پرسونال برندینگ برای پزشکان
خرداد 30, 1402پرسونال برندینگ برای مهندسان | راهکاری برای ایجاد تمایز بین شما و دیگر مهندسان
خرداد 30, 1402پرسونال برندینگ برای فریلنسرها | ایجاد شهرت و جذب مشتری در دنیای فریلنسری
پرسونال برندینگ؛ ضرورتی برای همه فریلنسرهای امروزی
پرسونال برندینگ برای فریلنسرها نیازی کاملا منطقی است. زیرا این فرایند یک روش شناخته شده برای متمایز شدن از رقبا در زمینه کسبوکار فردی است. نیروی کار آزاد با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است، به این معنی که شما برای موفقیت در کسبوکار خود باید بتوانید با افراد ماهر بسیاری از سراسر جهان رقابت کنید. از این رو پرسونال برندینگ برای بسیاری از افراد در کسبوکارهای مختلف موثر است.
برند شخصی یک قدرت نامرئی است که به درخشیدن در میان رقبا و همچنین بازار فروش کارآمدتر محصول یا خدمات قابل ارائه تمامی مشاغل نیز کمک میکند. از این رو این موضوع برای دنیای فریلنسرها نیز صادق است. زمانی که یک کارآفرین انفرادی هستید یا بهعنوان یک مشاور مستقل خدماتی به مردم ارائه میدهید، میتوانید به کمک پرسونال برندینگ به شناخته شدن بیشتر خود در حوزه ارائه خدمات خود بدرخشید. بنابراین در این مطلب، با گامهایی بهمنظور پرسونال برندینگ برای فریلنسرها و اهمیت برند شخصی در حرفه فریلنسری آشنا خواهیم شد.
مفهوم دقیق پرسونال برندینگ برای فریلنسرها
همه ما قدرت برندهای شخصی را برای نامهای بزرگی مانند نایکی، نتفلیکس یا رد بول درک میکنیم. آنها تاثیر زیادی بر روی مخاطب خود دارند و حتی پیامهای کوچک در توییتر نیز بخشی از استراتژی پرسونال برندینگ آنها به شمار میرود. اما پرسونال برندینگ برای فریلنسرهای معمولی که بهعنوان مثال خدمات طراحی ارائه میدهند چگونه است؟
تصور کنید که در کشور خود غرق در شغلی مانند حسابداری هستید و میخواهید متخصصی را پیدا کنید که بتواند در بخش اصلی کسبوکارتان به شما کمک کند. پس شروع به تحقیق میکنید و چند مشاور پیدا میکنید. اکنون از خود میپرسید چگونه یک مناسبترین مشاور را برای کسبوکار خود انتخاب کنیم؟ شما از پروفایل آنها در رسانههای اجتماعی یا وبسایتهای شخصی آنان شروع به بررسی میکنید. حال زمان بررسی این است که این فریلنسرها چه خدماتی ارائه میدهند، آیا تجربه و تخصص کافی در زمینه مورد نیاز ما دارند؟ در مورد چه چیزی مینویسند؟ چگونه مشاورههای خود را مدیریت میکنند؟ مدل قیمتگذاری آنان چگونه است؟
شما تمامی بررسیها و مطالعات موردی را به کمک جستجو در موتورهای جستجوگر انجام میدهید که میتواند به انتخاب مناسب شما کمک کند. به طور خلاصه، شما در تمام این مدت در حال خواندن افراد و نتیجهگیری خودتان از روی جستجوهای انجام شده هستید. در نتیجه اگر یک فریلنسر هستید باید بدانید که پرسونال برندینگ برای فریلنسرها امری ضروری است. زیرا شما وجهه اصلی کسبوکار خود هستید. آنچه میگویید و نحوه مدیریت خدماتتان بیانگر شهرت برند شخصی شماست. بنابراین، هدف اصلی شما بهعنوان یک فریلنسر این است که به مشتریان کمک کنید تا به سادهترین شکل با شما آشنا شوند و اگر دیدگاه شما با نیازهای آنها همخوانی دارد، شما را انتخاب کنند.
