مزایای پرسونال برندینگ | دلایلی برای استفاده از برند شخصی برای کسبوکار
خرداد 29, 1402پرسونال برندینگ در لینکدین | شناخت استراتژیهای برندسازی شخصی در این پلتفرم
خرداد 29, 1402پرسونال برندینگ در یوتیوب | آشنایی با نکات ساخت و ارتقا برند شخصی در این پلتفرم
یوتیوب؛ پلتفرمی محبوب برای ساخت برند شخصی
دنیای یوتیوب (YouTube)، پر از ویدیوهای گربهها، ماجرای سفرها و بچههایی است که در حال باز کردن و بررسی اسباببازیهای نو هستند. اما فقط این نیست! این پلتفرم یک کتابخانه ویدیویی شگفتانگیز با هدف اطلاعرسانی، آموزش، بازاریابی و سرگرمی است و مکانی عالی برای ایجاد یک برند شخصی و یک کسبوکار موفق با درآمدهای بسیار بالا بهشمار میآید. اما وقتی میلیونها یوتیوبر دیگر هر روز در حال تولید محتوا هستند، درخشیدن در این فضا کار آسانی نیست. یک راه عالی برای پیشرفت در این چشمانداز رقابتی، آشنایی با تکنیکها و نکات راهنمای پرسونال برندینگ در یوتیوب است که شما را منحصربهفرد و متمایز از رقبا میکند.
از این رو در این در این مطلب، ما به شما خواهیم گفت که پرسونال برندینگ در یوتیوب چیست، چگونه میتواند برای کانال و کسبوکار شما مفید باشد، و همچنین ترفندهایی را برای بهبود برند شخصی و ایجاد تمایز با رقبا در این پلتفرم محبوب به شما نشان میدهیم.
پرسونال برندینگ در یوتیوب چیست؟
پرسونال برندینگ به تلاش برای ساختن یک برند شخصی اشاره دارد که درواقع بیانگر تصور مردم از شما است. در حالی که یک برند شخصی از کنترل شما خارج است و شما میتوانید از طریق فرایند پرسونال برندینگ مانند ارائه شخصیت، بیانیه ماموریت کسبوکار و لحن صدای خود به شکلگیری بهتر آن کمک کنید. با این حال، حفظ ظاهر و احساسات در تمام کانالهای آنلاین شامل کانال یوتیوب، وبسایت شخصی و شبکههای اجتماعی برای ایجاد یک برند شخصی موفق امری بسیار ضروری است.
مزایای پرسونال برندینگ در یوتیوب
پرسونال برندینگ در یوتیوب کلیدی برای درخشش در این بازار رقابتی است. این فرایند نهتنها شما را بهیادماندنیتر میکند، بلکه به شما کمک میکند تا در کسبوکارتان شناختهشدهتر، معتبرتر، باارزشتر و موثرتر باشید و از طرفی نیز شما را به مرجع تبلیغات برای سایر کسبوکارها تبدیل خواهد کرد.
با چنین مزیتهای قدرتمندی، یک برند شخصی قوی میتواند راهی عالی برای تاثیرگذاری بر مخاطبان و ایجاد درآمدهای بسیار بالا باشد. به این دلیل که امروزه 84 درصد از مردم اعتماد خود را به تبلیغات معمولی ازدستدادهاند. در عوض، آنها ترجیح میدهند تصمیمات خرید خود را بر اساس محتوای تولید شده توسط افراد تاثیرگذار (Influencers) اتخاذ کنند. این امر باعث تغییر عمدهای در نحوه بازاریابی محصولات توسط مشاغل شد و اینکه چرا بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار در سالهای اخیر بسیار موفق بوده است.
