مثال های پرسونال برندینگ
خرداد 28, 1402پرسونال برندینگ در یوتیوب | آشنایی با نکات ساخت و ارتقا برند شخصی در این پلتفرم
خرداد 28, 1402مزایای پرسونال برندینگ | دلایلی برای استفاده از برند شخصی برای کسبوکار
چرا پرسونال برندینگ؟
همه ما داستانهایی را درباره کارآفرینانی که برندهای شخصی خود را میسازند، دنبالکنندگان زیادی را جذب میکنند و حتی با سرع بالایی ثروتمند میشوند، شنیدهایم. پرسونال برندینگ یا همان برندسازی شخصی به شما این فرصت را میدهد که خودتان را برای خودتان و سپس برای دیگران تعریف کنید. از مزایای پرسونال برندینگ این است که این امر هدفی آگاهانه برای بهتر نشاندادن کسبوکار و تواناییهای شما به جهان است. از سوی دیگر، کنترل برند شخصی، شما را در مقام مدیر آن قرار میدهد. شما شخصی خواهید بود که آن چیزی را که میخواهید مخاطبانتان ببینند، به آنها نشان میدهید. به عبارتی شخصیت خود را در بهترین وجهه ممکن برای دستیابی به اهداف تجاری به دیگران نشان میدهید.
آگاه کردن افراد در صنعت مربوطه از اعتبار خود، ایجاد ارتباطات جدید و بهبود مهارتهای شما، همگی از مزایای پرسونال برندینگ هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد مزایایی که وقتگذاشتن برای پرسونال برندینگ میتواند برای شما داشته باشد آگاهی بیشتری کسب کنید.
مزایای پرسونال برندینگ
پرسونال برندینگ مزایای بسیاری دارد. هنگامی که نام شما کنترلکننده روند کسبوکارتان باشد میتوانید تصمیمات مهمی در مورد آنچه به اشتراک میگذارید و اینکه مردم شما را چگونه میبینند، بگیرید. به برند کسبوکار خود فکر کنید. برند شخصی شما بیشتر به شخصیت، امید، رویا و انگیزههای شما مربوط میشود که به عبارتی شما چهرهای را پشت سر کسبوکار خود قرار میدهید که همیشه موضوع خوبی است.
شاید متوجه شده باشید که بسیاری از برندهای بزرگ از افراد مشهور برای کمک به انتشار پیامهای برند خود استفاده میکنند. شما ممکن است یک سلبریتی نباشید، اما قطعا انسانی منحصر به فرد هستید که دانش بسیاری برای انتقال به دیگران و داستانهای جالبی برای به اشتراک گذاشتن با آنها دارید. با این اوصاف، اجازه دهید در ادامه به برخی از مهمترین مزایای پرسونال برندینگ نگاهی عمیقتر بیندازیم.
بیشتر به چشم میآیید
هنگامی که در پرسونال برندینگ میکنید، به طور خودکار برای مخاطبان آنلاین خود در دسترس تر و قابل مشاهدهتر خواهید شد. مردم میتوانند شما را با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا کنند یا در کانالهای بازاریابی مختلف با شما تعامل داشته باشند. وقتی صحبت از بازار تبادل اطلاعات به میان میآید، اهمیت دیدهشدن در این بازار غیر قابل انکار است. به این دلیل که شما میخواهید مردم بدانند که چرا شما واجد شرایط تدریس دورههای آنلاین و ایجاد محصولات دیجیتالی دیگر برای بازار هدف خود هستید.
بهچشمآمدن ازطرفی برای بسیاری از کارآفرینان میتواند ترسناک باشد زیرا آنها احساس میکنند که در معرض خطر هستند و نگران اشتباهی هستند که ممکن است به شهرت کسبوکار آنها لطمه بزند. فقط آنچه را که میخواهید با مخاطبان آنلاین خود به اشتراک بگذارید مشخص کنید و به یاد داشته باشید که به حدومرزهای خود و همچنین حدومرزهای عزیزانتان احترام بگذارید.