چرا پرسونال برندینگ برای فریلنسرها مهم است؟
ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه چرا پرسونال برندینگ برای فریلنسرها اهمیت دارید صحبت کنیم. برند شخصی شما امری فراتر از صرفا داشتن یک لوگو شخصی برای آن است. اگر این کار را بهدرستی انجام دهید، پرسونال برندینگ میتواند کسبوکار شما را در زمینههای مختلفی رشد دهد. هنگامی که به برند شخصی خود متعهد میشوید و شروع به معرفی کسبوکار خود میکنید، متوجه میشوید که مشتریان ایدهآل شروع کمکم شما را پیدا میکنند. زیرا مخاطبان شما با شخصیتتان ارتباط برقرار میکنند. شما با نشاندادن مهارتها و رویکرد خود به ارائه خدمات مربوطه، خود را از رقبا خود متمایز خواهید کرد. از طرفی شما شروع به برقراری ارتباط واقعی با مشتریان مناسب و سایر متخصصان میکنید. در ادامه به مواردی مهم از اهمیت پرسونال برندینگ در مشاغل فریلنسری میپردازیم.
ایجاد اعتبار بیشتر برای خدمات شما
پرسونال برندینگ برای فریلنسرها به آنها کمک میکند تا بینشها، فرصتهای منحصربهفرد و خدمات کسبوکارتان را به مخاطبین خود ارائه دهند. به عبارتی برند شخصی شما بهعنوان یک فریلنسر به کارفرماها و مشتریان کمک میکند تا به پیشنهاد فروش منحصربهفرد شما پاسخ دهند که این موضوع به کسبوکارتان اعتبار بیشتری میبخشد. در نتیجه، بهصورت فیزیکی و بهویژه آنلاین نزد مخاطبان خود دوستداشتنیتر و در دسترس تر خواهید بود.
از این رو شما میتوانید نرخ بالاتری را برای ارائه خدمات خود در نظر بگیرید، در نتیجه درآمد بالاتری خواهید داشت. به همین دلیل است که برخی همکاران یا رقبای شما که شهرت بیشتری دارند شناختهشدهتر هستند، هزینه بیشتری برای ارائه خدمات مختلف مرتبط با حرفهشان دریافت میکنند. جالب است بدانید که هزینه بیشتر، مهر تاییدی بر بهتر بودن خدمات یا محصولات آنها نیست. این فریلنسرها فقط در بازاریابی سرمایهگذاری کردند و خود را بهعنوان رهبرانی به دیگران شناساندند.
مخاطب و جامعهای صمیمیتر
جذب مشتریان و کارفرمایان همفکر گاهی بسیار دشوار است، اما این امر میتواند به کمک پرسونال برندینگ برای فریلنسرها بهسادگی اتفاق بیفتد. اغلب مردم تمایل دارند به افرادی که میشناسند اعتماد کنند و حتی ممکن است شما را بهعنوان یک فریلنسر به یک دوست توصیه کنند. شما حتی میتوانید از برند خود بهعنوان عامل افزایش اعتبار برای جذب فرصتهای همسو با هدف کسبوکار خود نیز استفاده کنید. وقتی کارفرمایان نسبت به برند شما احساس خوبی داشته باشند، میخواهند با شما کار کنند. اگر قادر به انجام این کار نیستید، همچنان میتوانید از پرسونال برندینگ برای ارتباط بهتر با مشتریان خود استفاده کنید.
تبلیغات رایگان از مزایای پرسونال برندینگ برای فریلنسرها
استفاده از پرسونال برندینگ برای فریلنسرها برای تبلیغ خدمات کسبوکار در بین افراد مشغول به این حرفه بسیار محبوب است. اگر دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید و نشان دهید که کار شما ارزش به اشتراک گذاشتن را دارد، این موضوع بهخودیخود بهعنوان یک کانال تبلیغاتی رایگان برای کسبوکار شما خواهد بود. همچنین میتوانید از توصیفات و مطالعات موردی مشتریان راضی استفاده کنید. بنابراین توسعه یک برند شخصی به شما کمک میکند کسبوکار پررونقتری داشته باشید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.
جذب مشتریان وفادار
افراد قبل از خرید یک محصول خاص یا درخواست خدمات، از هر دو روش منطقی و احساسی برای تصمیمگیری در این راستا استفاده میکنند. بخش احساسی از اهمیت زیادی برخوردار است. فرض کنید شما یک فریلنسر هستید و هنگام ارائه خدمات به مشتری یک رابطه مثبت و ارتباط عاطفی پایدار با او برقرار میکنید. در این صورت، او مایل خواهد بود که با شما تماس بگیرد یا به طور منظم با شما کار کند.