تکنیکهای پرسونال برندینگ در یوتیوب
امروزه، برندهایی که شفافیت را پذیرفتهاند، بهسرعت در حال ایجاد مخاطبان وفادار برای کسبوکار خود هستند. پرسونال برندینگ در یوتیوب نهتنها به گسترش حضور دیجیتالی برند شما کمک میکند، بلکه فرصتهای جدیدی را برای ارتباط با مشتریان ایدهآل شما فراهم خواهد کرد. از این رو، استراتژیها و تکنیکهایی بهمنظور انجام این فرایند در پلتفرم یوتیوب وجود دارند که پایبندی به آنها برای بهبود و شناخته شدن هرچه بیشتر کسبوکار شما امری ضروری خواهد بود. از جمله این تکنیکها میتوان به این موارد اشاره کرد:
- تعیین حوزه فعالیت و اهداف پرسونال برندینگ در یوتیوب
- بهینهسازی کلمات کلیدی برای پرسونال برندینگ در یوتیوب
- آپلود منظم ویدیو برای بهبود پرسونال برندینگ در یوتیوب
تعیین حوزه فعالیت در یوتیوب
هنگام راهاندازی یک کانال یوتیوب، انتخاب موضوع خاصی که محتوای شما حول آن میچرخد امری بسیار مهم است. این کار شفافیت لازم را در مورد نحوه فعالیت کسبوکار شما فراهم میکند و پایه و اساسی برای پرسونال برندینگ در یوتیوب بشمار میرود. تعیین محدوده فعالیت شما در یوتیوب همچنین به رشد کانال شما کمک میکند، زیرا افراد علاقهمند به موضوع میتوانند شما را با استفاده از عبارتهای جستجوی مرتبط پیدا کنند.
بدین منظور، فهرستی از موضوعات مربوط به فعالیت خود را تهیه کنید. سپس انتخابهای خود را به موضوعات اثبات شده سودآور محدود کنید. به این معنی که پتانسیل درآمدزایی در بلندمدت از مخاطبان یوتیوب را داشته باشد. برخی از محبوبترین و پرسودترین حوزههای فعالیت در یوتیوب تا به امروز شامل آموزش امور مالی، استریم بازیهای کامپیوتری، مد و زیبایی هستند. هنگامی که این کار را بهدرستی انجام دهید، میتوانید در میان رقبا متمایز شوید و در کمترین زمان فالوورهای وفادار زیادی به دست آورید.
بهینهسازی کلمات کلیدی برای پرسونال برندینگ در یوتیوب
یوتیوب پس از گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است. به این دلیل که مردم برای حل مشکلات و یافتن پاسخ سوالات خود از این پلتفرم استفاده میکنند. از این رو فرصتهای زیادی برای بهینهسازی ویدیوها برای کلمات کلیدی مختلف وجود دارد، بهخصوص اگر هدف شما از پرسونال برندینگ در یوتیوب، قرارگرفتن در رتبهبندی برای کلمات کلیدی پرکاربرد باشد. روند انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای شما شامل سه مرحله خواهد بود.
تحقیق برای انتخاب مناسبترین کلیدواژه
یافتن کلمات کلیدی مناسب برای یوتیوب درست مانند یافتن کلمات کلیدی برای گوگل است. یکی از ابزارهای معتبر انتخاب کلیدواژه در یوتیوب keywordtool.io است. شما از این طریق میتوانید حجم ترافیک جستجو را برای کلمات کلیدی خاص پیدا کنید و همچنین توصیههایی را برای آنچه افراد هنگام جستجو در یوتیوب به دنبال آن هستند، بیابید.
بهینهسازی فراداده
فراداده (Metadata) تکههایی از محتوا است که یوتیوب فهرستبندی میکند تا بفهمد ویدیوی شما در مورد چیست. یوتیوب نمیداند که شما در مورد چه موضوعی در یک ویدیو صحبت میکنید. از این رو، از فراداده برای تصمیمگیری اینکه کدام ویدیوها صدر نتایج جستجو قرار بگیرند، استفاده میکند. برای بهینهسازی، فراداده خود را متشکل از چهار بخش در نظر بگیرید:
- عنوان
- 100 کلمه اول توضیحات
- باقی توضیحات
- تگها
حال کافی است برای بهبود پرسونال برندینگ در یوتیوب و بهینهسازی فراداده، حتما از کلمات کلیدی خود در عنوان و به طور یکپارچه در توضیحات استفاده کنید. در نهایت، هنگام تگ کردن ویدیو، حتما کلمات کلیدی خاص و طولانی را وارد کنید.
ایجاد محتوای باکیفیت
گام بعدی برای بهینهسازی کانال یوتیوب برای کلمات کلیدی، ایجاد محتوای ویدیویی جذاب و عالی است. هدف یوتیوب این است که میخواهد مفیدترین ویدیوها را رتبهبندی کند. پس کاملا منطقی است که فرض کند ویدیوهایی با بیشترین زمان تماشا، لایکها، نظرات و تعامل، ویدیوهایی هستند که برای افرادی که آنها را تماشا میکنند مفیدترین هستند. از این رو ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای بیشتر دیدهشدن آن امری ضروری است.