بهکارگیری شبکه شخصی خود
همانطور که برند شخصی آنلاین خود را توسعه میدهید، شبکه یا نتورک (Network) روبهرشدی شامل افراد در صنعت خود، مشتریان آینده و مشتریان فعلی ایجاد خواهید کرد و میتوانید شروع به کار در زمینه بازاریابی شبکهای کنید. وقتی صحبت از رشد کسبوکار شما باشد، این شبکه میتواند یک دارایی بزرگ به شمار آید. شاید شنیده باشید که اگر میخواهید در تجارت موفق شوید، باید در هر زمینهای اشخاص بسیاری را بشناسید. جالب است بدانید که صرفا اینطور نیست، بلکه داشتن شبکهای متشکل از افراد در اختیار شما میتواند زمانی که میخواهید محصول جدیدی را راهاندازی کنید یا کسبوکار خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید، بسیار ارزشمند باشد و از مهمترین مزایای پرسونال برندینگ به شمار میرود.
علاوه بر این، هرچه افراد بیشتری از برند شخصی شما و همچنین کسبوکار شما آگاه باشند، برای مخاطبان آینده خود بیشتر قابل رویت خواهید بود. افراد موجود در شبکه شما محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند، به این معنی که شما به افرادی دسترسی خواهید داشت که شاید هیچوقت نمیتوانستید آنها را مورد هدف کسبوکار خود قرار دهید.
تبدیل به فردی شناخته شده خواهید شد
از دیگر مزایای پرسونال برندینگ این است که نهتنها به افزایش شهرت آنلاین شما کمک میکند بلکه باعث میشود که شخصا بیشتر به چشم بیایید. شما میتوانید با شرکت در رویدادهای حضوری کسبوکار خود را تبلیغ و مشتریان جدید را برای خود تضمین کنید. اگر همین کار را در سطوح بالاتری انجام دهید، حتی میتوانید با برگزاری ایونتهای شخصی برندتان، به فردی شناخته شدهتر تبدیل شوید.
ممکن است در نمایشگاهها، کنفرانسها و همایشهای محلی یا منطقهای شرکت کنید. شاید کتابی نوشته باشید و بخواهید میزبان امضای آن باشید. در هر صورت، جلبتوجه حضوری میتواند از مزایای پرسونال برندینگ باشد و به شما کمک کند تا برند خود را هرچه بیشتر توسعه دهید و کسبوکار خود را سودآورتر کنید.
بهبود کسبوکار از مزایای پرسونال برندینگ
برند شخصی شما میتواند برای برند تجاری شما مزایای بسیاری داشته باشد و بالعکس. برند شخصی و تجاری دو موجودیت مجزا هستند. در پرسونال برندینگ این دو به طور طبیعی با هم تلاقی میکنند زیرا شما مسئول اصلی کسبوکار خود هستید. به عبارتی دیگر، شما به طور همزمان دو هدف را در برندسازی خود دنبال کردهاید. شما میتوانید آنچه را که از برندسازی تجاری آموختهاید، برای توسعه برند شخصی خود و جلوگیری از هرگونه اشتباه در آن بکار بگیرید و کسبوکار خود را به بهترین نحو توسعه دهید.
پرسونال برندینگ راهی برای ایجاد شراکت راحتتر
شراکت راهی مناسب برای متخصصان تبادل اطلاعات به شمار میرود تا با همکاری هرچه بیشتر با شریکان خود، برندهایشان را توسعه دهند. وقتی محصولی را با مشترکا با برند دیگری تولید میکنید، هرکدام از شما به مخاطبان یکدیگر دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین کار را بین شما تقسیم میشود که به شما این امکان را میدهد تا محصولات بیشتری را برای مصرف عموم عرضه کنید. هرچه محصولات بیشتری تولید کنید، سود بیشتری کسب خواهید کرد. از مزایای پرسونال برندینگ این است که میتوانید از برند شخصی خود برای شناخت سایر افراد در صنعت مربوط به کسبوکارتان و ارتباط با صاحبان مشاغلی که مخاطبان آنها با مخاطبان شما تلاقی مشترک هستند استفاده کنید. این یکی از بهترین راهها برای ایجاد مشارکتهای سودآور است.