فرصتی برای تاثیرگذاری و کمک به جامعه مخاطبان
برند شخصی به فریلنسرها در حرفه مرتبط به آنان کمک میکند. این امر میتواند حفاظی باشد که شما را بهعنوان یک فریلنسر موفق در مسیر درست، نگه میدارد و به شما کمک میکند تا از اشتباهاتی که میتواند روی شغلتان تاثیر منفی بگذارد اجتناب کنید. پرسونال برندینگ برای فریلنسرها، راهنمای ارزشمندی برای آینده آنان خواهد بود. همچنین میتوانند پس از شناخته شدن، از آن برای کمک به دیگران و تسهیل زندگی خود استفاده کنند.
گامهایی بهمنظور ایجاد برند شخصی برای فریلنسرها
اکنون دلایل اهمیت پرسونال برندینگ برای فریلنسرها را میدانید، وقت آن رسیده است که بپرسید شما بهعنوان یک فریلنسر چگونه میتوانید برند شخصی خود را بسازید؟ مشخصا پرسونال برندینگ فراتر از صرفا طراحی یک لوگو است. برند شخصی شما شامل تمامی روشهایی است که از آن طریق با مشتریان خود در تعامل هستید، از ظاهر شما گرفته تا صدا و نگرش شما. در واقع بهترین بخش برند شخصی شما این است که همه چیز در مورد شخص شماست. برندهای شخصی فقط زمانی کارآمد هستند که معتبر باشند. در ادامه به گامهایی برای چگونگی ساختن برند شخصی برای فریلنسرها میپردازیم.
یافتن شور و شوق شخصی
اولین گام در شروع پرسونال برندینگ برای فریلنسرها این است که پروژهای را پیدا کنند که به آن علاقه دارند. این امر به آنها کمک میکند تا بازاری که مشتاق به کار در آن هستند را شناسایی کنند. هنگامی که شما بهعنوان فریلنسر لیستی از پروژههایی که به آنها علاقه دارید را تهیه کردید، میتوانید شروع به قراردادن آنها در صفحات شبکههای اجتماعی یا وبسایت شخصی خود کنید. علاوه بر نمونه کارها، وبسایت شما باید آخرین پروژهها و تصاویر نمونه کار شما را نیز ارائه دهد.
هویت خود را مشخص کنید
یکی دیگر از گامهای پرسونال برندینگ برای فریلنسرها این است که به خودشان برچسب بزنند. این برچسب هویت کسبوکار آنان است و باید پیامی ثابت در مورد خدمات قابل ارائه به مشتریان را منتقل کند. با وجود این که فریلنسینگ یک صنعت بسیار رقابتی است، اما یک برند شخصی میتواند شما را بهعنوان یک فریلنسر بهراحتی از رقبایتان متمایز کند.
اگر شما یک طراح یا نویسنده هستید، واضح است که بسیاری از فریلنسرهای دیگر نیز در این زمینه وجود دارند که لیست خدماتی مشابهی را ارائه میدهند. اما اگر یک بیانیه منحصربهفرد بهعنوان یک برند شخصی داشته باشید و تخصص خود را به اشتراک بگذارید، مشتریان بالقوه قطعا شما را از سایر رقبا متمایز خواهند کرد.
اشتراکگذاری پیام برند شخصی
هنگامی که هویت کسبوکار فریلنسینگ خود را مشخص کردید و ارزشهای اصلی آن را شناختید، وقت آن است که قابل بیشتر دیده شوید. اگر ایدهها، دانش و دستاوردهای خود را در ذهن خود نگه دارید، هیچکس شما را پیدا نمیکند. از این رو راههای زیادی برای برقراری ارتباط مشتریان با برند شخصی شما وجود دارد که شامل:
- شبکههای اجتماعی
فریلنسرها میتوانند خود را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنند، به این معنی که برای جذب مشتری باید حضور آنلاین موثری داشته باشند. علاوه بر آن، یک برند شخصی به فریلنسر کمک میکند تا با مشتریان ارتباط مناسبی برقرار کند و میتواند به کسبوکار آنها هویت و اعتبار ببخشد. از این رو به شما توصیه میکنیم برای ایجاد تمایز و درخشیدن در کسبوکارتان بهصورت آنلاین و نشاندادن تخصص خود به مشتریان، از لینکدین یا فیسبوک استفاده کنید.
