادن به خود بهعنوان یک متخصص است.
ایجاد تمایز؛ دلیلی دیگر برای اهمیت پرسونال برندینگ برای مهندسان
این روزها تقریبا هرکسی میتواند مهارتهای تخصصی مهندسی را یاد بگیرد، بنابراین شما بهعنوان یک مهندس باید هنگام جستجوی شغل یا ارائه خدمات مهندسی مستقل، از رقبای خود متمایز باشید. پرسونال برندینگ برای مهندسان این مزیت رقابتی را به آنان میدهد و کمک میکند تا از کسانی که مهارت مهندسی دارند اما اعتبار ندارند متمایز باشند. یک برند شخصی به این معنی است که شما مجبور نیستید کارفرمایان یا مشتریان را متقاعد کنید که میتوانید کار را انجام دهید. بلکه به آنها میگویید که شما بهعنوان متخصصی منحصربهفرد، قابل اعتماد، ماهر و باانگیزه برای ارائه خدمات آماده هستید.0
مراحل پرسونال برندینگ برای مهندسان
حال که میدانید یک برند شخصی چیست و با اهمیتهای پرسونال برندینگ برای مهندسان آشنا شدید، احتمالا از خود میپرسید که چگونه میتوان یک نام تجاری ساخت؟ از کجا شروع باید شروع کرد؟ ما در ادامه از طریق معرفی چند مرحله اساسی و توصیههای عملی پاسخ سوالات شما را میدهیم.
ساخت پایه و اساس برای برند شخصی خود
قبل از اینکه بتوانید یک برند شخصی برای خود بسازید، باید اساسی برای آن تعریف کنید که بتوانید این برند را بر این اساس توسعه دهید. کلید پرسونال برندینگ برای مهندسان، ثبات و اعتبار است. برند شخصی شما بهعنوان یک مهندس نمیتواند غیرمعتبر باشد، زیرا بازتابی واقعی از مهارتها، ارزشها و داستان شما است. بنابراین، کافی است ابتدا عناصر زیر را برند شخصی خودتان تعریف کنید:
- جلوه برند: میخواهید مردم شما را به چه عنوان بشناسند
- ماموریت برند: چرا به هدف کسبوکار خود اهمیت میدهید
- پیام اصلی برند: پیام کلیدی برند شما چیست
برای ایجادکردن این اساس، کافی است سوالاتی را از خود بپرسید و با پاسخدادن به آنها میتوانید دید کاملی بر روی برند شخصی آینده خود و خدماتی که میخواهید به مشتریان ارائه دهید، داشته باشید. این سوالات عبارتاند از:
- موقعیت شما در صنعت چیست؟
- داستان شما بهعنوان یک مهندس چیست؟
- چگونه به جایی که هستید رسیدهاید؟
- ارزشهای شخصی شما چیست؟
- میخواهید با برند خود به چه هدفی برسید؟
- در چه زمینهای بیشتر مسلط و علاقهمند هستید؟
- چه مخاطبانی را میخواهید جذب کنید؟
ایجاد لیستی از مهارتها و ابزار قابل دسترسی برای برند شخصی خود
هنگامی که پایه و اساس برای یک برند شخصی ایجاد شد، مرحله بعدی پرسونال برندینگ برای مهندسان ارزیابی مهارت و بررسی ابزاری است که در این مسیر میتواند به آنان کمک کند. با چند نمونه از این مهارتها و ابزار آشنا میشوید:
- مهارتهای برنامهنویسی
- تالیف دورههای آنلاین فناوری
- گروههای دانشآموختگان
- شبکههای لینکدین
- حضور آنلاین در انجمنها
- مهارتهای توسعه وب
- تالیف مقالات وبلاگ آنلاین
- ارتباط با افرادی که در زمینه انتشارات کار میکنند
- مهارتهای ویرایش ویدیو
- شاگردان یا اساتید سابق
ارائه خدمات به مشتریان؛ از مراحل پرسونال برندینگ برای مهندسان
اکنون که شما اساس و ابزار خود را در کنار هک قرار دادید، باید خدماتی برای ارائه به مخاطب مورد نظر خود داشته باشید. هنگامی که مشتریان مناسب خود را شناسایی کردید، و خدمات خاصی را در کسبوکار مهندسی خود به آنان ارائه دهید. این را بدانید که بهترین برندهای شخصی کلیگرا نیستند و این مرحله، بنیاد پرسونال برندینگ برای مهندسان است.