روابط آنلاین شما با مشتریان صمیمیتر خواهد بود
حفظ روابط آنلاین با مخاطبان و مشتریان میتواند امری دشوار باشد، اما زمانی که یک برند شخصی قوی داشته باشید، میتوانید انتظار داشته باشید که آن افراد به طور منظم به وبسایت و سایر کانالهای بازاریابی شما سر بزنند. به عبارتی از دیگر مزایای پرسونال برندینگ این است که میتوانید بهصورت آنلاین هرچه بیشتر قابل دسترس و قابل مشاهده باشید، ارتباط با شما آسانتر خواهید بود. حتی ممکن است برای توسعه و بهبود کسبوکارتان مجبور نباشید برای ایجاد شراکت و بهدستآوردن سرنخهای جدید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. از طرفی حتی افراد دیگر به سراغ شما خواهند آمد.
هیچوقت نمیدانید چه پیش خواهد آمد
شما برند شخصی خود را بدون هیچ ایده واقعی از آنچه ممکن است برای کسبوکار شما پیش بیاید، رشد خواهید داد. برخی از افراد بهعنوان متخصصان تبادل اطلاعات بهشدت پیشرفت میکنند، در حالی که برخی دیگر نیز ممکن است نامشان به طور کلی محو شود. اگر وقت خود را صرف فرایند پرسونال برندینگ کنید، ممکن است از فرصتهایی که برایتان پیش میآید شگفتزده شوید. به این دلیل که شما برای بهبود هرچه بیشتر روابط آنلاین خود تلاش خواهید کرد، بنابراین میتوانید بهمحض اینکه فرصتهایی برایتان به وجود آمد، از ثمرات این کار لذت ببرید.
افزایش اعتماد به نفس از دیگر مزایای پرسونال برندینگ
همانطور که قبلا اشاره کردیم، پرسونال برندینگ و داشتن یک برند منحصربهفرد برای خود میتواند امر بسیار ترسناکی باشد. ممکن است زمانی که خود را بهصورت آنلاین در معرض دیدهشدن قرار میدهید احساس آسیبپذیری کنید. اگرچه این احساس شکل خوبی از اضطراب است و این بدان معناست که شما در حال تلاش برای انجام کار جدیدی هستید و میخواهید ریسک کنید.
هرچه احساس راحتی بیشتری با پرسونال برندینگ داشته باشید، متوجه خواهید شد که اعتماد به نفس شما افزایش مییابد. همچنین در مورد به اشتراک گذاشتن جزئیات شخصی با مخاطبان خود، قرار گرفتن در مقابل دوربین و سایر جنبههای پرسونال برندینگ آنلاین نگران نخواهید بود. بعلاوه، این اعتماد به نفس میتواند زمینههای دیگر کسبوکار شما را گسترش دهد.
کنترلکننده اصلی وجهه برند خود خواهید بود
این را بدانید که داشتن کنترل در برندسازی امری ضروری است. اگر کنترل برند شخصی خود را به دست نگیرید، مردم نظرات خود را تشکیل میدهند و برند شما خارج از کنترل شما رشد خواهد کرد. هرگز اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد. در عوض، در مورد هر چیزی که با مخاطب خود به اشتراک میگذارید، هدفمند باشید. از طرفی اطلاعاتی را که برای عموم منتشر میکنید را کنترل کنید تا بتوانید سلطه خود بر کسبوکار خود را حفظ کنید. حتی اگر اشتباه کنید، باز هم این شما هستید که کنترلکننده است. شما میتوانید راهی برای حرکت در آینده بیابید و در عین حال کنترل برند خود را نیز حفظ کنید.
