تبلیغات اثربخش ۴ | مایکل جکسون
فروردین 27, 1397تبلیغات اثربخش ۶ | مایکل جکسون
فروردین 27, 1397تبلیغات اثربخش ۵ | مایکل جکسون
این احساس شادی ناشی از آگاهی و باکفایت بودن دو هفته بیشتر طول نمیکشد؛ زیرا میخواهیم به مرحله بعد در هرم برویم. بسیاری از کارهایی که انجام میدهیم، درواقع کارهای تکراری و روتین است که به آن عادت کردهایم و چون با دقت آن را انجام نمیدهیم، معمولاً بهطور صحیحی انجام نمیشود. برای مثال نکات جالبی در ترافیک تهران دیدم. راننده دو ماشین باهم حرف میزدند یا کارت بین هم ردوبدل میکردند. خانمی روسریاش را مرتب میکرد. شخص دیگری چای مینوشید و یا با تلفن صحبت میکرد. برخی حتی چند کار را باهم انجام میدادند و در کنارش رانندگی هم میکردند. این موضوع باعث تعجب زیاد من شده بود. نکته جالب اینکه یک راننده تاکسی را در حال مطالعه روزنامه و رانندگی دیدم. اصلاً برایم قابلباور نبود. شاید یکی از دلایل ترافیک تهران همین باشد.
هیچوقت کاری را بهصورت عادت و به کمک ضمیر ناخودآگاه خود انجام ندهید. وقتی در انجام کاری، فکر نمیکنید و کار را بدون ارزیابی و مطالعه انجام میدهید، نتیجه مطلوب به دست نمیآید. اگر میخواهید اثربخشی بحث امروز را درک کنید، هنگام بازگشت، به رانندگی خود و دیگران دقت کنید و ببینید چند درصد آنها از روی عادت این کار را انجام میدهند.
به این مثال توجه کنید. گارسونی را در نظر بگیرید که هرروز منوی غذایی را نزد مشتریان میبرد و از آنها میخواهد غذای خود را انتخاب کنند. این گارسون هیچ خلاقیتی هم ندارد و درنتیجه نه حقوق زیادی میگیرد و نه انعامی. تبلیغاتی که خلاقانه نباشد مانند همین گارسون است؛ اما در مقابل سرآشپز رستوران حقوق بیشتری دریافت میکند و مانند گارسون منتظر انعام باقی نمیماند. چون میتواند خلاقیت داشته باشد.
سرآشپز محبوب من در دنیا جیمی الیور است که کتابی درباره سالاد نوشته است. میلیونها نسخه از این کتاب در دنیا به فروش رسیده است. سالاد چیز سادهای به نظر میرسد که ترکیبی از کاهو، پیاز، گوجه و زیتون است اما ویژه و متفاوت بودن آن، موجب شده تا همه به دنبال این کتاب باشند. ترکیبات سالاد باید سالم، تازه و دوستداشتنی باشد تا جذاب باشد و مورد انتخاب مشتری قرار گیرد. تبلیغات خوب هم همین ویژگیها را دارد. در این دوره به شما میآموزیم بهجای اینکه گارسون سادهای باشید، یک سرآشپز ماهر باشید.
۱۵ درصد تبلیغات موفق، به دانش بستگی دارد و ۸۵ درصد دیگر آن شور و هیجان، لذت از کار و احترام به دیگران است. با مشتریان خود حرف بزنید و با آنها در تماس باشید.