در پلتفرمهای مختلف، برند خود را معرفی کنید
استفاده از پلتفرمهایی مختلف جهت پرسونال برندینگ برای مهندسان بسیار لازم و ضروری است. شبکههای اجتماعی شما را بهعنوان یک شخص معرفی خواهند کرد که همان هویت آنلاین شماست. با کانالهایی شروع کنید که میدانید میتوانید مخاطبان مورد نظر خود را در آنها پیدا کنید از جمله توییتر، لینکدین، کوئرا و یوتیوب.
راهاندازی حسابهای کاربری در شبکههای اجتماعی اولین قدم است. قدم بعدی این است که به طور مداوم در این پلتفرمها فعال باشید. پست بگذارید، نظر بدهید و فعالانه با مخاطبان خود در این پلتفرم تعامل داشته باشید. همچنین ایجاد ارتباطات قوی با مخاطبین علاقهمند. بهتدریج، شما بهعنوان یک مهندس با کسبوکار ارزشمند در جامعه شناخته میشوید و مردم محتوای شما را منتشر میکنند. همچنین از ارزشی که شما بهعنوان یک مهندس ایجاد میکنید حمایت میکنند.
محتوای ارزشمند را تولید و منتشر کنید
پس از انتخاب یک پلتفرم برای فعالیت در آن، شروع بهاشتراکگذاری محتوای ارزشمند کنید. اگر محتوای شما برای مخاطبان شما ارزشمند باشد، مردم کانال شما را دنبال میکنند و مطالب شما را میخوانند. انواع محتوایی که شما بهعنوان یک مهندس میتوانید به اشتراک بگذارید عبارتاند از تجربیات شخصی، آموزشهای مرتبط و غیره. سعی کنید با موضوعی که میخواهید با آن شناخته شوید شروع کنید. اگر در حال یادگیری موضوع جدیدی هستید، چرا در حین یادگیری مطالبی در مورد آن ایجاد نمیکنید؟ اگر چیزی میدانید که فکر میکنید ممکن است به دیگران کمک کند، چرا آن را به اشتراک نمیگذارید؟ تا زمانی که محتوایی را به اشتراک میگذارید که دیگران بتوانند از آن بهره ببرند، مردم شروع به بازگشت به وبلاگ، کانال، پادکست و غیره شما میکنند.
ایجاد انجمنهای آنلاین؛ مرحلهای دیگر در پرسونال برندینگ برای مهندسان
اکنون که برند شخصی شما در چندین رسانه قابل مشاهده است، زمان توسعه یک انجمن است. انجمنی بر اساس مخاطبان مورد نظر خود با یک موضوع خاص تشکیل بدهید و به رهبر آن شوید. نکته کلیدی در اینجا ایجاد راهی برای تعامل مخاطبان است. شما میتوانید این کار را از طریق گروههای فیسبوک، رویدادهای زنده، دورههای آنلاین، انجمن ردیت و سایت کوئرا انجام دهید. بهترین برندهای شخصی با مخاطبان خود به طور فعال در ارتباط هستند. آنها به سوالات افراد پاسخ میدهند، با یکدیگر تعامل میکنند و ایدههای مختلفی را به اشتراک میگذارند.
پرسونال برندینگ؛ هدفی مشترک برای ایجاد تمایز برای مهندسان
از شروع کردن نترسید. شما بهعنوان یک مهندس خدمات خاص زیادی برای ارائه دارید و نباید از تلاش کردن ترسی داشته باشید! به یاد داشته باشید: معتبر و ثابتقدم باشید. مراحل تولید برند شخصی را به ترتیب طی کنید که عبارتاند از ساخت پایه و اساس برای برند شخصی خود، ایجاد لیستی از مهارتها و ابزار قابل دسترسی، ارائه خدمات به مشتریان، معرفی برند در پلتفرمهای مختلف خود، انتشار محتوای ارزشمند و ایجاد انجمنهای آنلاین مختلف و رهبری آنها. در نهایت خود و اعتبار برند خود را به مردم معرفی کنید. با انجام درست این کارها در کسبوکار مهندسی خود و ارائه خدمات خاص به مخاطبان مورد نظرتان، موفقیتهای بسیاری به دست میآورید.