اعتبار شما رشد خواهد کرد
اعتبار برای متخصصان تبادل اطلاعات بسیار مهم است. هرچه اعتبار بیشتری داشته باشید، احتمال سرمایهگذاری دیگران در محصولات دیجیتال شما بیشتر خواهد شد. اما سوال اصلی این است که چگونه برای خود ایجاد اعتبار کنیم؟ پاسخ به این سوال ساده است. شما محتوای ارزشمندی از اطلاعات را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارید. همچنین از برند شخصی خود برای آموزشدادن به افرادی که به دانستهها و کارهایی که انجام میدهید علاقهمند هستند استفاده میکنید. اما زمانی که استراتژیای برای پرسونال برندینگ نداشته باشید، این امر میتواند دشوار باشد. هنگامی که دقیقا بدانید میخواهید چه چیزی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، ارتباط با سایر مردم و به اشتراک گذاشتن دانش خود را با نقاط مختلف جهان، آسانتر خواهید کرد.
اهدافتان بیشتر دست یافتنی خواهند شد
درست است که ساختن یک برند شخصی مستلزم تلاش و فعالیتهای بسیار زیادی است، اما با این حال، ثمره کار شما میتواند بسیار بیشتر از زمان و انرژی باشد که برای برند شخصی خود صرف کردهاید. وقتی مردم بدانند که شما چه کسی هستید و به نظرات شما اعتماد کنند، اهداف شما به مراتب دستیافتنیتر خواهند شد. شما میتوانید محصولات بیشتری بفروشید، بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید، شرکتکنندگان بیشتری برای وبینارهای خود به دست آورید و افراد بیشتری را متقاعد کنید که به سایت عضویت شما بپیوندند.
از طرفی حفظ مشتری نیز برای شما آسانتر خواهد شد زیرا شما بهشخصه با مشتریان خود روابط نزدیکتری خواهید داشت. این افراد به خرید محصولات دیجیتال شما ادامه میدهند زیرا به آنچه شما طرفدار آن هستید اعتقاد دارند و اعتماد دارند که هر بار که چیزی جدید منتشر میکنید محتوای ارزشمندی را به آنان ارائه میکنید.
سرگرمیها و علایق خود را کاوش کنید
یکی از استراتژیهای کلیدی در فرایند پرسونال برندینگ، این است که یک برند شخصی بر اساس علایق خود بسازید و با افرادی که با شما علایق مشترک دارند ارتباط برقرار کنید. بهترین برندهای شخصی در دنیا بر اساس سرگرمیهای افراد، چیزهایی که آنها را هیجانزده میکند و دلایلی که بیشتر به آنها اهمیت میدهند، ساخته شدهاند. به این دلیل که مردم اصالت را تشخیص میدهند و اگر در بازار تولید محتوا کنید و با دیگران درباره موضوعی که دوست دارید وارد بحث شوید، آنها متوجه خواهند شد و تلاشهای شما بدون نتیجه نخواهد ماند. چه سرگرمی شما باشد و چه حرفه فعلی که واقعا به آن علاقه دارید، کار بر روی توسعه برند شخصی شما، فرصتی برای صحبتکردن در مورد چیزهایی که دوست دارید با افراد دیگر است.
ایجاد تمایز در کسبوکار شخصی با آگاهی از مزایای پرسونال برندینگ
پرسونال برندینگ فعالیتی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و امری است که نباید آن را به شانس بسپارید. شما باید بر برند شخصی خود کنترل داشته باشید و مطمئن شوید که دقیقا میدانید چه چیزی را میخواهید با مخاطبان واقعی و آنلاین خود به اشتراک بگذارید.
از طرفی مزایای پرسونال برندینگ بسیار زیاد است. هنگامی که نام تجاری شخصی شما شروع به رشد کند، در فضای آنلاین بیشتر قابل مشاهده خواهید بود. میتوانید از شبکه خود برای بهبود کسبوکارتان استفاده کنید، شخصا تبدیل به فردی شناخته شدهتر میشوید و کسبوکار خود را بهبود میبخشید. به علاوه، روابط آنلاین شما شکوفا خواهد شد. شما هرگز نمیدانید زمانی که بهخوبی شناخته شدید، چه فرصتهایی ممکن است برای شما پیش بیایند. همچنین پرسونال برندینگ راهی برای ایجاد شراکت راحتتر، افزایش اعتماد به نفس و اعتبار شما خواهد بود.