انتخاب عناصر بصری جهت بهبود برند شخصی در یوتیوب
پس از تعیین حوزه فعالیت و بهینهسازی کلیدواژه برای محتوایی که میخواهید بسازید، زمان آن رسیده است که عناصر مناسب را برای پشتیبانی و ارتقای پرسونال برندینگ در یوتیوب انتخاب کنید. این مرحله با تصمیمگیری در مورد جنبه بصری کانال شما شروع میشود، مانند:
- طرح رنگی
- انتخاب فونت
- لوگو، آیکونها و گرافیکها
توجه به جلوههای بصری کانال یوتیوب خود، یک برند شخصی قوی برای کسبوکارتان ایجاد میکند و به شما کمک میکند تا از دیگران در این جایگاه متمایز شوید. این به نوبه خود به بینندگان کمک میکند تا فقط با نگاهکردن به تصویر کوچک ویدیوی شما را بهخوبی بشناسند.
جدای از طرحهای رنگی که اثبات شده هستند، انتخاب فونت و ایموجی شما نیز در شکلدادن به برند شخصی شما نقش بسزایی دارد. بهعنوان مثال، از فونتهای دستنویس برای نشاندادن شخصیت اینترنتی بازیگوش خود استفاده کنید. این یک تمرین عالی برای کمک به بینندگان است که بدانند قبل از مشاهده محتوای ویدیوی شما چه انتظاری از آن دارند پس اگر تصمیم دارید کانالی را بر اساس حرفه خود راهاندازی کنید، این یک راه عالی برای پرسونال برندینگ قوی در یوتیوب است.
آپلود منظم ویدیو برای بهبود پرسونال برندینگ در یوتیوب
یکی دیگر از استراتژیهای عالی پرسونال برندینگ در یوتیوب، آپلود مداوم ویدیو در این پلتفرم محبوب است. اگر از صفر شروع میکنید، زمان مناسبی برای آپلود پیدا کنید که با برنامهتان بهخوبی سازگار باشد. اما اگر خود را مراحل اولیه را طی کردهاید و چند صد دنبالکننده به دست آوردهاید، سعی کنید بهترین زمان برای ارسال محتوای ویدیویی جدید را از نظر مخاطبانتان پیدا کنید.
برگه مخاطب (The Audience tab) در سربرگ آنالیز یوتیوب اطلاعاتی را در مورد زمان و روزهایی که بینندگان شما در یوتیوب بیشتر فعال هستند، به شما ارائه میدهد. با فرض اینکه یوتیوب یک چالش جانبی است که در حال آزمایش آن هستید، سعی کنید هر هفته یک ویدیو آپلود کنید. در یک سال، این مقدار به 52 ویدیو میرسد. ثبات در آپلودها یک راه عالی برای جلبتوجه مخاطب است که برای ساختن یک برند شخصی قوی امری ضروری است.
نکته جالبتوجه این است که همانطور که به طور مداوم ویدیوها را پست میکنید، از مخاطبین بازخورد بخواهید. به نظرات نگاه کنید و ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود داشته باشید زیرا این کار برای ایجاد یک برند شخصی مثبت و حفظ رابطه قوی با مخاطبان بسیار مهم است.
تبلیغات راهی برای پرسونال برندینگ موفق در یوتیوب
بسیاری از یوتیوبرها فکر میکنند که صرفا ایجاد محتوای ویدیویی کافی است. اگر میخواهید فرایند موفق پرسونال برندینگ در یوتیوب را در پیش بگیرید، باید کاری فراتر از ایجاد محتوا انجام دهید. شما باید محتوای خود را تبلیغ کنید. راههای زیادی بدین منظور وجود دارند که بهاشتراکگذاری ویدیوهای خود در شبکههای اجتماعی یک روش ساده و کارآمد برای این کار است. علاوه بر این، باید به فکر تبلیغ متقابل محتوای خود باشید. اگر وبلاگ یا خبرنامهای دارید، میتوانید ویدیوهای خود را در پستهای وبلاگ قرار دهید یا حتی ویدیوهای خود را مستقیما از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.