- فرومها و انجمنها
اغلب افراد تمایل دارند برای درخواست مشاوره، دریافت حمایت یا به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد موضوعات مورد علاقه خود به انجمنهای همفکری و پرسش و پاسخ مانند سایت کیورا (Quora) یا ردیت (Reddit) سر بزنند. فریلنسرها برای ایجاد تمایز به کمک برند شخصی و جذب مشتریان جدید باید در این نوع انجمنها یا انواع ایرانی آنها مثل سایت ویرگول و … فعال باشند و دانش خود را به اشتراک بگذارند.
- وبسایت شخصی
امروزه داشتن یک سایت شخصی جهت پرسونال برندینگ برای فریلنسرها یک مزیت نیست. بلکه یک ضرورت است. اشتراکگذاری پیام برند شخصیتان در یک وبسایت شخصی جذاب و پرمحتوا مرتبط با حرفه فریلنسری شما، به کسبوکارتان اعتبار میدهد و مشتریان، شما و کسبوکارتان را جدیتر خواهند گرفت. ساختن یک وبسایت پیچیده دشوار به نظر میرسد و هزینه زیادی خواهد داشت.
استفاده از رسانهها در جهت تحقق اهداف
هرچه برند یک کسبوکار شناختهشدهتر باشد، بیشتر رشد میکند. برندهای بزرگ هزاران دلار سرمایهگذاری میکنند تا در رسانهها از آنها نام برده شود و افراد بیشتری را از محصولات و خدمات خود مطلع کنند. از این رو استفاده از شبکهها و رسانهها بهمنظور پرسونال برندینگ برای فریلنسرها امری بهشدت کارآمد است.
اگر شما یک فریلنسر هستید، راههای خلاقانه زیادی برای گسترش کسبوکار شما وجود دارد. شما میتوانید به ابزار اطلاعرسانی HARO بپیوندید تا در رسانهها انگشتنما شوید. پلتفرم HARO یک پلتفرم رایگان است که روزنامهنگارانی را که به دنبال نقل قولهای کارشناسان هستند به هم متصل میکند. برای شروع، باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید، حوزه تخصص خود را انتخاب کنید و به سوالات مرتبط خبرنگاران با حرفه خود پاسخ دهید.
توصیههای تخصصی شما در وبلاگهای مختلف منتشر میشود و برای هزاران نفر تبلیغ میشود. اگر یک وبسایت شخصی داشته باشید، یک لینک دسترسی دریافت خواهید کرد که برای سئو بسیار مناسب است. از سوی دیگر میتوانید رویدادهای خاص مثل سمینارها و کنفرانسهای مختلف را جستجو کنید تا خود و برند شخصیتان را بهعنوان یک فریلنسر متخصص در یک زمینه خاص معرفی کنید و با افراد علاقهمند ملاقات کنید که به طور بالقوه میتوانند مشتریان یا شرکای آینده شما باشند.
پرسونال برندینگ برای فریلنسرها جهت پیشرفت در این شغل پرمخاطب
کسبوکارهایی از نوع فریلنسینگ روزبهروز در حال افزایش هستند و تعداد افراد با استعدادی که باید با آنها در این زمینه رقابت کنید هر روز بیشتر میشود. اگر نام شما ناشناخته باشد، حتی بهترین مهارتها در جهان را هم که داشته باشید، پیشرفت و توسعه کسبوکار فریلنسری شما را تضمین نمیکنند. از این رو پرسونال برندینگ برای فریلنسرها، راهی برای بهدستآوردن شناخت و آگاه کردن جهان از منحصربهفرد بودن و ایجاد تمایز بین آنها با رقبا است.
داشتن برند شخصی برای فریلنسرها اهمیت زیادی دارد و علاوه بر ایجاد اعتبار بیشتر برای خدمات قابل ارائه کسبوکار شما بهعنوان یک فریلنسر؛ مخاطبان زیادی را جذب میکند و جامعهای صمیمیتر برای کسبوکار شما ایجاد خواهد کرد. در نهایت برای تحقق این فرایند باید مراحلی را دنبال کنید تا برند شخصی خود را بسازید ازجمله یافتن شور و شوق شخصی، تعیین هویت کسبوکار، اشتراکگذاری پیام برند شخصی و استفاده از رسانهها در جهت تحقق اهداف کسبوکارتان.