چالش تغییر در فضای بازار ۲ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۴ | ریچارد دنی
فروردین 27, 1397چالش تغییر در فضای بازار ۳ | ریچارد دنی
خانم و آقای ویل در مسابقهای باهدف گذر از اقیانوس اطلس با قایق پارویی شرکت کردند. خانم ویل آموزش کافی ندیده بود اما آقای ویل بسیار مشتاق بود. با سایر شرکتکنندگان در جزیرهای ساکن شدند. روز مسابقه فرارسید. بعد از دو روز پارو زدن آقای ویل دچار دریاگرفتگی شد. این مشکل ناخوشایندی برایشان بود. درخواست کمک کردند. قایق کمکی آمد و آقای ویل را با خود بردند. خانم ویل خواست خودش تنهایی به مسابقه ادامه بدهد. او دو هفته بعد از تمام رقبا به خط پایان رسید. او بسیار معروف شد چون بالاخره توانست. در مصاحبهای که با او انجام دادند، از او پرسیدند: از تنهایی در دریا نترسیدی؟ با طوفان و مشکلات دریا چه کردی؟ از تنهایی پارو زدن، خسته نشدی؟ پاسخ داد: تغییر نگرش من موجب شد تا به هیچکدام از این مشکلات فکر نکنم. این نگرش جدید به من قدرت پارو زدن میداد.
۴راهکار اصلی رشد و کسب و کار
۱- افزایش تعداد مشتری
هر کسبوکاری که نتواند مشتری جدید کسب کند، دیر یا زود قطعاً منقرض میشود. اگر هرسال مشتری از دست بدهید، حتماً با شکست مواجه خواهید شد. دلیل اصلی از دست دادن مشتری، تغییرات روزمره است و ما باید با این تغییرات همگام باشیم. پس جذب مشتری جدید به معنی تغییر همزمان ما با نیاز بازار است.
۲- در نظر گرفتن میانگین نقل و انتقالات در بازار
این مسئله برای کسبوکارهای مختلف، متفاوت است. برای مثال در بریتانیا، میانگین نقل و انتقالات فروشگاه زنجیرهای بزرگی مانند تسکو حدود ۷۶ پوند است؛ اما این مقدار در فروشگاه کوچکتر حدود ۷٫۵ پوند است. این شاخص نشاندهنده این است که در کجای بازار قرارگرفتهاید.
۳- افزایش خریدهای مجدد
یعنی اگر مشتری یکبار محصولات ما خریداری کرد، جز مشتریان دائم ما شود و از محصولات دیگر ما نیز استفاده کند. در چه بازه زمانی از ما خرید میکند؟ سالی یکبار، شش ماه یکبار و…سعی کنیم این بازه را کمتر کنیم. باید به خاطر داشته باشیم که حفظ کردن مشتری مهمتر از جذب مشتری است و رمز آن ارائه خدمات خوب به مشتری است. طوری رفتار کنیم که هم مشتریان جدید به دست آوریم و هم مشتریان قدیمی را حفظ کنیم.