در نهایت، از تبلیغ کانال یوتیوب خود نترسید. برند شخصی شما یک سرمایهگذاری بزرگ بر روی کسبوکارتان است. پولی که اکنون خرج میکنید میتواند درآمدی معادل صدها هزار و یا میلیونها دلار برای شما در آینده داشته باشد.
درک الگوریتم یوتیوب راه دیگر بهبود پرسونال برندینگ در یوتیوب
شناخت و درک الگوریتم این پلتفرم امری ضروری برای پرسونال برندینگ در یوتیوب است. البته، هدف شماره یک یوتیوب این است که مردم را وادار به ماندن در این پلتفرم کند. اگر محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست دارند و درگیر آن بشوند، آنها در این پلتفرم خواهند ماند و این یک پیروزی بزرگ برای یوتیوب است. بنابراین این به معنای ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان موضوعات خاص است. همچنین به این معنی است که استعداد خود را در محتوای خود قرار دهید تا آن را منحصربهفرد و جالب کنید. همچنین، برای ارتقا برند شخصی خود در یوتیوب همیشه آمار محتوای خود را بررسی کنید و تغییراتی را در محتوای خود بر اساس نرخ کلیک و مدتزمان تماشای ویدیو ایجاد کنید.
کسب درآمد از کانال یوتیوب
بدترین راه برای کسب درآمد از کانال یوتیوب، فروش تبلیغات است. این پلتفرم معمولا پول قابلتوجهی به سازندگان محتوای خود پرداخت نمیکند. برای گذران زندگی با درآمد تبلیغاتی، باید دائما محتوا تولید کنید و صدها هزار بازدیدکننده داشته باشید. اما، اگر با یک مخاطب خاص صحبت میکنید، میتوانید محصول یا خدماتی را به طور خاص برای آن مخاطب تولید کنید تا از طریق کانال یوتیوب خود آن را به فروش برسانید. از این طریق میتوانید کسب درآمد بالایی را تجربه کنید.
به طور مثال اگر ویدیوی با تقریبا 75 هزار بازدید داشته باشید و بتوانید پنج مشتری جدید برای کسبوکار خود پیدا کنید، و از طریق فروش محصول خود به این 5 مشتری 40 هزار دلار به دست آورید. آیا میدانید اگر صرفا با فروش تبلیغات یوتیوب از این ویدیو بخواهید کسب درآمد کنید، از آن چقدر پول درمیآورید؟ پاسخ این است؛ حدود 20 دلار. اگر میخواهید پرسونال برندینگ در یوتیوب انجام دهید، باید باهوش باشید. هنگامی که مخاطب خود را جذب میکنید، میتوانید محصول یا خدماتی را نیز برای فروش از طریق ویدیوهای خود به آنها ارائه کنید. از این رو با استفاده از این روش، میتوانید از یوتیوب بهعنوان رسانهای که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ میکند، برند شخصی کسبوکار خود را توسعه دهید.
پرسونال برندینگ در یوتیوب؛ سرمایهگذاری ارزشمند برای کسبوکار شما
پرسونال برندینگ در یوتیوب، شما را از رقبا در کسبوکارهای مشابه متمایز میکند. اگر این فرایند بهدرستی انجام شود، میتواند شما را به موفقیت بلندمدت و کسب درآمدهای بسیار بالا برساند. همچنین شما را با سازندگان محتوا مرتبط میکند و به شما کمک میکند تا با حامیان مالی و تبلیغکنندگان همکاری داشته باشید و جامعهای را با مخاطبان علاقهمند به خدمات قابل ارائه و کسبوکار خود بسازید.
ارتقا کسبوکار و بهبود در مسیر کسب درآمد بیشتر در این پلتفرم، نیازمند ساخت برند شخصی در یوتیوب است. از این رو برای این کار تکنیکهایی وجود دارد از جمله تعیین حوزه فعالیت در یوتیوب، بهینهسازی کلمات کلیدی برای محتوای تولید شده، انتخاب عناصری جهت ایجاد علاقه بیشتر در مخاطبین، آپلود منظم ویدیوها، انجام تبلیغات برای کانال خود و درنهایت کسب درآمد از کانال یوتیوب. اکنون که مزایا و چگونگی پرسونال برندینگ در یوتیوب را میدانید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع به کار کنید و برای کسب نتایج آماده شوید.